Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Var på besøk en liten tur hos ei venninne idag, ho har 2 sønner på 2 og 4 år og de har hver sin Spare gris,når jeg er der bruker jeg og gi de 50 kr hver . Og etterhvert kom pappan og hentet disse guttene til samværs helg ,og moren trengte og dra i butikken og handle og spurte om og låne av meg,men jeg sa jeg er blakk til i morgen, og da sa ho jaja guttene har jo penger i sparegrisen sin, så tok ho 500 av hver gutt,visste ikke hvordan jeg skulle reagere, burde jeg sagt noe? eller er det hennes måte og overleve på? ho får penger ca 20 000 i mnd hver 15, så synes ho burde hatt penger enda,vet kanskje 10 000 går vekk på mat og klær og sånt,men det burde være nok for en mnd? eller vet jeg ikke hva jeg snakker om?
TanteTroll Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Er du sikker på at hun stjeler og ikke låner da?
4Smil Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Hun låner sikkert bare. Det hender vi også låner kontanter av ungene hvis vi trenger det selv om vi pleier da å legge en liten lapp oppi sparebøssa slik at vi ikke glemmer det ut. Det er jo ikke så ofte man trenger kontanter i dag, men f.eks. hvis det kommer noen på døra som selger lodd kan jeg ty til dette hvis jeg ikke har kontanter i lommeboka.
Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2012 Det kan være,men ho har alltid tatt penger av oss venninner også,får håpe ho bare låner av guttene sine da. For jeg liker ikke at ho tar fra dem,hvis det er det ho gjør.
lUmlUm med tulla si Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Hadde ho stjålet fra ungene sine, ville vel sparegrisene vært tomme for lengst? Noen gir dem tydeligvis store summer med penger, 500 kroner er jo ganske mye når de er så små! Når pengene ikke er på konto da. Synes jeg. Hvem gir dem så mye penger? Ungene kan jo ikke akkurat tjene dem selv...
Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2012 Har ikke sjekket de jeg, vet bare de får en del penger av faren, besteforeldre og Oldeforeldre
samu Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 jeg hadde sluttet å gi penger til sparegrisen dems iallefall.
Februargullet2013 Skrevet 27. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2012 Det har jeg gjort kjøper heller ting til dem som de kan bruke
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Men nå er det nå uansett sånn da, at før et barn er 15 år så er deres økonomi uløselig knytta til foreldrenes. Det er faktisk hennes penger!
samu Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Men nå er det nå uansett sånn da, at før et barn er 15 år så er deres økonomi uløselig knytta til foreldrenes. Det er faktisk hennes penger! det kan ikke kalles hennes penger når andre mennesker legger på sparegrisen. hadde kun hun gjort det så, ja, men ikke når andre er snille å gir penger til ungen hennes. da kunne de jo like godt lagt dem i lommeboka til hu mora.
Ingunn89 Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Høres ut som om du har ganske mange spesielle venner (har lest noen innlegg tidligere og fra deg) , men så er det nok ikke din sak at hun tar/låner penger fra barnas sparebøsse. Om hun hadde "stjålet" ville hun vel heller gått inn å tatt pengene uten å nevne det for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå