Gå til innhold

Prøver meg på en strikketråd...


timiane

Anbefalte innlegg

Har du et prosjent på gang eller skal igang med noe.

 

Jeg er snart ferdig med et barneteppe. Innimellom har jeg strikket to halser til meg selv.

 

Neste prosjekt er enten barnelue i ull eller barnepose... Må tenke litt på hva jeg har mest lyst til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig da :) Fikk et hente sett her om dagen,så herlig :). og litt større hentesett som man kan bruke fra han er 3 mnd til 6 mnd :). Vet jeg får babytepper også, jeg selv klarer dessverre ikke og strikke,skulle gjerne ha strikket noe til lille gull gutten selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med en bilstolpose i marius mønster =) Også har jeg så vidt begynt på ett heklet helseteppe. Jeg synes det er veldig gøy og avslappende å strikke/hekle til den lille. Gøy å ha noe hjemmelaget også :) Min mor holder også på å strikke litt til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med en bilstolpose i marius mønster =) Også har jeg så vidt begynt på ett heklet helseteppe. Jeg synes det er veldig gøy og avslappende å strikke/hekle til den lille. Gøy å ha noe hjemmelaget også :) Min mor holder også på å strikke litt til oss.

 

Kan jeg spørre hvor du fant mønster på en slik bilpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med en bilstolpose i marius mønster =) Også har jeg så vidt begynt på ett heklet helseteppe. Jeg synes det er veldig gøy og avslappende å strikke/hekle til den lille. Gøy å ha noe hjemmelaget også :) Min mor holder også på å strikke litt til oss.

 

Kan jeg spørre hvor du fant mønster på en slik bilpose?

 

I ett hefte fra sandnes garn, heftet heter Klassikere 0-4 år. Veldig mye fint i det heftet. Her kan du se nærmere på oppskriftene som følger heftet =)

 

http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/tema-30-klassikere-0-4-aar-904tema30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var utrolig søte. Jeg tenkte å strikke noe med litt større masker. Trenger jo 2 poser tross alt.

 

Moren min strikker Marius genser til meg i alpakka. Det er salg på alt av apakka fra drops. Tror det varer ut året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var utrolig søte. Jeg tenkte å strikke noe med litt større masker. Trenger jo 2 poser tross alt.

 

Moren min strikker Marius genser til meg i alpakka. Det er salg på alt av apakka fra drops. Tror det varer ut året.

 

Ja, ikke sant. Veldig søte. Tar litt tid når man skal ha to ja ;) hehe... Men gikk ganske fort for er litt tykt garn (smart) og pinne 3,5 om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig glad i å strikke, men kommer ikke på noe jeg vil strikke til babyen. Vurderte litt ett sett (jakke+bukse), eller babyteppe eller pose. Men har liksom ikke tid nå med alt av fag, og har ikke funnet noe mønster jeg har lyst til å begynne med.

 

Har du mønster på helseteppe Bentix? Har vurdert å hekle ett slik, men har ikke heklet på mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det Marius bilpose i alpakka til begge to. Blir moren min som skal gjøre det da :) Jeg skal strikke luer i angoraull. Blir jeg ferdige med de, så er det barnevotter neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Driver med julegaver for fulle mugger her hjemme. Gleder meg til jeg er ferdig, da blir det nok en slik bilstolpose til nurket her også! Den var nydelig!

Akkurat nå holder jeg på med et par Eidskog-votter til pappaen min og skappelgenser til min svigerinne. Alt må være ferdig om ei uke!! :o hu og hei så fort tida går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så fine de klassikerne var! Får se om det blir et prosjekt der i sommer som kan passe til høsten :)

Nå holder jeg på med en vanlig ullbukse i babymerino. Skulle egentlig være i nyfødt str, men synes den ser litt større enn det ut. Ikke strikket så mye før, så mye å lære på veien. Tenkte å prøve med på "bukse med seler" i fra "En myk start" boka etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...