Gjest ________ Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg jobber deltid og har ca 60 t i mnd, får ofte slike ekstra vakter og 4 oktober ble jeg satt opp til å jobbe 4 timer ekstra den 22. Nå ble jeg dessverre syk denne dagen den 22 og måtte ringe til sjefen å si at jeg ble hjemme. Ser nå på lønna at hun ikke har tatt med disse 4 timene fordi jeg var syk? Har jeg ikke rett på betalt når det jo var en ekstra vakt, men jeg var satt opp og det var forventet inntekt?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Hvor lenge har du jobbet der? Når du jobber deltid tar det lengre tid å tjene seg opp rett til å benytte egenmelding.
Gjest ________ Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Hvor lenge har du jobbet der? Når du jobber deltid tar det lengre tid å tjene seg opp rett til å benytte egenmelding. Har jobbet der i 5 år, var ferdig med permisjonen for 13 mnd siden så jeg har jobbet der i 13 mnd... ? Har vel rett da, første gang jeg er syk uten sykemelding :/
Bananen Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Så lenge det er ekstra vakt og utover de faste du har tror jeg ikke du har rett på det!
marsgutt 2013 Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 jeg får det, så lenge jeg fyller ut et ark vi har når vi er syke, men kan være at sjefene våre er greie på det da.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Avhengig av hvor mye du har jobbet, så har du rett til å benytte egenmelding når du er oppe i et visst antall timer. Enten du er ekstravakt eller fast deltidsansatt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Jeg tror du må ha hatt de vaktene fast over en periode for å få betalt for dem når du blir syk. Altså, bare faste vakter. Sånn var det ihvertfall i gamle dager da jeg var ung... ;-)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Hos oss får vi betalt om vi blir satt opp på ekstravakter og blir syke, så lenge vi fyller ut egenmeldings-skjema. Det gjelder både fast ansatte, vikarer og tilkallingsvikarer.
Nikamo Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Jeg mener at du har krav på betalt, siden dette var en vakt som var avtalt på forhånd.
3 nøtter til Askepott Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Avhengig av hvor mye du har jobbet, så har du rett til å benytte egenmelding når du er oppe i et visst antall timer. Enten du er ekstravakt eller fast deltidsansatt. Tull, du kan bruke egenmelding når du har jobbet i 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 http://www.ks.no/tema/Arbeidsgiver/Lonns-og-arbeidsvilkar/Sykepenger-for-ekstravakter/
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 #12 her: Skrulle skrive noe mer "For å få rett til sykepenger etter HTA § 8 må arbeidstakeren ha tiltrådt. I utgangspunktet anses hver avtale om ekstravakt som et nytt arbeidsforhold som må tiltres, for å utløse rett til sykepenger. Dersom det avtales flere vakter samtidig, vil arbeidstakeren ha rett til sykepenger for alle disse vaktene dersom den første vakten er tiltrådt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå