Gå til innhold

Dere som jobber i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere var ny i barnehagen, hilste dere på alle foreldre når dem kom inn for å levere ungan sine? Hva sa dere da?

Jeg skal begynne i praksis i barnehagen. Jeg har jobbet litt i barnehagen tidligere men det er noen år siden det nå. Jeg har jenta mi i samme barnehagen og det er ikke alle ansatte som kom å hilste på oss da når jenta vår begynte der. Jeg kjente de fleste der fra før kan hende det var derfor. Men samboeren min kjente ingen der og var bare to som hilste på han da. Han reagerte på at de fleste ansatte ikke hilste på han. Jeg vet ikke hva som er vanlig da. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ihvertfall det er hyggelig at nye voksne på avdelingen kommer og hilser og presenterer seg.

Skrevet

Normal folkeskikk å hilse på foreldre som kommer inn.

Dessverre er det mange som mangler det....

Jeg har barna i to ulike bhg. I den ene hilser ALLE på meg, i den andre er det noen som ikke hilser, ser bort. Dette er voksne på andre avdelinger. Men frekt, de ser meg hver dag...men velger å kikke bort...

Skrevet

Ja det synes jeg også :) Og at voksne presenterer seg når barn begynner ny i barnehagen :) hyggelig det også :) hi

Skrevet

Ja det synes jeg også :) Og at voksne presenterer seg når barn begynner ny i barnehagen :) hyggelig det også :) hi

Skrevet

Huff trasig da #3 ikke sånn det skal være! Jeg følte da jenta mi begynte i barnehagen at det var enkelte som ikke snakket med oss og ikke hilste :( følte meg skikkelig teit da. Ei på avdelingen der jenta mi går se ALLTID så sur ut og prater nesten ikke. Ekkelt med sånne folk! Sp. når det er folk som passer på jenta mi. De som jobber på storbarns avdeling hilste enkelte heller ikke når vi var i gangen. Hva er så vanskelig med å si "Hei :) God morgen"?? Koselig å bli møtt av hyggelige blide mennesker synes jeg :) Ja ja nå skal jeg begynne i praksis der og har bestemt meg for å hilse på foreldrene som kommer og leverer ungan sine :) være bli og hilse :) hi

Skrevet

Det er hyggelig når ansatte hilser og presenterer seg ja... Ikke alle som gjør det desverre...

Skrevet

Når dere var ny i barnehagen, hilste dere på alle foreldre når dem kom inn for å levere ungan sine? Hva sa dere da?

Jeg skal begynne i praksis i barnehagen. Jeg har jobbet litt i barnehagen tidligere men det er noen år siden det nå. Jeg har jenta mi i samme barnehagen og det er ikke alle ansatte som kom å hilste på oss da når jenta vår begynte der. Jeg kjente de fleste der fra før kan hende det var derfor. Men samboeren min kjente ingen der og var bare to som hilste på han da. Han reagerte på at de fleste ansatte ikke hilste på han. Jeg vet ikke hva som er vanlig da. Hva mener dere?

Alle ansatte i min datters barnehage har hilst og presentert seg for meg når min datter var ny i barnehagen. Etterhvert, når det kommer nye ansatte dit, selv tilkallingsvikarer, så presenterer de seg for meg uten at jeg tar initiativet først, og selv om de ikke jobber i min datters avdeling. Dette er en stor barnehage med fire avdelinger. 65 barn i barnehagen, så det er mange ansatte også.

Det er veldig hyggelig, og alle barnehageansatte burde gjøre det. Hilse på foreldre, og gjerne introdusere seg med at man er ny, er vikar, fast ansatt eller lignende, burde nesten vært pålagt. Ta i hånden å hilse, rett og slett:-) Det forteller ihvertfall meg at alle ansatte ser og bryr seg.

Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men som forelder setter jeg pris på når nye ansatte eller vikarer på mitt barns avdeling presenterer seg.

Hvis det er andre voksne innom avdelingen, for eksempel en spesialpedagog som bare er der en dag eller en sjelden gang, er det ikke viktig at denne presenterer seg, men jeg synes det er ok om de "vanlige ansatte" forteller hvem som er der/hvilken rolle denne voksne har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...