Gå til innhold

36 uker, går fort nå


Squirrel79

Anbefalte innlegg

I dag er jeg visst 36 fullgåtte uker. Husker nesten ikke dette stadiet fra forrige svangerskap, men nå går det visst fort framover... Ikke det, det har gått fort fram til nå også.

 

En uke igjen å jobbe 50% og så er jeg "hjemmeværende". Hva skal man finne på da da? Får vel redebygge litt og ta til sofaen og TV og TV-serier tenker jeg. I går tok TV boksen kvelden, så håper vi får fiksa den i dag... Ellers kan det bli noen kjedelige dager framover...

 

Gleder meg til å møte lillemann i magen, kan jo i teorien skje når som helst, selv om storebror kom en uke over termin.

 

Hva har dere planer om å gjøre fram til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er 35 +5 ... har jo vært sykemeldt lenge nå så jeg er har blitt vant med å gå rundt hjemme og gjøre litt og litt. :)

babysengen og babyklesskapet ble ferdig montert igår og tørketrommel kom i hus rett før helgen.

så fremover blir det små babyklær vask og sy ferdig babyteppe hans som jeg holder på å lage. :)

bekkenløsningen har minket en god del men det har blitt erstattet med "lightning" mus. føler musen rives i to, spesielt når jeg skal opp av sofaen eller ut av sengen eller snu meg i sengen. babyen ligger med hodet nede og bruker blæren som pute og kosebamse. festlig. ellers er det mye liv. turbo baby her i gården. kjenner både små knyttenever nederst i magen og små knær og hel her og der. begynner definitiv å få dårlig plass. :P

gleder meg også til å møte lille turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to arbeidsuker igjen, men føler vel egentlig at jeg ikke er så mentalt tilstede i jobben akkurat nå:-S I alle fall føles det ikke sååå viktig lenger.

Ellers er det jo plenty å ta seg til. Er heldigvis i aldeles utmerket form, så her kan det trenes, julegavehandles og redebygges uten nevneverdige vansker:) Om enn i et noe roligere tempo enn ellers, vel og merke.

Vi har akkurat ommøblert hele leiligheten og gjort det lunt og koselig inne, så dette med redebygging har definitivt smittet over på mannen min, selv om han nok absolutt ikke vil gå med på at det er derfor vi har vært så flinke de siste ukene:-)

Jeg forbereder meg også mentalt på fødselen nå, og skal i gang med litt god litteratur om emnet. Har heldigvis et avslappet forhold til det (som naiv førstegangs). Dog, når jeg føler jeg er fysisk sterk vil jeg jo også forsøke å finne en måte å takle fødselsforløpet på sånn mentalt.

 

Så dagene går, de går fort, og jeg håper jeg klarer fylle dem med gode ting nå de siste ukene. Gud, så skummelt, men akk så spennende på samme tid, da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekkenløsningen har minket en god del men det har blitt erstattet med "lightning" mus. føler musen rives i to, spesielt når jeg skal opp av sofaen eller ut av sengen eller snu meg i sengen.

Også kalt åreknuter? Tørsten er at de vanligvis forsvinner umiddelbart etter fødsel!!!

 

Her nærmer fødselen seg med stormskritt! På torsdag sa legen han så for seg en til to uker... Gleder med til å få ut jentene nå, er drittlei av å ligge flatt! Men de skal få bli der inne så lenge de trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...