samu Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 hva går dere utifra når dere skal velge fadder til barnet deres? håper mange vil svare
stinesg89 Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Personlig går jeg etter at vedkommende kommer til å stille opp, være et godt forbilde og spille en rolle i livet til dattera mi vi har valgt 2 vær, og to av de bor her i Oslo, mens en i tr.heim å en i Bergen! Det er ikke så viktig at de bor i samme by, mn at man vet at de er dr for barnet og vil gjøre det som er riktig og viktig! Stiller opp under store begivenheter og de små ved mulighet
forevermamma Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Enig med stinesg89! Noen som blir der...
CarmaCameleon Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Jeg tenker at jeg skal velge to (min beste venninne, og min lillebror som også er min aller beste venn), også får kjæresten velge to Det viktigste er jo at det er mennesker som vil stille opp, er pålitelige og vil spille en stor rolle i barnets liv
Februargullet2013 Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Jeg velger 5 stk som står meg nær og som jeg vet vil være der hele livet for lille gutt
frøken alexandra Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Vi har valgt 3hver, hver av oss har valgt søsken som den ene, også har vi valgt to personer hver i tillegg som betyr mye for oss og som vi vet at kommer til å stille opp både for oss og ikke minst for gutten vår som kommer rett over jul
Kanutten83 Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Vi har valgt noen som vi vet vil være der for barna våre. Så vi har valgt min bestevenninne (og forlover), min manns bestevenn (og forlover) til alle barna, i tillegg har vi manns bror og kone, og min nest eldste søster og kone til de to eldste. Denne gangen er mine to yngste søstre gamle nok til å være fadder, så mulig det blir disse i tillegg til bestevennene våre denne gangen om kirken godtar at personen som ikke er medlem av statskirken
BubbleBee Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Fadderne vi velger er i familien. Blir nok broren min og søsteren til sambo som får æren her. Har veldig tette bånd til disse to, og vi vet at de kommer til å ha en sentral rolle i livet til den lille. Er en familietradisjon at fadderne er noen i familien. Jeg syns det er veldig greit å fortsette med denne tradisjonen. Venner kan jo komme og gå, mens familien vil du alltid ha rundt deg.
frøken alexandra Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Vi har valgt noen som vi vet vil være der for barna våre. Så vi har valgt min bestevenninne (og forlover), min manns bestevenn (og forlover) til alle barna, i tillegg har vi manns bror og kone, og min nest eldste søster og kone til de to eldste. Denne gangen er mine to yngste søstre gamle nok til å være fadder, så mulig det blir disse i tillegg til bestevennene våre denne gangen om kirken godtar at personen som ikke er medlem av statskirken noen av fadderne vi har valgt er ikke medlem av statskirken, men det var helt ok for presten. personenes rolle barnets liv spilte større rolle enn bare det religiøse. Men vi ble også gjort oppmerksomme på at dette varierer fra prest til prest. Så hør med den aktuelle kirken og presten som evt skal føre gudstjenesten med dåpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå