Gå til innhold

Hvordan fortelle mannen at jeg vil skilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke bra for meg. Og da handler det ikke om at jeg ikke tåler motgang i forholdet. Han har slått meg, brukt vold flere ganger og har ikke kontroll på hva han sier når han blir sint. Han kan be meg dra et visst sted foran barna og han kaller meg diverse med en gang han blir sint. Jeg vet aldri når han blir sint heller, det kan komme brått.

Jeg har flere ganger sagt at jeg ikke vil være med han når han ikke tar tak i disse problemene. Jeg har undersøkt om det finnes sinnemestringsgrupper her i kommunen, noe det gjør. Men han vil ikke. Så da har jeg fått nok, selv om det blir et helvete å bryte opp. Vi har felles øko, hus og hytte. I tillegg føler jeg at han er uberegnelig og jeg vet ikke hvor jeg har han alltid..

Hvordan skal jeg da gå frem for å si at jeg DENNE gangen mener alvor? Neste uke skal jeg ha alenesamtale på fvk. Kanskje jeg får ryddet litt i tankene mine der..

Noen som har noen tanker om hvordan jeg skal gjøre det? Mine venninner har små barn og familie, så jeg kan ikke bare komme der med barn og sovepose heller. Min familie bor et stykke unna. Når lån og slikt er betalt, så har jeg i tillegg lite penger å rutte med mtp å kunne betale for seg dersom en skulle campe hos noen for en stund.

Det skal også sies at jeg ser på dette som et enormt stort nederlag. Jeg er kjempeflau og har ikke villet fortelle om det til mine nærmeste venner engang:-/ Tror de får litt sjokk. Mannen er hyggelig og veltalende overfor de nemlig. Jeg har vært igjennom samlivsbrudd før, men ikke på denne måten med barn involvert. Noe som også føles vanskelig, både siden jeg er redd for at han skal kjempe seg til halvparten av tiden og for at hun skal måtte bo to steder. Det er som om jeg har valget mellom å enten miste henne eller miste meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Krisesenter, hvis du er usikker på om han blir så forbanna at han vil bli voldelig igjen!

Og send ham det skriftlig når du først er reist! Huff, jeg blir helt bekymra nå jeg.

Skrevet

Finn en artikkel av Lars Smith om tilknytning fra psykologi tidsskriftet på nett. Der står det at barn ikke en gang bør ha samvær med en far somhar vært voldelig mot mor..... Bruk den for alt det er verdt! Han kommer uansett aldri til å få 50/50!!

Du kommer til å få det mye bedre uten han!! Vær sterk, for barnet sin del! Lykke til!!!

Skrevet

Uff - høres helt forferdelig ut det du er oppe i. Jeg ville nå forsøke å snakke med familien din, selv om det er et stykke unna og reise dit med deg selv og ungene hvis det går. Litt vanskelig å gi råd, men hva tror du selv er den beste løsningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...