Gå til innhold

Dere som har eller har hatt bekkenplager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det for å fungere i hverdagen?

Er nå halvveis i svangerskapet, og er sykmeldt, så ennå klarer jeg meg greit til en viss grad, har smerter, men husarbeid må taes, går da litt tregere og mer oppdelt enn normalt.

Samboer jobber på sjøen og er borte fire uker om gangen, og de ukene må jeg gjøre alt selv (får litt hjelp av barna da), de fire ukene han er hjemme avlaster han meg mye med ting jeg sliter med, og gjør alt han kan for å tilrette legge for meg til han drar (feks flyttet fryser i hovedetasje slik at jeg slipper å løpe trappen mer enn nødvendig).

Det som er verst er støvsuge, ta ut og inn i vaskemaskin /oppvaskmaskin/tørketrommelen, vaske kjøkkengulv (blir mest sannsynlig lagt nytt pga tungt å vaske neste gang han kommer hjem) og bære klær opp og ned trappa.

Så hvordan løser dere hverdagsproblem i forhold til bekkenet, blir jo ikke noe bedre etterhvert heller?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Lær deg å leve med det du ikke klarer!!!

Tok ganske lang tid å akseptere at oppvasken ble stående på benken i flere dager fordi jeg ikke klarte å tømme maskina for det rene. Så har du en god dag innimellom og kan få kjørt en runde. Gulvet tåler flekkene bedre enn samvittigheten din, og hybelkaninene trives helt sikkert under sofaen :)

Det vanskeligste er barn. De må jo ha mat, følges til og fra om de er små, og trenger at du er mamma. Sett dem høyest på prioriteringslista, og hvil når de er ute av huset! Sjekk evt om naboer kan ta med til og fra når de leverer egne og la besteforeldre hjelpe til med alt fra pass til klesvask og matlaging.

Bit i deg alt du har av dårlig samvittighet og be alt og alle om hjelp! Dette er (forhåpentlig) bare for noen måneder, så kan du "gi tilbake" en annen gang!

Skrevet

Jeg gikk jevnlig til kiropraktor. Hadde ikke fungert uten!

Skrevet

Hi her.

Går til fysioterapeut en gang i uka, og det hjelper ikke.

Støv og slikt kan jeg leve med, men oppvask og klesvask må jeg ta fortløpende, slik at det ikke hoper seg sånn opp, men i forhold til oppvaskmaskin så er ungene knall gode på å hjelpe til om det er behov.

Har ikke noen her som kan hjelpe meg, pappa kan hjelpe meg med å rydde snø når det blir det, husarbeid må jeg klare selv, har dessverre ikke råd til vaskehjelp, men nedvask til jul blir det ikke, om ikke samboer gjør det.

Skrevet

Fysio hjelper ikke, de kan kun forebygge. Kiropraktor hjelper når det er låsning. Ville evt gått begge steder om jeg var deg :)

Skrevet

Jeg må planlegge. Har jeg først kavet meg opp i andre etg. for å gå på toalettet f.eks. Så blir jeg værende der og tar klesvasken, tømmer tørketrommel, bretter og legger på plass. Smårydder på bad og do og evt. støvsuger hvis støvsugeren alt er båret opp.

Tar en dusj og vagger meg ned på butikken...siden jeg først var no der oppe med utgangsdøren :P

Oppvaskemaskinen klarer jeg fint å tømme så lenge jeg står på en spesiell måte, med bena godt samlet :P Er det en skikkelig dårlig dag så hjelper 10 åringen min meg. Evt. mannen når han kommer hjem. Det jeg ikke klarer lar jeg ligge.

Skrevet

bekken belte. hjelper litt når husrbeie skal gjører. så gjør jeg små ting vær gang jeg er oppe fra sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...