Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg har ei jente som går i 1.klasse. Hun har alltid vært en populær lekekamerat i bhg, og var venn med flere der, ikke veldig nær, men de var hos hverandre et par ganger hver og lekte sammen i bhg. Ikke en gjeng, men hun lekte fint med alle hver for seg. Av en eller annen grunn blir/ble det stort sett alltid her de lekte, vi foreldrene snakket om at det hadde vært hyggelig at de kunne treffes og leke, og så tilbød de ikke, så gjorde jeg det. Skjedde ca et par ganger med hver. Den ene har jenta mi aldri vært hos. Uansett - hun startet på en annen skole enn de andre, og skulle nå knytte nye vennskapsbånd. Vi bor ikke i gå-avstand til de i bhg. Vi driver og blir kjent med både foreldre og barn på skolen, og vi har hatt ei jente her, og jenta mi leker fint med mange i klassa. Fremdeles tar de "gamle" foreldrene kontakt innimellom, foreslår at vi skal møtes, og venter på en invitasjon. Den ene har også invitert, og vi fulgte opp. Men jeg må innrømme det er litt slitsomt å skulle vedlikeholde så mange forskjellige vennskap på flere fronter som er uavhengig av hverandre, og samtidig ha fokus på de på skolen som tross alt eller mest nå, tenker jeg. I tillegg er det nabounger som jenta også leker med. Det blir så mye styr. Jeg har nå sluttet å invitere automatisk når de tar kontakt, men de fortsetter å hinte og foreslå, og jeg syns det er litt vanskelig. Vi har ikke noe vennskap med foreldrene. Har en gutt i bhg der enda, og dermed møter jeg de av dem som også har småsøsken der. Litt vanskelig..... Hvordan håndtere, eller er jeg teit? Takk for at du leste. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Ingen i med noen tanker rundt dette? Skjønner at det var litt innvikla....
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Hyggelig at jenta di er populær. Jeg synes det er rart at de andre venter på en invitasjon, høres nesten ut som de bruker deg som en slags barnevakt. Jeg ville på en bestemt, men hyggelig måte sagt at dere nå må prioritere vennskap på den nye skolen.
Gjest SHOC Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Kan du ikke si det som det er, at tiden ikke strekker til. At dere må prioritere de i klassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå