Gå til innhold

Hvilket gulv ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nytt gulv i hele huset (parkett).

Hvilken farge/type liker dere best?

Jeg synes en grå parkett er fint, men er litt redd for at det er en motesak som jeg hater om noen år.... har ikke tenkt å bytte gulv hvert 5. år heller.... (og ikke hvert 10. om vi ikke må, heller....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lagt en-stavs eikeparket i hvit mattlakk. Synes det er et nydelig, tidløst gulv :)

Skrevet

Må du ha samme i alle rom?

Skrevet

Ville ikke valgt parkett i det heletatt, men en laminat av god kvalitet jeg!

Parkett blir slitt, ripete og masse hakk i, mens en kvalitetslaminat holder seg pen lenge.

Velg for all del lyst gulv, nesten alle jeg snakker med som har mørkt gulv angrer som fy! Det sluker lyset og all møkk/støv vises!

Vi skal legge gulv i stue/kjøkken nå, og valgte da alloc prestige lys eik. Passe rustikk, tidløs trefarge og virker varmt pga overflaten.

Da har vi gulv i 20-25 år:-)

Skrevet

Jeg ville absolutt valgt parkett. Føler jeg har bittelitt peiling da min far eier en butikk som driver utelukkende med parkett og laminat. Laminat er kaldt! Vi har valgt en enstavs parkett i stuen vår, og selv om den har en varm farge er den ikke gul som mange av de eldre parkettypene. Er lysebrun varm farge, vi er veldig fornøyd. I kjellerstuen vår la vi den samme parketten, bare i mørkt tre og det er IKKE å anbefale. Alt av dritt syns, og støvet bare legger seg som et teppe på gulvet.

Pass på at gulvet er matt i fargen, da syns skitt mindre og du trenger ikke støvsuge hver eneste dag. Hvitlakkert eik er veldig fint, men hakk forekommer oftere på parkett og hakkene syns mye bedre når gulvet er hvitlakkert:)

Skrevet

Jeg hat hvitoljet eik og er veldig fornøyd. Kald farge. Hater når parketten blir for gylden. Riper ses nesten ikke, ikke skitt heller ;)

Skrevet

Syns det er penest med heltre gulv i eik. Viss jeg skulle hatt parkett ville jeg gått for noen brede planker i eik.

http://www.viivilla.no/Interior/Gulv/Lyst-pa-nytt-gulv-47962

Viss dere har småbarn ville jeg vurdert laminat da det ikke blir

like mye hakk i dem...

Jeg ville aldri lagt et grått gulv siden det om noen få år vil være "ut". Ville heller gått for et klassisk og tidløst gulv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...