Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Bestilte Marius-genser til 6-åringen min av en litt fjern slektning, som elsker å strikke. (uføretrygda med mye tid) Gløymte å få prisen først, så fekk litt sjokk da eg spurte om prisen etterpå. 700,- Er det en rimelig pris? Eg kjem IKKJE til å krangle på prisen altså, eg har råd til det, så ser nesten på det som "almisse" til henne, men synst jo prisen var HøG. Spurte kva en voksen-genser ville koste, siden eg veit om en til som bestilte via Facebook utan å be om pris. Det var 2000,- svarte ho.
Gjest Filifjonka Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Det er ingen upris. Hun bruker sannsynligvis ullgarn, som i seg selv ikke er billig. Hun skal håndstrikke den.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg betalte 300,- for klassisk mariusgenser i 6 år str..
Februargullet2013 Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 er ganske dyre de genserene ,men utrolig fine. tenkte og kjøpe body til han i magen,men glemmer det tror jeg ,kostet 800 kr.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Syns det var en grei pris. Mariusgensere er dyrt og tenk på alt arbeidet hun har lagt ned i genseren + prisen på garn
Pesta Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Tror ikke prisen på barnegenseren er veldig høy, betalte vel 500,- for samme genser til 2-åringen min. Derimot at hun tar 2000,- for genseren i voksenstørrelse høres veldig drøyt ut! Det hadde jeg aldri betalt. 1200-1400,- maks.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Jeg er med i en kjøpe/selge-gruppe på facebook hvor det er en som strikker disse på bestilling. Hun har disse prisene: 1-7 år 500 kr, 7-13 år 800 kr og fra 14 år og oppover 1300 kr.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Herrefred, har du noen gang strikket en genser? Vet du hvor mange timer det tar? Og så er du frekk nok til å se på det som en almisse. Jeg tror jeg hadde bedt deg putte pengene opp i ræva.
Hybelkanina Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Jeg har strikket Mariusgenser til meg selv, og bare garn og pinner kom på 800 kroner. Og det er mange timer som går med. Det var absolutt ingen upris.
Miamimom Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Selger de på Husfliden for 1100,- Så jeg vil ikke si det er noen upris, heller ikke særlig rimelig. Skulle jeg ha strikket en til deg, hafde du derimot måttet ut med flere tusinger, samt du hadde nok ikke fått den før 2020
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da
Miamimom Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da Alt man skal tenke på,hehe. Men gjør det noe da? Er det ikke like fashion da eller? Jeg har så mange som strikker gratis til mine barn, at dette aldri har vært en problemstilling for meg. I tillegg suger jeg i håndarbeid selv, så jeg vet ikke hva som gir cred og ikke ;-)
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Det er en dame på fb som selger for 200..har tenkt det var billig,men skjønner jo nå at hun driver med almisser ja..:-p Nåja, det KAN jo tenkes hun har strikkemaskin, da Alt man skal tenke på,hehe. Men gjør det noe da? Er det ikke like fashion da eller? Jeg har så mange som strikker gratis til mine barn, at dette aldri har vært en problemstilling for meg. I tillegg suger jeg i håndarbeid selv, så jeg vet ikke hva som gir cred og ikke ;-) Joda, tenkte kanskje det var derfor den var så billig
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 Mente jeg så mariusgenser på husfliden til kr 3500,-. Så 2000 er jo rene kuppet.
Koala *g07* Skrevet 2. november 2012 #16 Skrevet 2. november 2012 Med tanke på all det arbeidet det faktisk er å strikke noe, og i det hele tatt få det pent, så synes jeg ikke det var noe upris. Selv om vedkommende har all verden av tid, så tar det uansett tid å strikke! Sett de gå til den prisen hvertfall, og dyrere på større størrelser.
hol(L)y COW Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Dersom hun bruker 10 timer på en genser tjener hun 70 kr/timen. MINUS garnprisen! .....For min del hadde jeg ikke blitt ferdig med bråtet på 10 timer engang. Jeg aner ikke hvor fort de som er flinke strikker..... men hun bruker garantert over 10 timer. Minst det femdoble!
Prompeloff Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Det kommer jo helt ann på hva slags garn hun bruker. Mamma strikker genser og bukse til snuppa nå (størrelse 2år). Jeg mener jeg betalte i underkant av 500kr for garn i babyull samt pinner. Det blir nok billigere om du handler garn på Nille eller Europris.
Cat_Woman Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 Syns ikke det var dyrt i det hele tatt. Ullgarnet koster en del, og tenk på hvor lang tid hun bruker på å strikke den. Det er på ingen måte noen almisse til henne...
SmellyCat Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 Bestilte nettopp strikkagenser til ungen her. 700,- Tror det er en rimelig pris.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #21 Skrevet 31. desember 2015 Handler vel ikke garn på Nille?😳 Trodde man kjøpte garn i garnbutikker eller husfliden jeg. Anonymous poster hash: 6c1cf...909
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #22 Skrevet 31. desember 2015 😂😂😂 Du ser på det som en almisse til henne at hun skal strikke genser til deg??? Ja det var dagens 😂 Har ikke strikka mye i ditt liv du skjønner jeg. Anonymous poster hash: fc1e5...aa9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #23 Skrevet 31. desember 2015 Du ser på det som en almisse til henne at hun skal strikke genser til deg??? Ja det var dagens Har ikke strikka mye i ditt liv du skjønner jeg. Anonymous poster hash: fc1e5...aa9 Hun har sikkert fått genseren nå, siden tråden er 3 år gammel Anonymous poster hash: bfa86...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå