Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Jeg er gift med en mann jeg ikke elsker lenger. Han er ikke bra for seg selv, meg eller ungene. Nå holder jeg ut til over jul for å ikke ødelegge julen. Jeg har innsett at en skilsmisse vil koste dyrt. Alt som skal deles og alt jeg må anskaffe. Pga hans diagnose kan han ikke ha barna, og må ha samvær m tilsyn. Jeg vet vi først må separeres. Og da i et eller to år. Hva er din erfaring m skilsmisse? Hvor dyrt ble det? Hadde dere hus? Hva skjedde m huset?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Nå var ikke vi gift, men hadde vært samboere i over 10 år, hadde felles økonomi og samboer kontrakt, vi eide alt sammen. Etter samlivsbruddet sitter jeg med dobbelt så mye lån alene da vi valgte at jeg kjøpte han ut av vårt felles hjem. Jeg har kun en inntekt og får lite bidrag da vi har relativt lik lønn og en 60/40 deling. Jeg får en ekstra barnetrygd, men ellers ikke noe. Han kjøpte en leilighet med hvitevarer og vaskemaskin/tørketrommel. Dessuten kjøpte han noen av deres møbler billig da de skulle flytte til utlandet. Møblene vi hadde sammen var ikke særlig nye, så han tok med seg veldig lite. Jeg har likevel måtte kjøpe endel nytt. Sofa, flere lamper, nattbord, noen hyller og en støvsuger. Jeg har handlet på IKEA, så det bli ikke for ille, men har måtte ut med 15 000 i ting til huset. Videre måtte jeg kjøpe meg en bil, brukte 35 000,- på det. Det vil si at jeg måtte ut med 50 000,- rett etter bruddet for det mest nødvendige. Vider har jeg da masse utgifter til bo og lån og må derfor leve etter et utrolig stramt budsjett. Jeg har 4000 i mnd til mat, 1000 til bensin, 2000 til mat/hobby/gaver/kino ol. Håper å kunne spare 1000 i måneden. Alt annet går til regninger. Likevel tror jeg det er bedre både for ungene og meg å leve på denne måten. Synes ikke alltid man bare skal tenke økonomi, men også på hva som er best for dere, hva som gjøre dere lykkelige.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Flere erfaringer? Takknemlig forsøke svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå