Gå til innhold

Apper og informasjonsoverflod


RISMOR

Anbefalte innlegg

Hei damer, jeg er ny her (igjen), fikk ei tulle i 2010 og venter spent på april 2013. Jeg og min mann har bodd i Oslo siden 2003.

 

Var aktiv i sin tid på disse sidene, og "spiste informasjon om svangerskapet" til frokost (kvelds, og middag).

 

I denne runden, selv om alt er "nytt", er jeg mer avslappet og tilbakelent, og mindre nysgjerrig, innbiller jeg meg. Likevel: jeg bombarderes av informasjon gjennom fem apper (I'm Expecting; My Pregnancy; iPregnancy; Gravid App samt Babyverden) og tilhørende nyhetsbrev.

 

Så langt har jeg nesten hatt mer informasjon om babyens utvikling og fakta enn jeg trenger å vite. Men jeg spiser det rått.

 

De som var gravid før oss, ja til og med før ultralydens tid, de må ha vært overlatt til faktabøker, vandrehistorier, fantasi, og personlige historier fra venninner og mødre. Nå kan vi nærmest skolere våre egne mødre. De må ha følt seg ganske usikre. Nå kjenner vi nærmest hver minste detalj om livet i magen.

 

Driver dere andre og suger til dere informasjon hver eneste uke?

Jeg blir litt utslitt av det, men likevel "må jeg ha det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mitt femte barn, og likevel suger jeg til meg informasjon. Jeg tror faktisk at behovet er oppstått fordi tilbudet om informasjon er der. Da jeg skulle ha nummer 1 for 14 år siden, holdt graviditetsboka jeg fikk hos jordmor lenge for meg. Fikk faktisk den boka mamma hadde fått da hun var gravid med meg for snart 40 år siden - og informasjonen i den var nesten overraskende lik den som sto i boken fra 98.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs, og har alt under kontroll! Har lest om ALT! Typen sier jeg er hysterisk, for jeg passer så godt på hva jeg spiser og slikt :P

Men lurer på en ting; hvor leser dere om ''fra uke til uke''? Det står jo så forkjellig på alle..

En plass sto det ''nå slutter kvalmen, og energien kommer tilbake.'' og på samme uke en annen plass sto det ''nå kan du begynne å føle deg trøtt igjen, og kvalmen kommer tilbake.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...