Gjest stårma Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Minsten har en bamse det står bilde av klut som tørker av på merkelappen. men jeg får den ikke ren, full av snørr. har noen noe erfaring med bamser som ikke kan vaskes, overlever de en runde i vaskemaskin?
Pesta Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Yndlingsbamsen til junior her tåler egentlig ikke vaskemaskin, men har så langt ikke tatt skade av håndvaskprogram på 30grader Går sikkert med ullprogram og! (vil ikke ha ansvar for ødelagt kosebamse nå altså, så kommer bare med mine erfaringer;)
Musemorbr / Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Jada. Og tørketrommel på kaldluft. De var dynket i oppkast, så det var enten det eller søpla. Gikk helt fint.
Miamimom Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Dette har jeg gjort mange ganger, og det har alltid gått fint. :-)
Hybelkanina Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Jeg ville tatt sjansen. Hvis alternativet er en bamse full av snørr hadde jeg valgt å risikere bamsens liv ved å kjøre den på et skånsomt program i maskina.
Hannah- Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Har vasket alle bamser før de ble tatt i bruk jeg, hysterisk som jeg er. 40 grader med vaskepulver og uten å se på vaskelappen. Har ikke ødelagt noen hittil.
ROFL Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Her har alt gått i vaskemaskinen, selv om det ikke er anbefalt. Det har stort sett gått greit. Det eneste er litt falmede farger på de med veldig sterke farger. Jeg har vasket de med milo på håndvaskprogram.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Jeg hiver alle bamsene i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Kjører de på ull program med bittelitt milo på 30-40 grader og legger de til tørk på tørkestativet.
Cat_Woman Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Jeg aner ikke om bamsene her kan vaskes eller ei, da lappene er fjernet. Men jeg tar alle i vaskemaskinen på 30 grader og det går bra :-)
Fire småtroll Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 Har opplevd en gang at fyllet i en bamse klumpet seg, men når en tenker på hvor mange bamser som er blitt tatt i maskinen her er jeg positivt overrasket over hvor bra det går Tar de på 30-40 grader og programmet som heter håndvask. Tørker dem i tørkeskapet.
Gjest stårma Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Nå er den i vaskemaskinen:) men står at den er fyllt med polyesterfiber og plastikk kuler. tåler den tørketrommel på kald luft da? Med tanke på plastikk kulene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå