Gå til innhold

Hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta mi på ni mnd begynner å bli for stor for bilsetet hun har og vi skal kjøpe nytt. Vil ha det absolutt beste som er å få tak i, og samtidig et sete hun kan vokse i, slik at det er plass til at hun kan sitte bakovervendt så lenge det er anbefalt. Hva har dere, og er dere fornøyd? Og hva på markedet er det definitivt beste bilsetet man kan få tak i? Legg gjerne ved link. Håper på maaange svar! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har BeSafe Izi Kombi, altså det man kan ha både bakover og forovervendt. Foreløpig sitter 3,5-åringen enda bakovervendt. Vi er veldig fornøyd med det.

Skrevet

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj%C3%B8petips/produkter/3.de-beste-sm%C3%A5barnstolene

Jeg blir litt usikker når jeg leser slike tester, for de anbefaler jo absolutt bakovervendt så lenge som mulig, men likevel er det de forovervendte setene som er generelt best? Bakovervendt er som oftest bare best i frontkollisjon, og det er jo ikke dette vi har mest av her i Norge. Det er jo å bli kjørt i bakfra, og kjøre utfor (regner ikke dette som frontkollisjon, da man helst treffer mest med siden av bilen ifølge kjørelæreren jeg hadde for halvannet år siden).

Cybex Juno-Fix er den som kommer best ut i testen, med tanke på poeng (80 av 100 mulige). Det er et forovervendt sete, men kun testet med Isofix. Kiddy Guardian Pro 2, er den som kommer nest best ut i test med tanke på poeng (78 av 100 mulige), og dette er også forovervendt! Men festet med bilens bilseter.

Skrevet

Bilens bilbelter, mente jeg.

Gjest peacock
Skrevet

Maxway! Tar liten plass, går til 25 kg og sønnen min sitter kjempefint :) om du har en stor jente er det ganske stor risiko for at hun vokser fra besafe setet når hun er rundt tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...