Gå til innhold

Julematmodus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh herlige julemat. Har fått helt dilla har hatt lutefisk 2 ganger på under en uke. I morgen har jeg lyst på ribbe, medisterkaker, saus og surkål.

Beste med jula er maten (og presanger).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja med kålrotstappe, det havner på neste ukes meny.

Skrevet

mmmmm....

Skal prøve å vente til desember...... Det spørs!

Fikk lyst på røkt svinekam med hjemmelaga surkål :) Søndagsmiddag kanskje??

Skrevet

Gleder meg til ribbe nå ja, så mye at vi kanskje må prøvesmake for å se om oppskriften er god snart :D

Har et lite julematproblem annethvert år, for hos svigermor er det alltid torsk på julaften... Torsk er godt det altså, men for meg har det ingenting med jul å gjøre.

Men i år skal vi til svigerfar og familien, så da blir det ribbe med perfekt sprø svor :D

Gjest sug lut
Skrevet

Ah, akkurat det innlegget jeg hadde tenkt å starte - takk, Ziva! For nå har de store boksene med julerødbetsalat kommet, hurra! Et rosa liv!

Skrevet

Ah, akkurat det innlegget jeg hadde tenkt å starte - takk, Ziva! For nå har de store boksene med julerødbetsalat kommet, hurra! Et rosa liv!

Juletapas - JuHu! ;)

Skrevet

Hadde ikke forestilt meg deg som en dame som drømmer om et rosa liv, sug lut.

Jeg lengter ikke etter julemat ennå. Vi har imidlertid spist ribbe for bare noen uker siden. Asiatisk inspirert riktignok, med masse hvitløk og sursøt vri. Her om dagen kokte jeg også rødkål, det ga en god stemning i meg og i heimen tror jeg.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Legger ved et bilde av dagens middag :)

O`glade julemat!

Her må det spises ribbe med tilbehør og pinnekjøtt minst to ganger før jul.

post-845722-0-20071700-1351794071_thumb.jpg

Gjest sug lut
Skrevet

Hadde ikke forestilt meg deg som en dame som drømmer om et rosa liv, sug lut.

Jeg lengter ikke etter julemat ennå. Vi har imidlertid spist ribbe for bare noen uker siden. Asiatisk inspirert riktignok, med masse hvitløk og sursøt vri. Her om dagen kokte jeg også rødkål, det ga en god stemning i meg og i heimen tror jeg.

Hehe, det er den bibelsk underdanige delen av meg, antakelig, som hever sin spede underdanig rosa røst.

Ribbe er jo fantastisk kjøtt, inmari godt hvis du lager den med masse chili også.

Skrevet

Den rosa siden er bibelsk du? Trodde det var mest grått jeg i det bibelske. Eller forresten, kun svart og hvitt egentlig.

Ribbe med hvitløk og chili er herlig!

Skrevet

Hehe, det er den bibelsk underdanige delen av meg, antakelig, som hever sin spede underdanig rosa røst..

haha!

Skrevet

MMmmmmm nå ble jeg sulten igjen! Jeg som går og venter og venter på at ribben skal komm ei butikken her oppe! Og pinnekjøttet (fra lokal leverandør)! ååååh, jeg som hadde håpet å gå ned en kilo eller to før jul, det tror jeg jeg bare kan glemme :P

Lagde svinesteik i helga, men den ble laget som en ribbe, åååårhhh gud, hvor det var skønt!

Julesjokoladen er over alt også, dette ender aldri bra. Tror jeg bare kjøper et par digre joggisbukser og lar ræva gro.

Skrevet

Skjære vekk svoren??? *angst*

Det holdt meg også fra å trykke LIKER.

Kunne godt tenkt meg å smake for det så nammelig godt ut.

Men svoren er hellig på juleribba. Den henger høyt der oppe sammen med pepperkaker, pinnekjøtt og akevitt.

Går det an å lage med annet svinekjøtt da tro?

Skrevet

Kom hjem til ribbe og vin på tirsdag selv <3 Har både smakt bedre kålrabistappe og ribbe før, men godt var det lell :D

post-809714-0-98181900-1351820943_thumb.jpg

Gjest sug lut
Skrevet

Den rosa siden er bibelsk du? Trodde det var mest grått jeg i det bibelske. Eller forresten, kun svart og hvitt egentlig.

I statskirken er det rimelig grått, men det er bra rosa i div frimenigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...