Gå til innhold

Stein hard mage..


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har vært borti at magen blir stein hard spesielt ved trening/turgåing?? Det er ikke noe særlig vondt, men gjør det vanskelig å bevege seg og gir følelse av at en blir enda tyngre.. Aner virkelig ikke hva dette er, men vet ikke helt om det er kynnere heller for holder seg slik i rundt 10min før det slipper taket.. Skal til lege neste uke så tenkte ta det opp med henne da, men hadde vært kjekt å høre om andre har opplevd det samme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har masse kynnere hele døgnet, både når jeg beveger meg og er helt i ro. Når jeg er i bevegelse kan magen være stram lenge (15 min+) mens andre ganger kan kynnerne være korte og komme med minutters mellomrom.

 

Så lenge de ikke gjør vondt, du blør eller har nedpress skal det ikke være farlig :-) noen har mye kynnere, mens andre merker lite eller ingenting til dem. Uansett lurt å ta det opp med legen, så slipper du å bekymre deg. Min fastlege henviste meg til sv.skapspoliklinikken for undersøkelse pga hyppigheten, men overlegen der sa at det hørtes normalt ut og kunne lett se at alt var bra etter en rask UL. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være kynnere selv om det varer så lenge altså?? Trodde det var over på noen min eg.. Men kan veldig lite om sånt!! Nå reiser jeg til Praha i morgen så tenker å slappe av masse der!! Håper da jeg slipper mer slikt selv om det jo ikke er vondt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker ikke som det trenger å ha en tidsbegrensing. Ingen som reagerte på at jeg sa de kunne vare så lenge hvertfall :) men hvis de "aldri" gir seg er det jo sikkert lurt med en ekstra sjekk. God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!! Da satser jeg på at det bare er det og lar vente med å gjøre noe med det til legetimen neste uke!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurer på om det kan være ligamentsmerter?? trodde kynnere var mere likt på rier/veer? har det samme hvis jeg går for fort eller løfter/bøyer meg for mye... ikke direkte vondt men ubehagelig nok!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentsmerter gjør jo ikke hele livmoren knallhard. For meg er ligamentsmertene langt nede i lyskeområdet på begge sidene av livmoren og det påvirker ikke livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere og rier er vel kun like i form av at begge fører til stramming av livmor, men kynnere påvirker ikke livmorhalsen. Riene vil også øke i styrke. ;-) I mitt tilfelle er det ingen tvil om at det er kynnere hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hm, va visst ikke lett å bli klok på likevel dette altså!! Mn etter at jeg km hjem fra Praha har jeg ikke hatt så masse av det, så er ikke så farlig!! Lillegutt spreller nå i vei der inne så tror ikke han lider noe nød iallfall!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...