Gå til innhold

Øygard-saken: tror du han blir dømt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes noe annet ville være feil, men jeg er ikke sikker på utfallet likevel.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudene vet. Livet hans er ødelagt enten han må i fengsel eller ei, så straff får han samme hva.

Skrevet

Jeg tror har blir dømt, i og med at jeg tror troverdighet er det som vil gi utslaget. Og måten han har forklart/bortforklart skype-meldingene er ALT annet enn troverdig. Det samme gjelder hans forklaringer om overnatting i samme seng etc.

Skrevet

Jeg tror ikke han blir dømt for det alvorligste tiltalepunktet: samleie med mindreårige. Det er nok dessverre altfor svake bevis.

Selv om jeg håper noe annet.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Han er\var ordfører og ap-mann. Vi bor i Norge, og folk som har gjort langt verre ting enn han blir ikke dømt engang.

Skrevet

#6: Nå vet vi faktisk ikke annet enn at han har skrevet meldinger på Skype og hatt ett litt rart forhold til en 13-15-åring. Det er ikke sikkert han har misbrukt henne. Vet ikke hva du sikter til mtp at han er AP-mann, men meg bekjent styres altså ikke rettsapparatet av partitilhørighet.

Jeg synes hele greia er mistenkelig og synes ikke han virker troverdig, men så lenge det ikke finnes bevis som bekrefter det han er siktet for, mener jeg han ikke bør dømmes.

Skrevet

Han blir ikke dømt, fordi det ikke er tilstrekkelig beviser i saken til at han har hatt samleier med jenta.

Men at han har gjort det som tiltalen går ut på, tviler jeg ikke på, men dommeren kan ikke basere dommen på noe annet enn dokumentert bevis.

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg må nok dessverre si meg enig med HI, skulle gjerne ha sett han dømt, men er langt fra sikker på han blir det.

Blir han ikke dømt så mister jeg enda mer tiltro til det norske rettsvesenet, ikke at det er så mye igjen å miste.

Hva skal til for å få noen dømt for overgrep/voldtekt i dag? Fysiske bevis, bevis på at hun gjorde motstand selv om hun hadde en kniv mot halsen? Video av overgrepet? 30 vitner til overgrepet (kan i så fall undre seg over hvorfor ingen gjorde noe)?

Skrevet

Hvor ofte refererer man til sexen man har hatt tenker nå jeg? For de fleste er det vel litt rart å skype "det var så bra å ha sex igår"? Da er det vel mer naturlig å si at man har lyst, at den andre er fin osv. Altså ting de har skrevet. Og dersom de hadde sex så mange ganger så var det vel så dagligdags at de ikke snakket om det? Dersom loggen var fra dagen etter første samleie ville det vel vært mer naturlig at sexen var et tema.

Skrevet

Hvordan kan konen hans godta det som er kommet frem i denne saken. Godt de ikke har barn, for personer som oppfører seg sliksom han har gjort bør nektes å omgås barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...