Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg prøver å gjøre det slik at de har med seg noen hjem hver uke og de har mange venner på skolen, men i dette skoleåret har de ikke blitt invitert tilbake til noen... Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt. De forteller at andre barn har spurt om de kan bli med dem hjem hvorpå jeg sier til barna mine at da må nesten foreldrene kontakte meg for jeg kan nesten ikke invitere dem bort. Får utelukkende positive tilbakemeldinger på dem når de har vært borte. Skal glatt innrømme at jeg ikke er så veldig sosial ovenfor de andre foreldrene, jeg hilser og snakker litt, men har ikke overskudd til å virkelig interessere meg i livet til bekjente så jeg holder dem litt på avstand. Kan det virkelig være det som gjør at barna mine ikke blir bedt bort???
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 det er litt slik her også. Dvs mine har ikke noen med seg hjem så ofte, men de er ikke mange på skolen heller. Når vennene blir hentet sier foreldrene til barna mine at de må komme til dem også, men så hører vi ikke mer. Barna synes jo det er stas å besøke venner, men jeg kan jo ikke be mine barn bort føler jeg.
Micha.. Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Er det så vanlig å ha unger fra skolen på hjemmebesøk da? Ikke her ihvertfall. Man er sammen på skolen, bursdager osv. og så er man med de som bor i nabolaget ellers..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Kan jo bare være tilfeldigheter. Jeg for eksempel, ligger litt på etterskudd med å be tilbake akkurat nå, mannen har vært syk og det har vært veldig travelt på jobb. Har manglet litt overskudd. Fortsett å invitere med hjem til dere og prøv kanskje å prate litt mer med foreldrene når de henter barna sine.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Trenger ikke være slik, men jeg vil tippe at det er din avstand som gjør at barna ikke blir invitert bort
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Men hvorfor lar du ikke barna dine bli med andre hjem?? du skriver jo at andre barn inviterer de.. de er jo blitt så store nå at de klarer å avtale slikt selv,men det forutsetter jo at de får lov av deg.. man kan vel ikke forvente at foreldre på barneskolen skal måtte invitere de? det er jo barnas lekekamerater som ``inviterer``. Hvis barna dine aldri får lov uten foreldrenes invitasjoner slutter jo kameratene å spørre.. Skjønner du hva jeg mener? du burde jo bare bli kjempeglad for at andre barn vil ha de med hjem.Ikke hold det igjen. Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Hvor gamle er barna? Hvis de er små krever det jo litt av de som inviterer også. Kanskje de har mye på programmet? Travle jobber og lite fritid?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Hvor gamle er de da? Kansje de er blitt så store at de fleste foreldre synes det blir unaturlig å blande seg borti hvem barna besøker. Her er det vanlig at ungene bare blir med hverandre fra ca 2-3 klasse. Da bare blir de med hverandre hjem og så sier eventuelt foreldrene fra om det ikke passer.
HeltAnonym Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Her bruker barna å ringe selv til den de vil besøke, og avtaler selv, også kjører vi de dit. Nå vet jeg ikke hvor store barna dine er, men er jo en måte å gjøre det på? evt. ringe å avtale at de skal bli med hjem o.l dagen før?
Plutselig_gravid Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Hvor gamle er barna da? Her inviterer ungene hverandre uten at vi foreldre blander oss inn. Så her ordner i hvert fall ungene seg selv fra skolealder. Men da er det selvfølgelig gangavstand, type max 30 min mellom husene.
Har en farlig sexy mann Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 (endret) Kanskje foreldrene til disse barna lurer på hvorfor dine barn ikke får lov til å besøke dem? Send ei mld og skriv f-eks: "Hans og Truls har avtalt at Hans skal få bli med hjem denne uka, passer det for dere? Og hvilken dag passer i så fall best? Mvh Line" Dette pleier jeg å skrive. De foreldrene jeg kjenner godt ringer jeg selvfølgelig til, men jeg liker ikke å snakke i tlf med folk jeg ikke kjenner... Så pysete er jeg! Endret 1. november 2012 av lihere
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Hi Barna mine går i 1 og 3. Siden barnehagen har det vært et "mas" om besøk hit og dit føles nærmest konstant. Vi har en veldig stor skolekrets ( vi bor i den ene ytterkanten) og normen hittil har vært at foreldrene sender mld til hverandre for så å avtale når det passer mtp henting og andre aktiviteter osv. Kan jo hende at de har sluttet med det. Nesten ingen av barna har telefoner enda og de få som har har ikke jeg nr til. Jeg jobber med meg selv for å bli mer interessant å snakke med og det å være oppriktig interessert i andre, men jeg har rett å slett ikke overskudd så jeg ender opp med å glemme hva de har sagt for å så spørre om det samme flere ganger... DET er pinlig det... Får snakke litt med barna mine om dette og hva de føler, men takk for mange gode innspill..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Send ei mld og skriv f-eks: "Hans og Truls har avtalt at Hans skal få bli med hjem denne uka, passer det for dere? Og hvilken dag passer i så fall best? Mvh Line" Den meldingsteksten må jeg bare lagre på telefonen med en gang for den var jo genial... takk, Hi
Nickey Mouse Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Her blir barna gjerne med hverandre hjem uten å avtale med foreldrene først. Passer det ikke, går de hjem eller går til den andre. så ringes det eller sendes mld om hvor de er. Har de gjort siden andre klasse ihvertfall. Er det store avstander hos dere?
Har en farlig sexy mann Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Send ei mld og skriv f-eks: "Hans og Truls har avtalt at Hans skal få bli med hjem denne uka, passer det for dere? Og hvilken dag passer i så fall best? Mvh Line" Den meldingsteksten må jeg bare lagre på telefonen med en gang for den var jo genial... takk, Hi Bare hyggelig
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Dersom mine barn har lyst å besøke noen, så sender jeg bare foreldrene en mld med noe ala "Hei! *** lurer på om h*n kan besøke --- i dag. Passer det? Hilsen (navnet mitt)"
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Hvis ungene avtaler selv, kan du jo ta kontakt med foreldrene og høre om det er greit. Det har flere gjort her, litt sånn "hei, datteren min sier at hun skal bli med til dere etter skolen, jeg lurte på om det stemmer at de har snakket med dere". Hvis dette er unger som ofte er hos dere, kan du gjøre det med god samvittighet. Jeg liker at de leker både hos oss og hos andre, greit å dele på evt roting og styr, men også hyggelig å se at de vil være her, og bli kjent med ungenes venner.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 Samme her og. Vi bor litt utenfor kjernen og har ofte hatt med barn hjem. Men aldri blitt invitert tilbake. Nå er mitt barn blitt eldre og kan gå til kjernen i helgene. Det fungerer fint. Det virker som det er slik det gjøres nå
OnTheRun Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 Men hvorfor lar du ikke barna dine bli med andre hjem?? du skriver jo at andre barn inviterer de.. de er jo blitt så store nå at de klarer å avtale slikt selv,men det forutsetter jo at de får lov av deg.. man kan vel ikke forvente at foreldre på barneskolen skal måtte invitere de? det er jo barnas lekekamerater som ``inviterer``. Hvis barna dine aldri får lov uten foreldrenes invitasjoner slutter jo kameratene å spørre.. Skjønner du hva jeg mener? du burde jo bare bli kjempeglad for at andre barn vil ha de med hjem.Ikke hold det igjen. Masse lykke til:) Støtter denne. Skolebarn avtaler selv og evt kan jo du spørre foreldrene om det passer når barna sier de er invitert. Hvis du er så kjølig/uinteressert i andre som du sier så er det nok det som skaper avstanden. Syns det blir litt rart å vente på en invitasjon.
Mandalas Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Her avtaler ikke skolebarna dette selv. Dvs, 1.klassingene blir ikke bare plutselig med hverandre hjem. De fleste er jo på sfo og dermed må slike ting avtales, enten på forhånd eller at man ringer foreldrene ved henting for å spørre. 4.klassingen min har såvidt begynt å få uplanlagt besøk etter skolen nå. Men for at det skal være uplanlagt så forutsetter det jo også at barna går hjem alene og dermed kan slå følge med hverandre.
Mandalas Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Når det er sagt så er det ofte snakk her også om at "de må bli hverandre hjem en dag da", men så tar det gjerne mange uker før det skjer. Det er rett og slett en hektisk hverdag og slike ting forsvinner fra hodet og timeplanen veldig lett.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Her jeg bor(Trondheim) er det vanlig at det er vi foreldrene som avtaler om det er greit at ungene blir med hverandre hjem (2.klasse, så langt). Her er det flere foreldre som allerede i 1.klasse inviterte ungene sine bort til oss noe jeg ikke fikk meg til å gjøre da, men jeg har blitt tøffere og senest i dag ringte jeg en forelder og sa at ungen deres ville ha med min unge hjem. Jeg syns det er greit at det er avtalt om noen skal bli med hjem for det må passe i forhold til hva vi foreldre har planlagt for dagen og om vi har nok middag til flere enn oss. Blir de med hjem etter skolen kommer foreldrene og henter de rundt kl.19.00.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå