Ms.Smith Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg har ikke brukt min på mange år, men har de siste mnd blitt så tett i pusten at jeg har måttet bruke min ventoline diskus nesten hver kveld. Hvilke anbefalinger har dere fått fra deres leger? Er så mye rart ute og går.
snipp&snapp Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 nå bruker jeg kun min diskus når jeg er forkjølet osv over tid, så legen min sier at jeg fint kan bruke det. har du spurt legen din? mye rart ute å går, ja !
Ms.Smith Skrevet 1. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2012 Ja, jeg har spurt, og han har sagt at det går bra, men så leser jeg på felleskatalogen at man skal utvise forsiktighet ved graviditet, så lurer jo på om jeg helst burde hatt en annen type....
babysyk_74 Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 jeg begynt å bruke ventoline disk etter 3 år med pause.har blitt veldig tungpust så ille at jeg har hatt problemer med å puste enkelte dager.legen min mente at det var veldig viktig at jeg tok ventolin når jeg var så tungpustet.Fordi når jeg får lite oksygen får jo også barnet det.
Oktoberbabyen Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Jeg måtte kutte ut tablettene og gå over til svakere seretide når jeg ble gravid, i tillegg til at jeg har airomir som anfallsmedisin. Men jeg ble sendt til lungespesialist for vurdering, for fastlegen var usikker på hva som var tryggest
blid frøken :) Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg bruker symbicort til vanlig, men fra 2.termin har jeg gått på pulmicort med ventoline som ekstramedisin ved anfall.
Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg bruker det,men fått beskjed om og la det ligge så lenge jeg er gravid,hvis det ikke er helt krise selvsagt.
Lønnesirup90 Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg bruker det værdag, legen min sier at morgen og kveld og ve behov ikke er farlig, er bedre for babyen at mor får puste Jeg har ganske kraftig astma så hender jeg må bruke både 3 og 4 ganger om dagen, men babyen min er helt frisk og så lenge legen sier det er ok så får vi høre på han
røderoser Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Jeg har måttet øke dosen når jeg går gravid. Var hos legen i går, og nå tar jeg dobbel dose av Seretide morgen og kveld, og Ventoline ved behov. Etter mange års pause fra medisiner, måtte jeg starte igjen da jeg gikk gravid med første. Sluttet da jeg hadde født, hadde ikke behov for det lengre, og startet igjen noen mnd før jeg ble gravid med nr 2. Det er bedre at jeg puster bra og bruker medisiner, enn at jeg konstant er tungpusten og får for lite oksygen.
Ms.Smith Skrevet 1. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2012 Jeg bruker det værdag, legen min sier at morgen og kveld og ve behov ikke er farlig, er bedre for babyen at mor får puste Jeg har ganske kraftig astma så hender jeg må bruke både 3 og 4 ganger om dagen, men babyen min er helt frisk og så lenge legen sier det er ok så får vi høre på han Hvilken medisin bruker du?
Ms.Smith Skrevet 1. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2012 Jeg har måttet øke dosen når jeg går gravid. Var hos legen i går, og nå tar jeg dobbel dose av Seretide morgen og kveld, og Ventoline ved behov. Etter mange års pause fra medisiner, måtte jeg starte igjen da jeg gikk gravid med første. Sluttet da jeg hadde født, hadde ikke behov for det lengre, og startet igjen noen mnd før jeg ble gravid med nr 2. Det er bedre at jeg puster bra og bruker medisiner, enn at jeg konstant er tungpusten og får for lite oksygen. Jeg har også seretide, men mener å huske at jeg fikk beskjed om at det var bedre å bruke ventolin? Selv om det egentlig er en sånn akuttmedisin. Jeg tar det hver kveld for å få sove nå....
røderoser Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Jeg har måttet øke dosen når jeg går gravid. Var hos legen i går, og nå tar jeg dobbel dose av Seretide morgen og kveld, og Ventoline ved behov. Etter mange års pause fra medisiner, måtte jeg starte igjen da jeg gikk gravid med første. Sluttet da jeg hadde født, hadde ikke behov for det lengre, og startet igjen noen mnd før jeg ble gravid med nr 2. Det er bedre at jeg puster bra og bruker medisiner, enn at jeg konstant er tungpusten og får for lite oksygen. Jeg har også seretide, men mener å huske at jeg fikk beskjed om at det var bedre å bruke ventolin? Selv om det egentlig er en sånn akuttmedisin. Jeg tar det hver kveld for å få sove nå.... Ventoline hjelper bare en kort periode, seretide er langtidsvirkende. Bruker som regel Ventoline daglig, og kan ikke bruke det nesten hele tiden. Prøvde det i forrige svangerskap i starten før jeg fikk Seretide, det funket dårlig. Er ennda verre i dette svangerskapet, så jeg trenger det jeg får ta.
lykkeliten1 Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Bruker symbicort og gjorde det hele tiden mens jeg var gravid. Snakket med lungespesialister som sier det er helt ok å ta innhalasjoner, så lenge det gjør at jeg holdermeg stabil. Det er det viktigste for barnet også, at mor er medisinert slik at astmaen er stabil.
Lønnesirup90 Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Jeg bruker det værdag, legen min sier at morgen og kveld og ve behov ikke er farlig, er bedre for babyen at mor får puste Jeg har ganske kraftig astma så hender jeg må bruke både 3 og 4 ganger om dagen, men babyen min er helt frisk og så lenge legen sier det er ok så får vi høre på han Hvilken medisin bruker du? Symbicort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå