Gå til innhold

Hvordan bli slank på ett halvt år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt her? Jeg vil bli slank før neste sommer. Jeg har en del kilo og ta av, vil hvertfall ned 25 kilo.

Jeg trener innimellom, men har kommet litt ut av min gode rutine de siste månedene. Jeg er medlem av treningsstudio, men rekker det sjelden pga arbeidstider/studier. Burde egentlig vært medlem ett sted hvor det er åpent litt lenger, men har enda bindingstid...

Jeg har til vanlig ett ganske sunt kosthold, spiser sunne middager, svært sjelden halvfabrikat, lager det meste fra bunnen av. Holder meg unna hvetemel da jeg blir dårlig i magen av det. Men min store svakhet er sjokolade og pepsi max!! Er fullstendig avhengig. Skjønner jo at det er her problemet ligger... Men jeg trenger litt hjelp, sette opp en plan e.l. som jeg kan følge det neste halvåret hvor jeg kan gå ned 25 kilo...

(Fulgte lavkarbo, ketolyse, slavisk over ett halvt år i fjor, liker kostholdet, og følte meg mye bedre, men gikk ikke ned ett gram!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg inn i vektklubb.no. Registrer trening og mat. Følg kaloriplanen - og du går ned.

Skrevet

Ha full overbevisning til deg selv, motivert og ekstremt fokusert!

Har du ikke tid å trene på dagtid eller kveld burde du få det til før jobb.

Jeg gjorde det en tid, utrolig deilig å starte kl 06 med trening!

Du må kanskje også telle kalorier og veldig fokus på hva du spiser. Det er ikke umulig å gå ned 1 kg i uka, men det mest idielle er 0.5 kg i uka.

Jeg har ingen tro på pulver og andre lettvindte former for å få ned i vekt. De fungerer nok der og da. Men så fort en kommer der en gjerne vil spise noe vanlig igjen blir det fort vektøkning igjen...

Men du må være motivert, og ikke gi deg.

Jeg leste da jeg trente at skal en ha vekt nedgang må en trene minimum4 ganger i uka. 2-3 ganger gjør mest til at en holder vekta. Men jeg klarte aldri å trene 4 ganger i uka, men gikk ned likevel. Gikk bare ned 7 kg da, var målet mitt.

Skrevet

Skal du ned 25 kg på et halvt år så krever dette disiplin....

Jeg skal ned 16 kg på 7 mnd - og er godt på vei. 6 kg og4 mnd igjen.

Spørs om det letteste faktisk er å konsekvent bare slutte å kjøpe brusen og sjokoladen. Er den ikke der så kan du heller ikke spise den.

Du må nok kjøre litt trening også ja. Vil anbefale lengre økter som ikke er så blytunge for å få vektnedgang - typisk gå i oppoverbakke i raskt tempo.

Styrketrening vil også speede opp prosessene.

Styrketrening kan du gjøre sent på kvelden faktisk - og dermed får man lagt ungene også først. Jepp - det er skikkelig hat - helt pyton - men press deg dit uansett, kommer ikke gratis dette.

Ellers er det bare å kjøre på med å ta trappene og ikke heis, kanskje kutte smøret på brødskiva (men spise nok selvsagt) og start hjernevasken slik at du lever det livet du skal leve når du har gått ned de kiloene du skal.

jeg har gått ned ved å trene og leve slik jeg skal leve til vanlig - spiser man og trener for å være typisk 62 kg - så blir man etterhvert også 62 kg.

Men pulsen må opp - det er da du blir kvitt det som setter seg godt fast på hoftene.

Skrevet

JEg ville tenkt livsstil først. Hvordan VIL du leve, og hva er du villig til og ofre mtp TID på trening, og hva du må takke nei til, mtp mat?

Vil du ha en VARIG vektnedgang, vil jeg anbefale og bruke mer tid en 6mndr..Selv brukte jeg 3 år på knapt 20 kilo....Jeg la om livsstilen litt etter litt, og gjorde ikke større endringer om gangen enn at jeg visste at "dette kan jeg leve med,- resten av livet":.Og gå fra og trene null, til to dager i uken, kan f.eks gjøre at vekta stabiliserer seg på 91 kilo, istedet for 95. Om det er DER vekta ligger nå. Men det vil ikke skje på ei uke eller to..I løpet av 1-2 mndr, vil du kanskej oppdage at denne ene, lille endringen gjør at matchvekta di i forhold til mat inn/energi brukt vil gå ned med 3 kilo...UTEN at du gjør noe annet ekstra i liver ditt.

Videre så kan man gjøre andre endringer, i kosholdet..:ALDRI spise sjokolade er vel ikke aktuelt, men hva med og kuen spise det til gullrekka på fredag og til kos på lørdagKVELD? Bare denne endringen kan over en periode føre til at matchvekta går ned enda 2-3 kilo...Men ikke på en uke eller to, men over tid!!!!

Etter en stund kan det faktisk være realistisk og tenke seg tre treningøkter i uka som oppnåelig,-resten av livet....På samme måte endrer man også matvanene sine, og om du går nå fra sjokolade hver dag til annenhver dag,- VIL det gjøre utslag på vekta,- etterhvert..Om noen måender er kanskje sjokolade 2 dager i uka helt oppnåelig, uten at du føler det er et "Offer":..Man må presse seg litt, men ikke mer enn at det er levlig. Og hele tiden strekker man endringene LITT lenger, og til slutt sitter du kanskje og føler at sjokolade en gang imåneden er nok, og du har mulighet til og trene HVER dag,- resten av livet :)

Dette tar TID; men gud, som det er verdt det...Jeg er på mitt 7.år med stabil vekt, etter at jeg brukte 3 år på og nå dit..Hva er velnoen få år, mot resten av livet? Har ikke slanket meg en dag, og føler ikke jeg har ofret noe....FOr at du skal gå ned og holde 25 kilo vekke,- så vil det kreve alt for mye av deg, til at det blir levelig, resten av livet...Du kan bare ikke begynne og trene hver dag, slutte helt med pepsimax og joskolade, gå ned 25 kilo,- og tro du kan stoppe opp og trene og bare spise sjokolade igjen...ELLER at LYSTEN på trening øker og lysten på papsi og sjokolade minker automatisk..DU vil sanndynligvis være DRITlei trening, og være SUPERsugen på sjokolade, når du har gått ned disse 25 kilo..Og da går det ikke og slakke av litt på trening og spise litt sjokolade,- man vil mest sannsynlig gå på en megasmell!

Skrevet

Chrom tabletter funker her på søtsuget, og spise nok protein for å dempe suget etter annet.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mye protein, lite fett og enda mindre karbohydrater, finn en aktivitet/sport/treningsform du finner glede av og hold deg til den, men er det en bestemt trenings form, så kan det være smart å legge til styrke/utholdenhet også..

Opprett selvdiseplin, ikke noe innkjøp av godis ol til deg selv, det de andre ikke spiser opp på helga, det kastes. Før opp treningen på en plan, og hold deg til den, etter 2-3 uker er det en vane, og du føler behovet for den treningen.

Mange mener at du ikke beholder vekta, om du går fort ned, men dette varierer en del, for meg, så har vekta holdt seg på +/- 5 kg etter radikalt vekttap. Men det ligger i hva du spiser, og hvor aktiv man er.

Skrevet

Dropp dietter som lavkarbo som er usundt!

Gjør det som er fornuftig, tren og spis normal mat!

Dropp brus og goderi og rør på deg. Du behøver absolutt ikke dra på et treningssenter for å få trent. Gå tur og kjøp deg en Zumba dvd du kan svinge deg til i stua di:-)

Sett på høy musikk evt ha ørepropper og sett i gang med rundvask av huset mens du danser rundt og har det gøy:-)

Ta med familien på svømming.

Det klarer du! Bare ikke heng deg opp i alle diett rådene folk kommer med. Alle fornuftige vet at det beste for å gå ned i vekt er å ete normalt(altså en normal størrelse posjon som ikke inneholder smult:-P) og å røre på kroppen sin!

Man blir lykkeligere og gladere av det:-)

Skrevet

JEg ville tenkt livsstil først. Hvordan VIL du leve, og hva er du villig til og ofre mtp TID på trening, og hva du må takke nei til, mtp mat?

Vil du ha en VARIG vektnedgang, vil jeg anbefale og bruke mer tid en 6mndr..Selv brukte jeg 3 år på knapt 20 kilo....Jeg la om livsstilen litt etter litt, og gjorde ikke større endringer om gangen enn at jeg visste at "dette kan jeg leve med,- resten av livet":.Og gå fra og trene null, til to dager i uken, kan f.eks gjøre at vekta stabiliserer seg på 91 kilo, istedet for 95. Om det er DER vekta ligger nå. Men det vil ikke skje på ei uke eller to..I løpet av 1-2 mndr, vil du kanskej oppdage at denne ene, lille endringen gjør at matchvekta di i forhold til mat inn/energi brukt vil gå ned med 3 kilo...UTEN at du gjør noe annet ekstra i liver ditt.

Videre så kan man gjøre andre endringer, i kosholdet..:ALDRI spise sjokolade er vel ikke aktuelt, men hva med og kuen spise det til gullrekka på fredag og til kos på lørdagKVELD? Bare denne endringen kan over en periode føre til at matchvekta går ned enda 2-3 kilo...Men ikke på en uke eller to, men over tid!!!!

Etter en stund kan det faktisk være realistisk og tenke seg tre treningøkter i uka som oppnåelig,-resten av livet....På samme måte endrer man også matvanene sine, og om du går nå fra sjokolade hver dag til annenhver dag,- VIL det gjøre utslag på vekta,- etterhvert..Om noen måender er kanskje sjokolade 2 dager i uka helt oppnåelig, uten at du føler det er et "Offer":..Man må presse seg litt, men ikke mer enn at det er levlig. Og hele tiden strekker man endringene LITT lenger, og til slutt sitter du kanskje og føler at sjokolade en gang imåneden er nok, og du har mulighet til og trene HVER dag,- resten av livet :)

Dette tar TID; men gud, som det er verdt det...Jeg er på mitt 7.år med stabil vekt, etter at jeg brukte 3 år på og nå dit..Hva er velnoen få år, mot resten av livet? Har ikke slanket meg en dag, og føler ikke jeg har ofret noe....FOr at du skal gå ned og holde 25 kilo vekke,- så vil det kreve alt for mye av deg, til at det blir levelig, resten av livet...Du kan bare ikke begynne og trene hver dag, slutte helt med pepsimax og joskolade, gå ned 25 kilo,- og tro du kan stoppe opp og trene og bare spise sjokolade igjen...ELLER at LYSTEN på trening øker og lysten på papsi og sjokolade minker automatisk..DU vil sanndynligvis være DRITlei trening, og være SUPERsugen på sjokolade, når du har gått ned disse 25 kilo..Og da går det ikke og slakke av litt på trening og spise litt sjokolade,- man vil mest sannsynlig gå på en megasmell!

For et fint innlegg! Jeg sliter m samme som HI men har ikke funnet inspirasjon til å gå inn for slanking 100% enda. Men jeg skal jammen prøve meg på å bare spise godis annenhver dag. Det er jobben start!!!

Skrevet

Helt enig i at det er mye bedre å bruke lengre tid med 25 kg enn et halvår - mye lettere også forsåvidt.

Og virkelig kjempeenig i at når du når match-vekten så vil du ha syyykt lyst på sjokolade. Men har du holdt treningene så tviler jeg på at du kommer til å være veldig lei - da har du kommet inn i en vane, og det er faktisk veldig godt å trene når man er vant til det - endorfiner og alt...

Men det er helt klart mulig å gjøre det - om man er villig til å først holde streng disiplin det halve året, for så å gå over til et kosthold beregnet på de kiloene du skal være. altså en varig kostholdsendring. Ikke harde 6 mnd og så ok å spise snop igjen......

Skrevet

Mange gode råd. Jeg gikk ned 11 kg på 12 uker for et år siden, så det burde jo helt klart være mulig å gå ned 25 til sommeren. Men det krever helt klart innsats, motivasjon og selvdisiplin.

Jeg er en latsabb som ikke liker trening og treningsstudio (men går gjerne tur på fjellet, da...), så da jeg omsider bestemte meg for å bli kvitt kiloene som gradvis hadde sneket seg på, ble redningen VGs vektklubb. Var helt nazi på kaloritelling, holdt meg superstrengt til 1300 kalorier for dag, trente nada - og gikk sakte, men sikkert ned hele veien.

12 måneder senere kan jeg nesten ikke skjønne at jeg klarte det. Var - og er - godtegris av dimensjoner og har særdeles lite ryggrad når det gjelder kulinariske utskeielser;-) Men jeg har iallefall lært å begrense meg, og holder vekta:-)

Lykke til!

Skrevet

Dette var et veldig godt innlegg så jeg skal bare legge på et par tilleggstips som har vært viktige for meg.

Det ene gjelder trening. For meg har det vært en volsom inspirasjon å ha et skikklig treningsprogram å følge å et treningsmål å arbeide mot. Da jeg startet kunne jeg knapt løpe 1000 m på flatmark (meeeeget langsom løping). Jeg kastet opp etter den første oppoverbakken. De første treningene var greie. Da var fremgangen så stor at jeg så det omtrent fra tur til tur, men etter en del uker begynte jeg å miste inspirasjonen. å løpe den samme runden ble kjedelig. Da fant jeg et gjennomarbeidet treningsprogram frem mot halvmaraton og satte som mål at det skulle jeg klare på 6 mnd. Treningen ble mye morsommere. Det skyltes både at øktene ble så varierte men også at jeg følte så mye mestring ved å se at jeg klarte å gjennomføre det som skulle til for å nå det som for meg var en bragd. Da jeg endelig kom til løpet gikk det kjempefint og ga inspirasjon til å sette meg nye mål. Nå er den fulle maratondistansen målet i løpet av året som kommer.

En annen ting i forhold til trening er at det er veldig lurt å få med seg en venninne. For det første er det sossialt og for det andre er det lettere å komme seg opp av sofaen om det er noen som venter på deg. I tillegg er det yppelig å ha en å skryte uhemmet av og til om treningen.

Den siate tingen som gjorde slankingen min lettere var håndarbeid. Jeg var veldig glad i sjokolade om kvelden når jeg så TV. Hvis jeg har et håndarbeid mellom hendene blir denne lysten mye mindre.

Lykke til og husk at det viktige er ikke å bli tynn fort, men å bli sunn lenge.

Skrevet

Signerer vektklubb.no! Har gått ned 8 kg der fra juli-okt :) Så nå er jeg tilbake i rett str! Nå er utfordringen å holde seg her....hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...