Gå til innhold

Problem med arbeidsgiver... :/


forevermamma

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg er gravid og ikke syk, og at jeg burde prøve å komme meg på jobb hver dag... men når jeg ligger på sofaen og spyr i en bøtte til kl. 3 på natta så er det ikke så lett å komme seg på jobb!! Jeg er dessverre veldig plaget av både kvalme og hodepine, men det er ikke mye forståelse å få på jobb. Jeg er sykemeldt 50%, men allikevel klarer kolleger og sjef å gjøre meg så stresset og lei meg at jeg bare har lyst til å krype tilbake under dyna når vekkerklokka ringer... Jeg har en stilling som gjør det vasnkelig for de andre når jeg ikke er der, jeg er klar over det (jeg er styrer i en barnehage), men jeg kan ikke noe for dette!! Syns det er så dårlig gjort, og veldig umotiverede for arbedslysten!! :(

 

Sånn... måtte bare klage litt...

 

Men etter jobb i dag var jeg innom Nøstebarn og kjøpte småklær <3 Klarte ikke å vente lenger... Det var en spesiell følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har og en sjef som er møkk å ha med av og til. DU skal tenke på deg å ikke jobben akuratt nå, å vis jobben ikke klare å være noe lunne grei så synes eg faktisk du skal ta å be om 100% sykemelding en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever også med jobben min...gir meg mye bekymring og kjenner jeg rett og slett blir dårligere av å stresse sånn, er veldig glad jeg er 100% sykemeldt så jeg bare kan (prøve ihvertfall) å koble helt ut for en stund. Kanskje hadde det vært greit for deg å bli 100% sykemeldt en liten periode for å se om du kommer deg litt ovenpå igjen? Huff ikke lett det der, du har min store medfølelse ihvertfall, det er jo som du sier ikke din skyld, utrolig slitsomt at folk ikke kan gi litt forståelse og skjønne at alle har ulike svangerskap, for noen som aldri har vært kvalm tror jeg det er vanskelig å skjønne hvor utmattende det faktisk er. Godklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I august/ september var eg så utmattet av sjefens mas, Ivf å alt rundt meg men eg merket det ikke. Eg trodde eg var blitt gravid eller syk for eg kastet opp på jobben og var dårlig hele tiden. Legen sjekket alt å kom frem til stress. Derfor vil han ha meg 50% sykemeldt i starten av svangerskapet for eg merker ikke når eg stresser:/ anbefale ingen å la det gå så langt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, godt å høre at andre sliter også...selv om det høres litt feil ut å si det på den måten! :) Det er så synd, for det ødelegger arbeidsmoralen min. Jeg ringte legen å ba henne øke til 60%, det var helt greit, så nå skal jeg jobbe to dager i uken, mest kontor. 10 uker i morgen!! Håper de neste ukene går fort, og at jeg føler meg bedre snart :) God bedring til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig synes jeg.. at noen arbeidsgivere fortsatt holder på slik!! Dette kan man ikke noe for, at man ligger og spyr! De kunne jo selv prøvd å gå på jobb med omgangssyken 24/7! Grrr... blir så irritert over slike!

Jeg hadde tatt 100% sykemelding dersom du blir stresset og får dårlig samvittighet. Dette er IKKE din skyld, og du må gjøre det beste for deg og babyen din. Det er helt klart det viktigste!

 

Selv er jeg kvalm, men heldigvis ikke så ille som dere foreløpig. (var det sist gang). Jeg klarer å komme meg på jobb heldigvis, og spiser lite og ofte. Men vet bare så altfor godt hvordan det er å klare å holde på noen verdens ting.

 

Håper det løsner for dere snart! Virkelig! Men frem til da hadde jeg bare tenkt på meg selv. Man er ofte mye bedre i 2. tri uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Dere er ikke alene, jeg har så dårlig samvittighet fordi vi er 8 ansatte og 3 gravide. Men jeg har begynt å blø og får ikke jobbe, da jeg har en stressende jobb. Sjefen klarte å si at jeg ikke kunne forutsi morgendagen og at jeg måtte ringe om morgenen dersom jeg var syk. MEN jeg er sykemeldt- og til slutt sa jeg hvorfor.. HUn sa bare å ja.. sånn er det.. Gruer meg som pokker til å jobbe igjen i morgen. Jeg har prøvetid til februar og siden det er privat, kan det jo hende at jeg ikke får beholde jobben selv om det er ulovlig. og jeg har da bare jobbet 5 mnd. av graviditeten. Noe dritt å bli psyket ut på jobb. snerpete dame. Ork...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut! Har samme problem, og er så sliten og deppa pga sjefen og min vikar som nå prøver alle skitne triks og hersketeknikker for å få meg til å si opp. Legen min er heldigvis veldig allright og støtter meg. Samme gjør fagforbundet, men likevel veldig utmattende. Og det siste jeg trengte etter det sykt vonde prolapset mitt og blødninger i første trimester. Godt å få klage litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff så kjipt:/ jeg er 60% sykemeldt. Men kunne tenkt meg100% sliten,kvalm, ja som flere sier her,som å ha influensa 24/7... Har en veldig stressende jobb selv. Er butikksjef i en stor klesbutikk,og har prøvetid frem til februar. Ingen sympati får jeg heller, men jeg har godt samarbeid med regionsjef,og jeg bestemmer selv akkurat hvordan jeg skal jobbe. Uten meg så sliter jentene mine i dette julerushet , så er glad jeg klarer noen timer om dagen.. Desverre blir jeg bare feitere og feitere,styggere og styggere, å er idag bare 13 uker... Lurer fælt på hvordan dette skal gå. Men når man føler seg dårlig hele tiden,så er det vanskelig å se bra ut.... Får vel bare holde ut 6mndr til og sikker 6til etter baby er her,med å få vekk flesk .. Meeeen kunne vært verre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...