Gå til innhold

Hvor finner DU energi og selvkontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt at jeg skal begynne å trene, skal begynne å ta meg sammen, være flinkere til å vaske huset, rydde, lage god mat og være mer sosial.. Men så havner jeg i sofaen likevel, og tenker at i morgen, DA skal jeg ihvertfall vaske badet (det trengs!)... men så kommer morgendagen og så skjer det ingenting likevel..

Er ikke deprimert, så kan ikke skylde på det.. Jeg er nok mest bedagelig og lat, men hvordan klare å få en slutt på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Sett opp en ukeplan med litt gjøremål hver dag.

Da slipper du de store skippertakene og du bruker kanskje 20 min hver dag på vasking/rydding. Da er det lettere å holde motivasjonen oppe :)

Skrevet

Jeg er også bedagelig, ikke noe god egenskap, men jeg jobber hele tiden med det. De siste dagene har jeg vært altfor mye på dette forumet. Så nå må jeg bare ta meg i nakken og komme meg ut i bilen og på butikken.

Skrevet

Få deg en treningskompisen, da blir det lettere å trene. Jeg låner mannen til en venninne flere ganger i uka ;-)

Skrevet

Har i grunn litt av det samme problemet. Men når det kommer til ett punkt da det er litt for rotete, så blir jeg irritert og bare begynner å rydde og vaske. Er litt lat av meg, men hater å ha det rotete og møkkete rundt meg. Er vell bare litt lei av husarbeid trur jeg. Det hender at jeg har mer energi noen dager, så da må jeg bare være bestemt og pushe meg selv til å rydde og vaske litt. Etterpå når jeg er veldig fornøyd med meg selv og synes jeg har vært flink, så slapper jeg av på sofaen og koser meg med god samvittighet.

Det gjelder å ta godt tak i seg selv og være bestemt, eller la eventuelt mann eller andre motivere og pushe deg. Jeg blir motivert f.eks når vi er på besøk hos noen i familien som er ganske perfeksjonister og ryddige av seg, for da tenker jeg at sånn vil jeg ha det hjemme hos meg også eller så ryddig vil jeg også være. Da begynner jeg å rydde litt når jeg kommer hjem igjen. Eller så hjelper det å få besøk , for da begynner man automatisk å rydde og vaske så det blir strøkent til gjestene kommer:)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Motivasjonen min er enkel: Det å kunne sette seg ned i sofaen å slappe av, vite at huset er ryddig, rent og pent og trimmen for i dag er gjort. Elsker den følelsen, da man er ferdig med det strevsomme, og kan gi seg selv tid til å slappe av og late seg ;)

Med andre ord, jeg kan fiiiint late meg, men det ETTER dagens gjøremål ;)

Energi: Når ungene legger seg er jeg nok så sliten, nesten utslitt, truger meg selv til minst 20 minutter trim de dagene det er verst, etter trening, så har jeg masse energi, og kan ta fatt på husarbeid :)

Selvkontroll er noe man bygger opp, man feiler og lærer, vokser av å mestre det, og vil da holde seg til det nivået, eller strekke seg enda høyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...