Gå til innhold

Pris på marius barnegenser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte Marius-genser til 6-åringen min av en litt fjern slektning, som elsker å strikke. (uføretrygda med mye tid)

Gløymte å få prisen først, så fekk litt sjokk da eg spurte om prisen etterpå. 700,-

 

Er det en rimelig pris?

Eg kjem IKKJE til å krangle på prisen altså, eg har råd til det, så ser nesten på det som "almisse" til henne, men synst jo prisen var HøG.

 

Spurte kva en voksen-genser ville koste, siden eg veit om en til som bestilte via Facebook utan å be om pris. Det var 2000,- svarte ho.

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Det er ingen upris. Hun bruker sannsynligvis ullgarn, som i seg selv ikke er billig. Hun skal håndstrikke den.

Skrevet

Jeg betalte 300,- for klassisk mariusgenser i 6 år str..

Skrevet

er ganske dyre de genserene ,men utrolig fine. tenkte og kjøpe body til han i magen,men glemmer det tror jeg ,kostet 800 kr.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Syns det var en grei pris. Mariusgensere er dyrt og tenk på alt arbeidet hun har lagt ned i genseren + prisen på garn

Skrevet

Tror ikke prisen på barnegenseren er veldig høy, betalte vel 500,- for samme genser til 2-åringen min. Derimot at hun tar 2000,- for genseren i voksenstørrelse høres veldig drøyt ut! Det hadde jeg aldri betalt. 1200-1400,- maks.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg er med i en kjøpe/selge-gruppe på facebook hvor det er en som strikker disse på bestilling. Hun har disse prisene: 1-7 år 500 kr, 7-13 år 800 kr og fra 14 år og oppover 1300 kr.

Skrevet

Herrefred, har du noen gang strikket en genser? Vet du hvor mange timer det tar? Og så er du frekk nok til å se på det som en almisse. Jeg tror jeg hadde bedt deg putte pengene opp i ræva.

Skrevet

Jeg har strikket Mariusgenser til meg selv, og bare garn og pinner kom på 800 kroner.

Og det er mange timer som går med. Det var absolutt ingen upris.

Skrevet

Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Selger de på Husfliden for 1100,- Så jeg vil ikke si det er noen upris, heller ikke særlig rimelig. Skulle jeg ha strikket en til deg, hafde du derimot måttet ut med flere tusinger, samt du hadde nok ikke fått den før 2020 ;)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p

 

Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da ;)

Skrevet

Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p

 

Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da ;)

 

Alt man skal tenke på,hehe. Men gjør det noe da? Er det ikke like fashion da eller?

Jeg har så mange som strikker gratis til mine barn, at dette aldri har vært en problemstilling for meg. I tillegg suger jeg i håndarbeid selv, så jeg vet ikke hva som gir cred og ikke ;-)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p

 

Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da ;)

 

Alt man skal tenke på,hehe. Men gjør det noe da? Er det ikke like fashion da eller?

Jeg har så mange som strikker gratis til mine barn, at dette aldri har vært en problemstilling for meg. I tillegg suger jeg i håndarbeid selv, så jeg vet ikke hva som gir cred og ikke ;-)

 

Joda, tenkte kanskje det var derfor den var så billig :)

Skrevet

Mente jeg så mariusgenser på husfliden til kr 3500,-.

Så 2000 er jo rene kuppet. ;)

Skrevet

Med tanke på all det arbeidet det faktisk er å strikke noe, og i det hele tatt få det pent, så synes jeg ikke det var noe upris. Selv om vedkommende har all verden av tid, så tar det uansett tid å strikke!

Sett de gå til den prisen hvertfall, og dyrere på større størrelser.

Skrevet

Dersom hun bruker 10 timer på en genser tjener hun 70 kr/timen. MINUS garnprisen!

 

.....For min del hadde jeg ikke blitt ferdig med bråtet på 10 timer engang. Jeg aner ikke hvor fort de som er flinke strikker..... men hun bruker garantert over 10 timer. Minst det femdoble!

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva slags garn hun bruker. Mamma strikker genser og bukse til snuppa nå (størrelse 2år). Jeg mener jeg betalte i underkant av 500kr for garn i babyull samt pinner. Det blir nok billigere om du handler garn på Nille eller Europris.

Skrevet

Syns ikke det var dyrt i det hele tatt. Ullgarnet koster en del, og tenk på hvor lang tid hun bruker på å strikke den. Det er på ingen måte noen almisse til henne...

Skrevet

Bestilte nettopp strikkagenser til ungen her. 700,- Tror det er en rimelig pris.

  • 3 år senere...
Skrevet

Handler vel ikke garn på Nille?😳 Trodde man kjøpte garn i garnbutikker eller husfliden jeg.

 

Anonymous poster hash: 6c1cf...909

Skrevet

😂😂😂 Du ser på det som en almisse til henne at hun skal strikke genser til deg??? Ja det var dagens 😂 Har ikke strikka mye i ditt liv du skjønner jeg.

 

Anonymous poster hash: fc1e5...aa9

Skrevet

Du ser på det som en almisse til henne at hun skal strikke genser til deg??? Ja det var dagens Har ikke strikka mye i ditt liv du skjønner jeg.

 

Anonymous poster hash: fc1e5...aa9

Hun har sikkert fått genseren nå, siden tråden er 3 år gammel

 

Anonymous poster hash: bfa86...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...