Gå til innhold

Dere som jobber nattevakt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!:)

Jeg bare lurte på om dere som jobber bare som nattevakter hadde noe problemer med å bli gravide?

Jeg jobber 50% natt (7 netter i måneden) + litt ekstravakter og jeg har merket at syklusen min har begynt å tulle seg. Er på dag 33 i syklusen nå og jeg begynte å spotte ca 6 dager etter el (som var den 20.okt. tror jeg). Syklusen var før ganske stabil på 26, 27, 28 dager. Er litt bekymret for at nattevaktene skal ødelegge sjansene for at jeg ikke kan bli gravid!:( Har vært gravid før og da var det ikke noe problem da vi ikke var prøvere en gang.

Hilsen frustrert nattevakt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg jobbet i helsetjenesten som nattevakt før. Det var hvilende vakter med mye oppvåkning, men jeg valgte å slutte da jeg hadde vanskelig for å bli gravid ( holdt på med ivf )

Det sies jo at risikoen for spontanabort øker endel med nattjobbing og jeg ville ikke ta noen sjanser.

Vi er jo egentlig skapt for å sove på natten og noen klarer å fungere greit med den type jobb, mens andre sliter og kan få problemer med helsen pga det.

Du må bare kjenne på det selv og er du i tvil om dette er for tøft for deg, så er det nok lurt å bytte jobb, spesielt om det er et sterkt barneønske hos deg.

Lykke til!

Skrevet

ja merker ganske godt på kroppen at den er i ubalanse etter nattevaktene! har lest meg opp litt i forhold til nattevakter og infertilitet og de sier at østrogen nivået vil øke da man ikke vil produsere melatonin på natten når man er våken og melatonin demper østrogen produksjonen. Slik vil man da få en østrogen dominanse i kroppen noe som fører til at progesteronen er "undertrykt" av østrogenet. Det tror jeg har skjedd med meg siden lite nivå av progesteron fører til spotting. Noe jeg begynte med veeeeldig tidlig denne syklusen! Har aldri spottet så tidlig, kanskje bare 1 dag eller 3 dager før mensen.

Hmmmm.... er nettopp begynt i denne stillingen så er litt vanskelig å slutte:( men jeg skal se det litt an;) hvis det tar flere måneder å bli gravid så må jeg nesten vurdere det! Har et veldig stort babyønske;)

Tusen takk for svar!!!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

ja merker ganske godt på kroppen at den er i ubalanse etter nattevaktene! har lest meg opp litt i forhold til nattevakter og infertilitet og de sier at østrogen nivået vil øke da man ikke vil produsere melatonin på natten når man er våken og melatonin demper østrogen produksjonen. Slik vil man da få en østrogen dominanse i kroppen noe som fører til at progesteronen er "undertrykt" av østrogenet. Det tror jeg har skjedd med meg siden lite nivå av progesteron fører til spotting. Noe jeg begynte med veeeeldig tidlig denne syklusen! Har aldri spottet så tidlig, kanskje bare 1 dag eller 3 dager før mensen.

Hmmmm.... er nettopp begynt i denne stillingen så er litt vanskelig å slutte:( men jeg skal se det litt an;) hvis det tar flere måneder å bli gravid så må jeg nesten vurdere det! Har et veldig stort babyønske;)

Tusen takk for svar!!!

Veldig interessant det du har funnet ut! Kropp, psyke og sinn henger jo sammen og det er jo endel som skal klaffe for å bli gravid.

ønsker deg lykke til og håper babyen vil komme til deg snart! :)

Skrevet

Jobbet nattvakt under graviditeten med nr 1, jobbet 50% natt. og under prøving og graviditet med nr 2 og 3. Ble gravid pp 5 med nr 2 og pp 1 med nr 3( jobbet mellom 100% og 75% natt de siste måndene før jeg ble gravid med nr 3.

Skrevet

Ja helt enig! Det henger alt ihop;)

Der ser man;) alt går an! dette er selvfølgelig veldig individuelt!!;) men tror det er ihvertfall viktig å sove godt etter nattevaktene slik at kroppen får produsert nok melatonin. Fikk du sove godt etter nattevaktene Labj?:)

Skrevet

Jepp. Jeg kan sove til alle døgnet tider. Legger meg somregel i 8 tiden etter nattvakt og sover til 15-16 tiden. Må jeg hente i barnehagen står jeg opp kl 15.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...