Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Far har samvær 50% betaler bidrag 1500 pr mnd, mor har hovedomsorgen og mottar barnetrygd og bidraget. Nå har barnet ødelagt en data og må betale egenandelen, mor mener far skal betale halvparten. Kan dette stemme??
Gjest Gullguttene Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 De har 50/50, far betaler bidrag og mor får i tillegg barnetrygd, da syns ikke jeg det er riktig ved mindre det er snakk om en veldig stor sum. Men jeg er ingen fasit. Betaler far andre ting til vanlig?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 De har 50/50, far betaler bidrag og mor får i tillegg barnetrygd, da syns ikke jeg det er riktig ved mindre det er snakk om en veldig stor sum. Men jeg er ingen fasit. Betaler far andre ting til vanlig? Far betaler alt barnet deltar på når det er hos ham. Dei har ikke deltomsorg men 50% samvær.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Trodde 50/50 ga 0 i bidrag uansett jeg, fordi omsorgs"byrden" blir likt fordelt - jaja, da lærte jeg noe nytt i dag. Høres ulogisk ut at far må være med på spleisen når han allerede betaler i tillegg til å ha halv omsorg.
Koala *g07* Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Er du den nye kjæresten? Hvorfor kan man ikke dele på utgifter når det gjelder ens barn. Det er jo ikke ensbetydende at verken mor eller far har økonomi nok til å dekke en ødelagt data. Men begge er foreldre til barnet uansett om de har hovedomsorgen eller 30 % samvær eller delt eller hva..
Gjest Gullguttene Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 (endret) De har 50/50, far betaler bidrag og mor får i tillegg barnetrygd, da syns ikke jeg det er riktig ved mindre det er snakk om en veldig stor sum. Men jeg er ingen fasit. Betaler far andre ting til vanlig? Far betaler alt barnet deltar på når det er hos ham. Dei har ikke deltomsorg men 50% samvær. Jeg skjønte at det ikke var delt omsorg, men 50% samvær Skrev 50/50 fordi barnet er hos far 50%. Det er vel i utgangspunktet mor sitt ansvar siden hun har hovedomsorgen. Går ut i fra at far tjener en del mer enn mor siden han betaler bidrag? Hvis mor ikke har råd eller at det vil gå utover barnet med tanke på økonomi så syns jeg far burde betale noe i hvert fall. Hvor stor sum er det snakk om? Endret 1. november 2012 av Gullguttene
Utrulig Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Er du den nye kjæresten? Hvorfor kan man ikke dele på utgifter når det gjelder ens barn. Det er jo ikke ensbetydende at verken mor eller far har økonomi nok til å dekke en ødelagt data. Men begge er foreldre til barnet uansett om de har hovedomsorgen eller 30 % samvær eller delt eller hva.. Ingen ny kjæreste nei Moren har penger inn på barnet med barnetrygden og bidraget så jeg tror nok ikke at hun bruker mer penger på barnet hver måned. Barnet går ikke på fritidsaktiviteter som koster penger. Far har bare utgifter slik det er nå, så jeg mener at dette bør moren betale selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå