Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg har vert på sykehuset idag pga lite liv. Tok sånn sparketest som ikke ble godkjent og lege måtte komme å tok ul, blodprøver og feber. UL såg fin ut Hadde feber og litt utslag på blodprøvene mine. Men de sa også når jeg skulle hjem nå at de ville ha meg opp igjen i morgen for ny blodprøvetest og for å ta en glukosebelastningstest(?) fordi baby i magen var målt til 3,5kg å jeg er 36+4. Jeg har ikke utslag på noe i urin eller noe, men er litt overvektig =/ Men ja, ble dere satt igang p.g.a diabetesen? Lurer fordi jeg var på kontroll for noen uker siden også p.g.a bekkenløsning servert fra helv...! Og de ville vurdere igangsetting p.g.a bekkenet og ville da ikke at jeg skulle få et for stort barn da dette kunne bli en stor traume på bekkenet. Men hva gjør jeg nå da? Hvis jeg plutselig har et megastort barn i magen mtp bekkenet. Kan jeg spørre hva de tenker om igangsetting? Ble dere satt igang? Og når?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg ble satt i gang ei uke før termin. Hadde ikke noe stort barn på tross av at jeg fikk diagnosen tidlig i svangerskapet. Hun var 3000 g da hun ble født. Ble satt i gang fordi jeg fikk dårlig kontroll over blodsukkeret.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Jeg ble satt i gang ei uke før termin. Hadde ikke noe stort barn på tross av at jeg fikk diagnosen tidlig i svangerskapet. Hun var 3000 g da hun ble født. Ble satt i gang fordi jeg fikk dårlig kontroll over blodsukkeret. Dårlig kontroll over blodsukkeret? Kontrollerer du det? Hvordan da? Men sånn nål du stikker i fingern? Gjør man det selv?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Jeg ble satt i gang ei uke før termin. Hadde ikke noe stort barn på tross av at jeg fikk diagnosen tidlig i svangerskapet. Hun var 3000 g da hun ble født. Ble satt i gang fordi jeg fikk dårlig kontroll over blodsukkeret. Dårlig kontroll over blodsukkeret? Kontrollerer du det? Hvordan da? Men sånn nål du stikker i fingern? Gjør man det selv? Fikk blodsukkermåler med en gang jeg fikk diagnosen og målte før og etter hvert måltid. I slutten ble blodsukkeret veldig ustabilt (høyt), så da satte de i gang fødselen.
GogJSpentNå Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Jeg er akkurat på grensa.. Slipper å ta insulin, holder d sån høvelig greit med kosten.. Jeg har termin om 11 dager å baby er estimert til å være 4000g. Jeg får vite i dag eller i morgen om d blir igangsetting før termin eller på termin
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg ble satt i gang ei uke før termin. Hadde ikke noe stort barn på tross av at jeg fikk diagnosen tidlig i svangerskapet. Hun var 3000 g da hun ble født. Ble satt i gang fordi jeg fikk dårlig kontroll over blodsukkeret. Dårlig kontroll over blodsukkeret? Kontrollerer du det? Hvordan da? Men sånn nål du stikker i fingern? Gjør man det selv? Fikk blodsukkermåler med en gang jeg fikk diagnosen og målte før og etter hvert måltid. I slutten ble blodsukkeret veldig ustabilt (høyt), så da satte de i gang fødselen. å, så skummelt =/ Håper jeg slipper det, er veldig redd for nåler.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 [quote name=Julia ' timestamp='1351774598' post='144691515] Jeg er akkurat på grensa.. Slipper å ta insulin, holder d sån høvelig greit med kosten.. Jeg har termin om 11 dager å baby er estimert til å være 4000g. Jeg får vite i dag eller i morgen om d blir igangsetting før termin eller på termin Insulin, som i sprøyter? Men har du måleapparat da? Hvis du uansett skal bli satt i gang, er det vell greiest å få det før? Mtp at baby er såpass stor? Det jeg også tenker, jeg blir trolig satt i gang uansett pga bekkenløsningen. Så hvorfor drøye det til baby er 4,5kg og bekkenet blir helt focka =/ Uansett lykke til
GogJSpentNå Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 [quote name=Julia ' timestamp='1351774598' post='144691515] Jeg er akkurat på grensa.. Slipper å ta insulin, holder d sån høvelig greit med kosten.. Jeg har termin om 11 dager å baby er estimert til å være 4000g. Jeg får vite i dag eller i morgen om d blir igangsetting før termin eller på termin Insulin, som i sprøyter? Men har du måleapparat da? Hvis du uansett skal bli satt i gang, er det vell greiest å få det før? Mtp at baby er såpass stor? Det jeg også tenker, jeg blir trolig satt i gang uansett pga bekkenløsningen. Så hvorfor drøye det til baby er 4,5kg og bekkenet blir helt focka =/ Uansett lykke til Vet ikke hvordan type insulin.. Er jo både tabelett å sprøte.. Jeg har jo sluppet unna så vet ikke hvilke a delene jeg hadde fått.. Ja har måleaparat, måler 3-5 ganger om dagen å fører dagbok.. Ja jeg synes også dem kan sette igang snart.. Men dem håper i d lengste at fødselen starter selv.. Blir så kjedelig hvis den ikke gjør d å jeg kunne fått en baby på 4000g nå en ca: 4700g på termin.. Hvis man må igangsettes uansett.. Jo takk å lykke til til deg å
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Jeg vet at det er vanlig å sette i gang i uke 37 med diabetes-barn.. de skulle sette i gang meg forrige gang men vannet gikk og det ble keisersnitt akuratt 36+4:) da var gutten min 50 cm og 3854 g.. hvis du vil at de setter i gang så stå på ditt!! de må høre på deg og når det i tillegg er lite liv vil jeg tro at de vurderer det.Jeg har fått diabetes igjen og har søkt om planlagt keisersnitt,det blir også antagelig i uke 37.. ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Jeg vet at det er vanlig å sette i gang i uke 37 med diabetes-barn.. de skulle sette i gang meg forrige gang men vannet gikk og det ble keisersnitt akuratt 36+4:) da var gutten min 50 cm og 3854 g.. hvis du vil at de setter i gang så stå på ditt!! de må høre på deg og når det i tillegg er lite liv vil jeg tro at de vurderer det.Jeg har fått diabetes igjen og har søkt om planlagt keisersnitt,det blir også antagelig i uke 37.. ønsker deg masse lykke til! Tusen takk for svar! skulle hatt mann med opp så han kunne fortalt dem hvor skapet skal stå. Jeg er ikke den som liker å bry andre å kreve ting. Men her blir det jo noe helt annet da jeg har vert på kontroller fordi de IKKE vil at jeg skal få et stort barn pga bekkenet mitt som kan bli helt ødelagt! Å da kommer det jo ikke på tale at jeg skal,risikere å få et barn på 4,5 kg !! Får virkelig håpe jeg tørr stå på mitt idag da å at de hører på meg (
Miamimom Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 På mitt sykehus blir man ikke satt igang pga diabetes med mindre det er akutt fare for barnet. Fikk beskjed om at det gikk såå fint å føde et barn mellom 4,5 - 5 kg. Nå ble det ks på meg av andre grunner en uke før termin,da var babyen akkurat 4 kg. Jeg regulerte dia med strengt kosthold, og målte før og etter hvert måltid som jeg måtte legge inn i et skjema. Dere som sier dere fikk dårlig kontroll på blodsukkeret, satt i gang mange uker før termin osv, hvor høye var deres målinger?? Det er interessant at det er så forskjellig praksis. Så Hi, det kommer nok an på hvilket sykehus du hører til..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Jeg hadde kostholdsregulert sv.diabetes. Var til vekstestimering og babyen så ut til å være mellom 3,5 og 4 kg. Og baby hadde det fint, så jeg ble ikke satt i gang før jeg var 39+2. Skulle egentlig settes i gang ved uke 37, men jeg hadde en bomtur til føden i uke 36 og var moden med åpning siden det. Så de håpet at det ville starte av seg selv. Da det ikke gjorde det ble jeg satt i gang med drypp 5 dager før termin. Da så vi at de hadde bomma kraftig på vekstestimeringa for babyen var 4510gr og 55cm lang. Jeg fikk endel skader og kommer aldri til å stole på vekstestimering igjen. Så jeg ville stått på mitt, HI, og krevd tidligere igangsetting. Hvertfall når de er bekymra for bekkenet ditt i tillegg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 På mitt sykehus blir man ikke satt igang pga diabetes med mindre det er akutt fare for barnet. Fikk beskjed om at det gikk såå fint å føde et barn mellom 4,5 - 5 kg. Nå ble det ks på meg av andre grunner en uke før termin,da var babyen akkurat 4 kg. Jeg regulerte dia med strengt kosthold, og målte før og etter hvert måltid som jeg måtte legge inn i et skjema. Dere som sier dere fikk dårlig kontroll på blodsukkeret, satt i gang mange uker før termin osv, hvor høye var deres målinger?? Det er interessant at det er så forskjellig praksis. Så Hi, det kommer nok an på hvilket sykehus du hører til.. Jeg ble satt i gang en uke før termin pga dårlig kontroll på blodsukkeret. Hadde da gått på insulinsprøyter siden uke 17, men fikk stadig økende behov for insulin og ble veldig dårlig med synsforstyrrelser og kvalme. Det ble mistanke om begynnende diabetisk ketoacidose noe som kan medføre hjerneskade, og jeg hadde ligget på sykehuset i en uke for å få kontroll på blodsukkeret før det ble bestemt at jeg skulle settes i gang. Målingene før jeg ble innlagt lå på rundt 20 etter et normalt måltid, og det var på tross av langtidsinsulin om morgenen. Så det var mange ting som spilte inn. Jeg følte iallefall at de var svært restriktive med å sette i gang fødsler selv om man har diabetes. De fleste gikk til rundt termin, og så ble det vurdert om de skulle settes i gang, sa min lege på sykehuset. Mitt barn var ikke stort, men de bommet med nesten en kg på vekstestimeringen, så det er ikke alltid det stemmer. Hun var bare 3 kg når hun ble født.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Jeg vet at det er vanlig å sette i gang i uke 37 med diabetes-barn.. de skulle sette i gang meg forrige gang men vannet gikk og det ble keisersnitt akuratt 36+4:) da var gutten min 50 cm og 3854 g.. hvis du vil at de setter i gang så stå på ditt!! de må høre på deg og når det i tillegg er lite liv vil jeg tro at de vurderer det.Jeg har fått diabetes igjen og har søkt om planlagt keisersnitt,det blir også antagelig i uke 37.. ønsker deg masse lykke til! Det er ikke vanlig ved de to sykehusene jeg har født på. Der må alle gå til termin, hvis det ikke er vektige grunner til å sette i gang før. Jeg har to diabetes barn, begge født nær termin, men en ble igangsatt og en ble hasteks pga svangerskapsforgiftning. Den største var såvidt 4 kg. Til HI - hvis du føler at noe er galt, bør du likevel stå på ditt. Tror av og til at det kan være instinkter som sier at noe er galt, og da må du følge magefølelsen. Hvis ikke de hører på deg, kan du gå til privat lege og få en second opinion. Ulempen er at det koster, så dumt hvis du ikke har råd. Men igangsatt fødsel er verre enn naturlig, så jeg tror de fleste ville valgt naturlig framfor igangsatt. Bedre med naturlig oppbygging av riene osv. Jeg hadde stormrier i 5 timer, så jeg kommer til å nekte å bli igangsatt med mindre det er helt krise. Vekstestimeringen kan jo også være helt feil. Ungen kan være både større og mindre enn det de tipper. Sjelden jeg har hørt om noen som har vært i nærheten av riktig, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 [quote name=Julia ' timestamp='1351784259' post='144691992] http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/default/smile.png[/img]' timestamp='1351774598' post='144691515']Jeg er akkurat på grensa.. Slipper å ta insulin, holder d sån høvelig greit med kosten.. Jeg har termin om 11 dager å baby er estimert til å være 4000g. Jeg får vite i dag eller i morgen om d blir igangsetting før termin eller på termin Insulin, som i sprøyter? Men har du måleapparat da? Hvis du uansett skal bli satt i gang, er det vell greiest å få det før? Mtp at baby er såpass stor? Det jeg også tenker, jeg blir trolig satt i gang uansett pga bekkenløsningen. Så hvorfor drøye det til baby er 4,5kg og bekkenet blir helt focka =/ Uansett lykke til Vet ikke hvordan type insulin.. Er jo både tabelett å sprøte.. Jeg har jo sluppet unna så vet ikke hvilke a delene jeg hadde fått.. Ja har måleaparat, måler 3-5 ganger om dagen å fører dagbok.. Ja jeg synes også dem kan sette igang snart.. Men dem håper i d lengste at fødselen starter selv.. Blir så kjedelig hvis den ikke gjør d å jeg kunne fått en baby på 4000g nå en ca: 4700g på termin.. Hvis man må igangsettes uansett.. Jo takk å lykke til til deg å Det er nok kun sprøyter som er aktuelt i svangerskapet. Tror det er et annet virkestoff i tablettene. Iallefall fikk jeg ikke dem i svangerskapet. Men sprøytene var overhodet ikke et problem. Ble overrasket første gang jeg skulle stikke meg - var jo ikke mulig å kjenne stikket engang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå