Gå til innhold

Hva hadde dere som naboer tenkt om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en miniblokk hvor det er 8 leiligheter og 5 av dem har beboere som smeller så jævlig med dørene at det rister i veggene i hele huset. Dette er hver gang de går ut. Dette skjer både morgen, kveld og natt og er vanvittig irriterende!

Vi er 3 i 2. etasje som reagerer veldig på dette for i vår leilighet er det en baby som skal sove på kvelden, i naboleiligheten er det en litt større unge som skal sove på kvelden og ved siden av der igjen bor det en eldre dame med en liten hund og denne hunden blir livredd hver gang det rister i gulv og vegger.

Nå vurderer jeg å sette opp en lapp ved postkassene hvor jeg skal fortelle som det er at det er 2 barn i 2. etasje som trenger å sove på kvelden og ikke bli vekket av smelling og en hund som blir livredd.

Om dere hadde vært en av de som lukker døren ved å dytte den hardt igjen, hvordan hadde dere reagert? Smelt mer med dørene eller begynt å ta hensyn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok tatt det til meg og forsøkt å ikke slamre, men sjansen er stor for at det hadde gått i glemmeboka. Hva med å få installert dørpumper på dørene?

Skrevet

Det kan veldig godt være at folk ikke har tenkt på dette i det hele tatt. Og da må de få beskjed! Bare fint det. Enten med lapp, og den bør være høflig skrevet, altså som informasjon og en bønn om hensyn. En annen og kanskje bedre mulighet er å si fra på neste sameie eller borettslagsmøte. Veldig ofte ungdommer og unge folk som smeller, de tenker ikke over det og lever i sin egen boble.

Skrevet

Jeg hadde begynt å ta hensyn. Men: går det ikke an å ta dette opp på en litt "grei" måte, framfor å skrive en litt "hard" lapp? Da kan det, med de rette folkene, gå feil vei, og folk blir irriterte og smeller mer.

Vi har hatt samme problem i vår oppgang, vi er 6 leiligheter i oppgangen. Problemet var ikke at folk smalt igjen døra med vilje, men den var treeeeeig til å lukke seg, og når den først lukka seg, så SMALT det. Eneste måten å unngå dette på, var å vente til døra omtrent var igjen, og så lukke den forsiktig.

Vi løste dette med å skrive et lite brev som vi la i postkassene til folk, hvor vi høflig forklarte situasjonen (tenkte vel egentlig at folk tenkte over problemet) og spurte om alle kunne være litt forsiktige når de gikk ut. Ingen negative reaksjoner, kun enkelte som var glade for brevet - de hadde tenkt på det samme selv :)!

Skrevet (endret)

Jeg hadde begynt å tatt mer hensyn, ikke alltid man tenker over hvor mye man egentlig forstyrrer andre. Noen vil kanskje bli provosert for når man selv har valgt å bosette seg så nært andre folk så må man jo godta litt leven. Men tror ikke noen av de bevisst går inn for å bråke MER hehe, så uansett vil det være verdt forsøket ;)

Endret av Love my son
Skrevet

Tenkte selvfølgelig ikke på å være sur eller noe på lappen. Tenkte å skrive noe ala dette:

Kjære alle i nr. xx-xx.

Som vi alle vet smeller det veldig i dørene her om de ikke holdes i håndtaket når de lukkes og dette smeller veldig og rister i alle veggene.

I 2. etasje er det 2 små barn og en hund som blir redde/våkner på kvelden og natta når det smelles med dørene.

Det hadde vært veldig fint om det hadde vært mulig å lukke dørene litt mer forsiktig slik at vi slipper redde barn og hunder :)

Det er forresten ikke unge folk som smeller, men mellom 40 og 60 år

Skrevet

Tenkte selvfølgelig ikke på å være sur eller noe på lappen. Tenkte å skrive noe ala dette:

Kjære alle i nr. xx-xx.

Som vi alle vet smeller det veldig i dørene her om de ikke holdes i håndtaket når de lukkes og dette smeller veldig og rister i alle veggene.

I 2. etasje er det 2 små barn og en hund som blir redde/våkner på kvelden og natta når det smelles med dørene.

Det hadde vært veldig fint om det hadde vært mulig å lukke dørene litt mer forsiktig slik at vi slipper redde barn og hunder :)

Det er forresten ikke unge folk som smeller, men mellom 40 og 60 år

Synes det høres ut som en veldig grei lapp, jeg :)!

Men igjen tror jeg KANSKJE at det vil være mer virkningsfullt å kopiere opp et eksemplar og legge i hver postkasse, slik at du VET at det blir lest (og kanskje tatt mer personlig?) - og i tillegg henge opp en lapp ved postkassa.

Lykke til :)!

Skrevet

Da legger jeg en lapp i alle postkasser :)

Jeg har lenge tenkt på denne lappen, men har ikke turt å gjøre noe før jeg fikk høre av de andre som plages at jeg burde gjøre dette

Skrevet

Bor i en miniblokk hvor det er 8 leiligheter og 5 av dem har beboere som smeller så jævlig med dørene at det rister i veggene i hele huset. Dette er hver gang de går ut. Dette skjer både morgen, kveld og natt og er vanvittig irriterende!

Vi er 3 i 2. etasje som reagerer veldig på dette for i vår leilighet er det en baby som skal sove på kvelden, i naboleiligheten er det en litt større unge som skal sove på kvelden og ved siden av der igjen bor det en eldre dame med en liten hund og denne hunden blir livredd hver gang det rister i gulv og vegger.

Nå vurderer jeg å sette opp en lapp ved postkassene hvor jeg skal fortelle som det er at det er 2 barn i 2. etasje som trenger å sove på kvelden og ikke bli vekket av smelling og en hund som blir livredd.

Om dere hadde vært en av de som lukker døren ved å dytte den hardt igjen, hvordan hadde dere reagert? Smelt mer med dørene eller begynt å ta hensyn?

Snakk med styret om mulighet for å få montert på dørbremsere eller hva det heter. Det vil nok være en enklere løsning enn å be alle endre vanene sine.

Skrevet

Gjør det :) Send en lapp til alle så de blir klar over det. Sikkert ingen andre som har tenkt over det :)

Skrevet

Dørpumpe er den beste løsningen.

Skrevet

Jeg bor i miniblokk og smeller med døra hver gang jeg skal lukke den. Det er fordi døra slår seg når kulda kommer og den går ikke skikkelig igjen. Vaktmesteren har sett på det, men han evner ikke å fikse den.

Hadde jeg fått en slik lapp i postkassa så hadde jeg bare ristet på hodet og vært påpasselig med å klage litt til dee når babyen skriker når min 2-åring akkurat har sovnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...