Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Bare lurer på en ting, dersom man har minus på konto, kan banken da gå inn på FELLES konto å ta penger for å dekke en persons minus? De kan jo ikke vite om det er den personen eller den andre (som er på felles kontoen) personens penger som står inne på felleskontoen... Dette er helt grotesk i mine øyne. Det banken har gjort i dette tilfelle er å ta penger fra en felleskonto, slik at ei venninne av meg nå sitter med 10kr de neste 2 ukene (som da skal dekke mat/bensin/div...Hun får penger inn på kontoen om 2 uker (som dekker minuset og vel så det), og fikk da låne litt penger frem til disse kommer inn, også har banken gått å tatt de fra en konto som hun hadde med barnefaren for noen år siden.
☆☆☆ Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Høyres suspekt ut. Har innimellom hatt minus på ein konto og pluss på dei andre, ingen som har flytta pengar for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Ja ikke sant, jeg syns også det hørtes veldig suspekt ut. I tillegg har hun sendt flere mail til banken men får ikke svar. Og når hun har forsøkt å ringe inn så får hun bare svar at dette kan de ikke svare på på kundesenter :S
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Ja ikke sant, jeg syns også det hørtes veldig suspekt ut. I tillegg har hun sendt flere mail til banken men får ikke svar. Og når hun har forsøkt å ringe inn så får hun bare svar at dette kan de ikke svare på på kundesenter :S Sikker på at denne venninne ikke bare lyger da? For å få låne penger fra andre? Hvorfor skulle banken ta penger fra en annen konto som er en felleskonto også nekte å svare henne når hun spør hvorfor? Høres veldig rart ut for meg..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Ja ikke sant, jeg syns også det hørtes veldig suspekt ut. I tillegg har hun sendt flere mail til banken men får ikke svar. Og når hun har forsøkt å ringe inn så får hun bare svar at dette kan de ikke svare på på kundesenter :S Sikker på at denne venninne ikke bare lyger da? For å få låne penger fra andre? Hvorfor skulle banken ta penger fra en annen konto som er en felleskonto også nekte å svare henne når hun spør hvorfor? Høres veldig rart ut for meg.. Nei det gjør hun ikke. Jeg satt med henne og forsøkte å finne ut av det. De har tatt penger ut fra felleskontoen og skrevet som mld at det er for å dekke overtrekk...Og banken sier at de ikke kan svare på kundesenteret, at hun må sende mail slik at rett person får det. Men hun har ikke hørt noen ting :S
LittLykkelig Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Enten er dette en merkelig liten bank, eller så har hun så mye minus at de har sett seg lei på det.
Elina Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Hun bør bytte bank. Høres veldig useriøst ut.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Det er Sr-bank så ikke akkurat liten bank vil jeg si... Og ikke har hun hatt mye minus heller, hun har stabil jobb og knall god inntekt, det var bare akkurat denne mnd (av diverse grunner som jeg ikke syns andre trenger å vite) at hun har hatt litt problemer pga mye som har gått galt.
Toocute Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Trodde ikke at sr-banken kan gjøre noe sånt, det har de aldri gjort med meg. Å dette.var i sommer, der penger plutselig kom og gikk ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Hvem som har lånt penger? Og hvorfor sto hun i minus på konto?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Hvem som har lånt penger? Og hvorfor sto hun i minus på konto? Det spiller jo ingen rolle hvem hun har lånt penger av... Og som jeg sa litt tidligere så er det flere grunner (som jeg ikke trenger å gå inn på her) til at hun hadde minus denne mnd.
☆☆☆ Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Vi har og felleskonto som vi oppretta saman og skreiv under på, men juridisk er eg eigar og han disponent av kontoen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Kan det ikke være barnefaren som da har tatt pengene? hvorfor bruker hun en konto andre har tilgang på når de ikke er sammen lengre?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Men hvem sitt navn står kontoen i da? Hvis venninnen din har stått i minus på en konto i sitt navn, så kan de overføre fra en annen i hennes navn. Hvis kontoen derimot står i eksen/barnefars navn, så høres det rart ut! Sitter man med over 300kr i minus, i over 3dager, får man intern betalingsanmerkning, så det er jo mulig de har gjort dette for å hjelpe henne? Hvor mye sto hun i minus da?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Vi har og felleskonto som vi oppretta saman og skreiv under på, men juridisk er eg eigar og han disponent av kontoen. Så i teorien da hvis du har minus på kontoen din så kan banken gå inn å ta penger fra felleskontoen (selv om f.eks. KUN han har satt inn penger der) for å dekke DITT minus... Det henger jo ikke på greip...spesielt ikke når banken kan se flere år tilbake med fast lønningsdato så de vet at det blir dekket...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Vi har og felleskonto som vi oppretta saman og skreiv under på, men juridisk er eg eigar og han disponent av kontoen. Var jo det jeg sa? At en må eie, men kan samtykke til at andre skal disponere?:-)
☆☆☆ Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Vi har og felleskonto som vi oppretta saman og skreiv under på, men juridisk er eg eigar og han disponent av kontoen. Var jo det jeg sa? At en må eie, men kan samtykke til at andre skal disponere?:-) Kven er "jeg". Den bankansatte, eller ho eg svarte (formodentlig HI)?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Hvem som har lånt penger? Og hvorfor sto hun i minus på konto? Det spiller jo ingen rolle hvem hun har lånt penger av... Og som jeg sa litt tidligere så er det flere grunner (som jeg ikke trenger å gå inn på her) til at hun hadde minus denne mnd. Det er greit nok. Men er pengene lånt av banken, som et slags forskudd? Eller har hun lånt privat av noen??
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Hvem som har lånt penger? Og hvorfor sto hun i minus på konto? Det spiller jo ingen rolle hvem hun har lånt penger av... Og som jeg sa litt tidligere så er det flere grunner (som jeg ikke trenger å gå inn på her) til at hun hadde minus denne mnd. Det er greit nok. Men er pengene lånt av banken, som et slags forskudd? Eller har hun lånt privat av noen?? Ah, sånn ja De er lånt privat, banken har ingenting med de pengene å gjør Og ellers også så har hun ingen lån, ikke kreditt kort, ingenting som hun skylder på, og aldri vært i minus før, utenom denne ene gangen når hun sårt trengte disse pengene som banken tok...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 For det første; Det er ingenting som heter felleskonto. EN person eier kontoen, og er juridisk ansvarlig for denne, så kan man la andre disponere den. Da er spørsmålet, hvem er juridisk eier av kontoene det er snakk om? Hilsen bankansatt. Det er hun som har hennes konto, også har de fortsatt den kontoen som hun og barnefaren har sammen. De skrev begge to under på den når de opprettet den. Vi har og felleskonto som vi oppretta saman og skreiv under på, men juridisk er eg eigar og han disponent av kontoen. Var jo det jeg sa? At en må eie, men kan samtykke til at andre skal disponere?:-) Kven er "jeg". Den bankansatte, eller ho eg svarte (formodentlig HI)? HI her og "jeg" er ikke meg i denne nei
marsgutt 2013 Skrevet 1. november 2012 #23 Skrevet 1. november 2012 Er ikke helt sikker på om jeg forsto det her. hun hadde minus på konto. så har hun en felles konto med eksen som det sto penger på? de tok penger fra den til og dekke opp minusen på hennes brukskonto? ER det riktig? I så fall skal de ikke kunne gjøre dette. de skal sende en regning etter en liten stund men har ikke rett til og flytte penger fra 1 konto til en annen uten tilatelse fra henne. jeg har en felles konto med mannen min. vi har ikke kort på den. skal vi ta ut penger må vi begge i banken og signere.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #24 Skrevet 1. november 2012 Er ikke helt sikker på om jeg forsto det her. hun hadde minus på konto. så har hun en felles konto med eksen som det sto penger på? de tok penger fra den til og dekke opp minusen på hennes brukskonto? ER det riktig? I så fall skal de ikke kunne gjøre dette. de skal sende en regning etter en liten stund men har ikke rett til og flytte penger fra 1 konto til en annen uten tilatelse fra henne. jeg har en felles konto med mannen min. vi har ikke kort på den. skal vi ta ut penger må vi begge i banken og signere. Du har forstått det rett. Nei jeg trodde heller ikke de hadde rett til det. Tenkte å ta henne med ned i banken etter jobb for å prate med noen fysisk i banken...så får vi håpe de finner en løsning på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå