Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 hvordan løse dette? Her forventes høyere summer og dette klarer ikke vi lenger... Har så vi klarer oss og prøver etter beste evne å få spart litt, men ikke hver mnd det går.. Tips til ok greie julegaver????
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg har dårlig råd til julegaver hvert år jeg, så jeg konsentrerer meg om å kjøpe noe til barna og til de voksne så lager jeg gaver. Hender jeg lager noe til barna også, spørs litt på alder etc. Det blir billigere. Om det er en egenbundet juledørkrans av granbar og div eller fat, asjetter etc med decopage. Glassmaling. Er så mange muligheter. Lager også alle julekort sjøl. Kan ikke folk godta hjemmelagde julegaver (som det ofte også er lagt mer sjel og omtanke i), så fortjener de ikke å få noe i det hele tatt... Endret 1. november 2012 av Scania
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Det jeg gjorde var kutte ut alle unntatt barna i familien, svigermor, svigerinne og mannen. Barna får hvert sitt gavekort, 200 kr, på f.eks kjøpesenter. De voksne som får, får gaver fordi svigermor; dårlig råd men alltid gavmild. Svigerinne; har ikke barn som skal ha gave, og mannen fordi vi ikke har barn. Når jeg kjøper gavekort sparer jeg også nesten 1000,- på forsendelse av pakkene, da familien min bor langt unna. Jeg høres kanskje gjerrig ut. Men jeg så meg grundig lei av å bruke masser med tid og penger på å kjøpe gaver. -Som nesten ikke ble lagt merke til i gavehavet til ungene... Kunne ikke unngå å føle meg skuffet over at jeg ikke engang fikk en takk, og at ingen visste hva de hadde fått av meg og mannen.. Så heretter, (gjelder foresten bursdagsgaver også..)kun gavekort..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Mitt tips er disse drikkeflaskene som www.barerips.no har. De ser ut som de dyre camelbackflaskene (2-300 kr) men her koster de bare 99,- inkl navn på. Ser mye dyrere ut enn de er ;-) Kan heller ikke byttes, så da oppdager de ikke hvor mye (lite) de koster. Hehe, LITT slu ;-)
Cat_Woman Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Til voksne går det an å lage gaver selv som blir veldig billige. I år skal jeg gi hjemmelagede brente mandler til de voksne i familien, i sånne glass: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70213545/ (19 kr stk). Ellers er mitt beste råd å være oppmerksom på tilbud og handle når det er salg... :-)
Papegøyeblomst Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Broren min og samboer er veldig matsnobber, så de får en kurv med følgende: gourmet lønnesirup "ferske" laubærblader fra hellas vaniljestenger fra india hele kanelstenger safran alt dette har jeg bestilt på hhv ebay, etsy og iherb for en slikk og ingentng, kom vel på ca 200kr TOTALT for alt sammen(inkl.frakt) Heldigvis vil besteforeldre på begge sider ha spiselige gaver, så jeg og sønnen min lager marsipan kuler/figurer/div med konditorfarger og spiselig glitter, og putter i esker/krukker som han har dekorert. -Og så kjøper jeg ferdig kransekakemasse, skjærer i skiver, pensler med egg og steker ovnen. Gjerne med et dryss av hvit sjokolade. Pakker i pene små papirposer. - Til nevø på 14år - 1 kg smågodt -Til nevø 19 år - en kul t-skjorte kjøpt på Etsy, kr 140 inkl frakt.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg handler som regel gaver hele tiden når det er salg og lagrer så jeg bare kan ta fram når det er bursdag eller jul. Kjøpesentret her hadde for litt siden elleville dager og da var det flotte tilbud i lekebutikken der. Ga 200.- for store biler som hadde kostet opptil 5-600.- Fruktbolle i stål 149.- tror den hadde kostet 4-500.- og en artig sak i stål til å tørke blomstervaser på kostet 5.- istedet for 299.- Har også kjøpt bøker nå som handler om årstallet mottaker av boken ble født.(Det var på obs/mega) Kjøpte en til meg selv også Dvs du får to for 99.- når du har medl.kort. Fant en flott badekåpe til barn til 99.- før 299.- Så det lønner seg å snuse rundt hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå