Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Her bestemmer jeg meg stort sett dagen før, i dag er det hjemlagde kjøttkaker med gulrøtter og poteter til. Men hører jo om de som planlegger middagen for hele uken!
Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg gjør aldri det :)men finner ut dagen før hva vi vil ha men når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine så hadde vi en ukeplan på middager
☆☆☆ Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Varierande, målet er vekemeny, i praksis veit eg ikkje kva vi skal ha til middag i dag.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Her bestemmer jeg middag for en uke, men ikke noe fast dag, men så jeg får kjøpt inn det jeg skulle trenge, også bestemmer jeg meg dagen i forveien hvilke rett vi skal ha
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Sender sms til mannen hver dag med liste over hva han skal handle Han like rikke handle for så mange dager om gangen, så da blir det sånn
Major HotLips Houlihan Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg setter opp ukesmeny hver søndag og skriver handleliste for hele uka
ღ adealsadeal ღ Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Handler inn for en uke hver lørdag...og planlegger middager for uken da, men har aldri fast dag for når vi skal ha middagene det tar vi litt som det kommer
Frenzia Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg er en sånn derre moderne kvinne som kommer hjem ved 17-tiden, blir møtt med gledeshvinet: "Hei, mamma!" og lukta av en eller annen herlighet som gubben har disket i hop! Jeg aner sjeldent hva det blir på forhånd, selv om det er jeg som har handlet inn råvarene, jeg vet bare at det ferdige resultatet alltid er sunt og fabelaktig godt.
prettyfishy Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Samme dag. Vi handler for en uka av gangen, men setter ikke opp ukesmeny allikevel.
Honningmelon Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Ukesmeny her. Handler på fredag, igjen setter da opp Ukesmeny på torsdag. Veldig greit i en travel hverdag syns jeg.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Det hender jeg planlegger middagen et par dager i forveien, men som regel planlegges det etter hva vi har en liten stund før middag. Har som regel fullt kjøleskap, fryser og matskap så det er bare å ta for seg Jeg går hjemme så har jeg lyst på fiskegrateng begynner jeg bare litt før den dagen
<3 2G <3 Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Har begynt å handle for en uke i gangen. Er billigere og enkelt, vi sparer masse. Setter opp for uken, men tåler forandringer. Vet vi det kommer flere en dag velger vi den middagen det er enklest og billigst å øke mengden.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Lager ukesmeny på søndagskvelden. Da kan vi planlegge slik at vi får brukt opp råvarer over flere middager (grønt og slikt) og det blir så økonomisk Vi har ikke faste dager for det vi kjøper inn da, men vet ihvertfall hva middagen i løpet av en uke blir. Helgehandlingen gjør vi på lørdag, for i helgen koser vi oss litt ekstra
Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Setter opp ukesmeny, spesifisert for hver dag, på lørdag formiddag, før ukeshandelen. Sparer masse penger på det. :-)
Hybelkanina Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Her bestemmer vi stort sett samme dag hva vi skal ha, det blir ofte både masete og dyrt så jeg har store planer om å skjerpe inn på planlegging og handling.
Musemorbr / Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Vi handler middager en til to ganger i måneden, og bestemmer kvelden før hva vi vil ha til neste dag. Så tar mannen turen ned i kjelleren og henter brød, pålegg og middagsmat opp fra fryseren. En grei rutine.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Jeg har en rekke med middagslister liggende, men jeg orker ikke å bruke dem nå fordi jeg er så utrolig sliten. Når jeg har middagslister hengende på kjøleskapet har barna en forventning om akkurat den middagen som står der og er forberedt på det. Så om jeg da ikke orker å lage den middagen da, så blir det hyl og skrik. Da er det bedre å ikke henge opp noe. Som regel bestemmer jeg meg samme dag når for tiden, når jeg kjenner hva jeg orker å lage til og har lyst på. Noen ganger først inne i butikken like før jeg henter ungene, eller i bilen på vei til barnehagen. Det er overhode ikke optimalt det heller, men det er det eneste som fungerer når jeg er så sliten som nå.
Jaffs Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 Vi uke handler hver fredag. Da blir vi enige om hva vi skal ha til middag neste uke Veldig greit og vi sparer nok en del penger på det, istedenfor og handle hver dag.
soleia Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 Når eg handlar i starten av veka planlegg eg grovt kva me skal ha utover i veka, men det hender at eg endrar på planane etter kvart. Og så kan det hende eg lagar noko anna av feks kyllingfileten enn eg først tenkte.
Von Hertelhofen Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Middagen bestemmes ca en time i forveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå