MrsMilla Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Inspirert av damen som spurte hvordan hverdagen deres er - og lurer på om det finnes noen med fire eller mer barn som jobber 100%? Dette fordi jeg har tre, tenker jobbe 100%, og lurer litt på hvordan det blir om vi hadde fått fire? Ønsker ikke å gå ned i stilling - men litt nysgjerrig på å få flere barn.
Fire småtroll Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Jeg jobbet 100% i ganske nøyaktig 4 mnd etter at permisjonen var over etter at vi fikk fjerde barnet, for jeg ville prøve. Men det gikk ikke altså. Det gikk fint da mannen hadde en jobb i industrien med arbeidstid fra 7 til 15.30 hver dag, for jeg har en jobb med litt kveldsjobbing, mye overtid i perioder osv. Men mens jeg hadde permisjon med fjerde barnet startet mannen for seg selv, og han jobber nå mye mer enn før og både helger og kvelder går med i hans jobb også. Så da måtte vi velge, vil kunne ikke jobbe så mye og ha å ukurante arbeidstider begge to, så en måtte gå ned. Siden jeg i mange år har jobbet så mye jeg vil fordi mannen har hentet i barnehagen og tatt det ansvaret var det på en måte min tur til å trappe ned litt og jeg synes det var veldig deilig selv også. Så da ble det 80% på meg, med bare en kveld i uken, mens mannen fremdeles driver for seg selv og jobber veldig mye i perioder men har en fleksibel hverdag. Det passer oss perfekt akkurat nå
Bondejenta Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Eg har fire born. 14-åring, 4 åring, 3åring og 1åringen. Arbeider 100 %. Ikkje å anbefale. Eller, dvs..kjekt å arbeide fullt, men huset forfell TOTALT
MrsMilla Skrevet 2. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2012 Takk for svar, Bondejenta og fire småtroll :-) Tja... tror nok jeg heller mer mot å la huset forfalle kanskje. Gjør det jo forsåvidt nå i dag også. kanskje vente liiitteranne til.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Jeg har fire barn og er alene med dem. De er fra 2 til 12 år. Jeg har ikke jobbet noe særlig etter endt permisjon med minstemann. Jeg skal nå over i en annen avdeling på jobben, der kan jeg tilrettelegge arbeidsdagene mine selv. Da skal jeg bare jobbe noen få timer i ukedagene, men heller dra inn MAAANGE timer annenhver helg når ungene er hos sin far. For meg er dette det eneste som fungerer. Jeg har valgt å jobbe minimalt når ungene er hjemme hos meg slik at jeg har mulighet til å holde stressnivået nede, jeg har tid til å følge opp ungene og vi kan ta livet litt med ro. Hverdagen kommer fort nok og treffer meg. Det kommer snart en dag da jeg MÅ begynne å jobbe 100% igjen, så nå samler jeg krefter og begir meg så smått utpå igjen..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Jeg har 4 barn (3-10 år) og har jobbet 100% før, og vil jobbe 100% igjen, men akkurat nå jobber jeg bare 86% pga 50% studie og husbygging i tillegg til jobb. Akkurat nå er jeg dødssliten, men det har nok mest med husbyggingen å gjøre, jeg drømmer faktisk om å "bare" ha 100% jobb og barn nå Men så har jeg en mann som tar like mye som meg da, det har nok mye å si.
MrsMilla Skrevet 3. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2012 Jeg har 4 barn (3-10 år) og har jobbet 100% før, og vil jobbe 100% igjen, men akkurat nå jobber jeg bare 86% pga 50% studie og husbygging i tillegg til jobb. Akkurat nå er jeg dødssliten, men det har nok mest med husbyggingen å gjøre, jeg drømmer faktisk om å "bare" ha 100% jobb og barn nå Men så har jeg en mann som tar like mye som meg da, det har nok mye å si. Så flott å høre! Vi er også sånne som tar halve heimen hver - så da er det kanskje mulig...
ormeynglet Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Jeg har 4 jenter fra 2 til 7 år. Jobber 100% både jeg og mannen. Det går greit, men det blir mye på meg iom at jeg har all handling, klesvask og matlaging i tillegg;) Mannen er rett og slett ikke så god på å se hva som trengs i huset.Men han leverer hver dag da, siden jeg drar hjemmefra 06.20, henter gjør vi som regel sammen. I tillegg så er det aktiviteter på kveld, så jeg merker at huset lider under forholdene;) For vår del så har vi jobber begge to som gjør at vi må gjøre det samme uansett om vi jobber 100% eller 80%. Blir bare mindre tid å gjøre det på, så det lønner seg absolutt ikke for oss å gå ned i stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå