Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Tabell for gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Altså.. går man opp over 2 kg bare fra el og et par uker ut?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Det er GJENNOMSNITTLIG. Altså ikke en sannhet for alle, men et tverrsnitt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg gikk opp 2,5 kg de første 8 ukene. Nå i uke 14 har jeg gått litt ned igjen pga dårlig matlyst og kvalme.
♥marita&jentene♥ Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 jeg har foreløpig ikke gått opp noe nesten, jeg er 11 uker nå og om jeg ikke husker helt feil så har jeg i følge vekta bare gått opp litt over 1 kg.. men så har jeg slitt litt med matlysten, samtidig som jeg har hatt skikkelig høg forbrenning, spiser og er like sulten igjen etter 1 times tid...
Cat_Woman Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Dette er et gjennomsnitt. Mange legger ikke på seg i det hele tatt, eller går ned pga kvalme i første trimester. Selv gikk jeg opp 5 kg i løpet av de første 12 ukene, men det var jo ikke babyvekt - det kom av inaktivitet og økt matlyst...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Hvor mye la dere på dere de første ukene da?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Gikk opp 5 kg de første ukene. Jeg var så sulten hele tiden!! Men jeg var veldig tynn når jeg ble gravid. Så trengte kiloene.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Noen som er veldig kvalm ender opp med å småspise hele tiden for å prøve dempe kvalmen, dermed legger de på seg i 1.trimester Men du kan også gå ned 2,5 kg...
4Hjerter Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Jeg er fortsatt kjempekvalm og har gått opp over 5!!!! kilo. (12 uker) Spiser og spiser for å holde kvalmen i sjakk.... også om nattaen;-) Ikke noen morgenkvalme her med andre ord!!
Madolyn Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 En vektøkning på 2,3 kg til uke 5 høres kanskje litt rart ut? Da er jo ikke embryoet mer enn 3 uker gammelt, og de aller færreste kjenner symptomer så tidlig. Mange vet jo ikke engang at de er gravide på et så tidlig stadium.. Her satte kvalme, trøtthet og ulvehunger inn i uke 7 med både nr 1 og nr 2.
4Hjerter Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Da er jeg en av de uheldige!! I alle mine 4 svangerskap har jeg vært kvalm fra dag en!! mellom uke 3 og 4..... trøsten er at vektoppgangen stopper opp samtidig som kvalmen gir seg, så totalt har jeg hatt helt normal vektøkning.. 12 kilo totalt i alle de 3 første svangerskapene....håper på mindre denne gang. Poenget er vel at man er forskjellig...;-D
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Jeg har gått ned i vekt første trimester og lagt på meg definitivt mest i midterste trimester. Har lagt på meg mellom 12 og 16 kg i mine fire svangerskap og mesteparten har altså kommer i andre trimester. Noen legger på seg mye i starten, andre i slutten, tror dette er veldig individuelt. De anbefaler vel en vektøkning på mellom 9 og 14 kg, men tror de sjelden fordeler seg jevnt gjennom svangerskapet, de kommer i rykk og napp.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Det er ikke den vektoppgangen som står i den store babyboken jeg har. Jeg hadde gått opp 2 kg til uke 20 begge ganger.
Tovehvit Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Vil ikke si det stemmer på alle ihvertfall. Jeg er 21 uker påvei, og har gått ned 8 kg. Ikke spydd eller vært spesielt kvalm. Og har aldri spist så mye i hele mitt liv :S Så her må man på tvangsveiing-_-
<3 duracellkanin <3 Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 jeg gikk ned 8 kg de første 20 ukene jeg... og på slutten av svangerskapet var jeg oppe igjen der jeg var før svangerskapet. pluss 2,5 kg ekstra. mens gutten veide nesten 4 kg. så jeg var heldig gikk ned en del i meg selv i løpet av svangerskapet men det er nok langt i fra likt for alle ja. tror det er vanligere for tynne å legge på seg mer i svangerskapet enn de som har litt å gå på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå