Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 ....ikke kjøper julegaver eller avslutningsgaver til dere eller avdelingen? Virker som om det har blitt et krav om gaver til de barnehageansatte, evt til avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Har ikke barnehagebarn helt enda, men er det vanlig, altså? Tror aldri jeg hadde tenkt over å gi noe til dem..
Hilde_85 Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Nei, absolutt ikke! Er ikke så ofte vi får gaver hos oss fra enkeltvoksne. Men foreldrerepresentantende pleier å fikse en liten juleoppmerksomhet fra alle til oss ansatte. Og en litt større ting til sommeren når barnehageåret er over. Holder i massevis og er superhyggelig og ikke dyrt.
HeltAnonym Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Nei ser ikke ned på de som ikke gir gaver. å få gave er ingenting vi forventer :-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Men hva syns dere om å få gaver da? Koselig eller kleint?
Hilde_85 Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Kjempekoselig å få gave. Men ikke noe som er forventet i det hele tatt.
Gjest peacock Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Vi gir ikke gaver, vi betaler for en offentlig tjeneste. Om mitt barn vil gi en tegning eller noe annet han har laget til en av de ansatte er det selvfølgelig greit, men at vi må ut for å kjøpe noe kan jeg ikke helt få til å stemme - det er å dra den for langt. Vi gir gaver til familie og venner til jul og bursdag dersom vi er invitert i selskap. Har ikke lyst til at kjøpepresset må omfatte alle man har noe med å gjøre i samfunnet - det blir rett og slett latterlig.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Jada, de gjør jo bare jobben sin. MEN de ser faktisk barnet mitt mer enn det jeg gjør i hverdagen og de gjør en helt super jobb. Jeg kan dra på jobb og vite at jenta min er trygg og har det kjempegodt! For meg så er disse fantastiske damene viktige personer i livet til barnet mitt og de fortjener en oppmerksomhet!
Gjest peacock Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Jada, de gjør jo bare jobben sin. MEN de ser faktisk barnet mitt mer enn det jeg gjør i hverdagen og de gjør en helt super jobb. Jeg kan dra på jobb og vite at jenta min er trygg og har det kjempegodt! For meg så er disse fantastiske damene viktige personer i livet til barnet mitt og de fortjener en oppmerksomhet! Jeg mener det fint går an å sette pris på folk uten nødvendigvis å gi dem noe. Ord strekker langt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Vi gir ikke gaver, vi betaler for en offentlig tjeneste. Om mitt barn vil gi en tegning eller noe annet han har laget til en av de ansatte er det selvfølgelig greit, men at vi må ut for å kjøpe noe kan jeg ikke helt få til å stemme - det er å dra den for langt. Vi gir gaver til familie og venner til jul og bursdag dersom vi er invitert i selskap. Har ikke lyst til at kjøpepresset må omfatte alle man har noe med å gjøre i samfunnet - det blir rett og slett latterlig. Jeg er enig med deg i det at vi betaler for en offentlig tjeneste og at de som jobber der gjør jobben sin, i likhet med mange andre man har med å gjøre gjennom året. For meg ligger forskjellen i at disse menneskene passer på det kjæreste jeg har og de gjør en utmerket jobb. De er poritive, blide og står på. Synes overhodet ikke det skal bli sånn at det er forventet, men dersom noen av oss føler vi har lyst til å gi en oppmerksomhet som takk, så ser jeg ikke helt det store problemet med det.
*Miss Flua* Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Jeg jobber ikke i barnehage lenger, men gjorde det et par år. Første jula jeg jobbet fikk vi gaver av noen stk. Jeg ble helt satt ut jeg, for forventet det ikke i det hele tatt! Selvfølgelig kjempe koselig, men absolutt ikke noe krav
Lille♥mitt Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Nei, forventer ikke å få gave. Blir overrasket hvis jeg får, og glad Men får så mange tegninger av barna i løpet av årene at trenger ingen gave jeg da
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Absolutt ikke noe jeg forventer og absolutt ikke en veldig vanlig ting. Men de få gangene jeg har fått, har det såklart varmet. Da føler jeg norn legger merke til meg litt ekstra kommer til å kjøpe til de på avdelingen der jenta vår går, for jeg er rett og slett så fornøyd med de at jeg vil vise dem at jeg setter pris på de. Ikke noe dyrt, bare noe symbolsk med et lite kort. Ja, de er en offentlig tjeneste, men jenta vår er veldig glad i de og de gir mye mer av seg selv enn jeg forventer. Dette betyr mye for meg.. De ser tross alt jenta mi mer enn jeg gjør iløpet av en dag. For jeg har også vært borti en helt elendig barnehage.. Der kunne det ikke fallt meg inn å gi noe. Og gjøre dette til noe negativt forstår jeg ikke. Man gir gave om man føler for det og om man liker noen. Så enkelt.
Gjest peacock Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Her er det snakk om at det _forventes_ at man gir gave. Dette er jeg imot. Om man vil kjøpe en gave er selvfølgelig opp til én selv - man må bare være klar over at dette kanskje kan bidra til å øke kjøpepresset. Det er dessuten ikke langt fra uskyldige gaver til at foreldre som gir gave forventer at barnet deres skal få mer oppmerksomhet i barnehagen nettopp fordi de gir gaver. I så fall er det snakk om bestikkelse, og dette er faktisk forbudt ved lov. Grensen er hårfin.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Vi gir ikke gaver, vi betaler for en offentlig tjeneste. Om mitt barn vil gi en tegning eller noe annet han har laget til en av de ansatte er det selvfølgelig greit, men at vi må ut for å kjøpe noe kan jeg ikke helt få til å stemme - det er å dra den for langt. Vi gir gaver til familie og venner til jul og bursdag dersom vi er invitert i selskap. Har ikke lyst til at kjøpepresset må omfatte alle man har noe med å gjøre i samfunnet - det blir rett og slett latterlig. Greit at jeg betaler for en offentlig tjenesten. Men denne offentlige tjeneste går faktisk ut på å ta vare på barnet mitt. Det mest dyrebare jeg har. De ansatte i barnehagen ser barnet mitt mer enn jeg gjør i våken tilstand. De er med på å forme henne som menneske. Så den lille blomsten jeg tok med til avslutningen i sommer, den handler ganske enkelt om at jeg ville vise dem at jeg var takknemlig. Jeg ville vise dem at jeg er takknemlig for at de sørger for at barnet mitt har det bra om dagene. At hun føler seg trygg. At hun hver morgen gleder seg til å dra dit. At de utfordrer henne, stimulerer henne og lærer henne nye ting. Og at de oppriktig ser ut til å bry seg om henne. Jeg er rett og slett bare fryktelig glad for at jenta mi har disse menneskene i hverdagen sin. Offentlig tjeneste eller ei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå