Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Kan man få bedøvelse hos tannlegen som gravid? Og isåfall, er det noen typer man IKKE kan ta? Jeg aner ikke hva jeg får, da jeg er forsøkskanin for å finne ut hva som fungerer best på meg. Men er det sånn at alle er trygge, uansett hva man får?
Gjest Filifjonka Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Fortell tannlegen at du er gravid. Så kan hun vurdere dette. Det vet tannlegen.
<3 2G <3 Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Ring tannlegen å spør du, du må uansett si det om du har time.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Ja, det var derfor jeg tenkte å spørre her først har time neste uke, og kan ikke utsette den desverre.... Kanskje jeg skal ringe å spørre da..Er dumt å dra også kan jeg ikke gjøre noe :S
stinesg89 Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 bare si til tannlegen når du kommer at du er gravid. Jeg var til tannlegen i uke 36 og fikk bedøvelse, og det var ikke noe problem!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 bare si til tannlegen når du kommer at du er gravid. Jeg var til tannlegen i uke 36 og fikk bedøvelse, og det var ikke noe problem! Så bra Da satser jeg på at det går finfint
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Spurte tannlegen om dette sist jeg var der, og da sa han at han ville bruke en spesiell bedøvelse som var godt utprøvd mhp. gravide.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg var 5-6 uker på vei sist jeg var hos tannlegen og skulle bore et hull. Jeg drøftet saken med tannlegen, og hun mente at denne bedøvelsen var såpass lokal at det gikk helt fint. Hun har også et ganske lite barn selv, og jeg vet hun har satt seg godt inn i hva som er greit og ikke greit i forhold til sitt yrke og graviditet. Jeg valgte å stole på henne - og tok bedøvelse. I verste fall kunne jeg jo boret hullet uten bedøvelse da - du skal kanskje gjøre en behandling du _må_ ha bedøvelse for? Nå er jeg høygravid og alt virker bra med babyen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Jeg var 5-6 uker på vei sist jeg var hos tannlegen og skulle bore et hull. Jeg drøftet saken med tannlegen, og hun mente at denne bedøvelsen var såpass lokal at det gikk helt fint. Hun har også et ganske lite barn selv, og jeg vet hun har satt seg godt inn i hva som er greit og ikke greit i forhold til sitt yrke og graviditet. Jeg valgte å stole på henne - og tok bedøvelse. I verste fall kunne jeg jo boret hullet uten bedøvelse da - du skal kanskje gjøre en behandling du _må_ ha bedøvelse for? Nå er jeg høygravid og alt virker bra med babyen. Jeg satser og på at hun er dyktig nok til å vite hva som er ok å ikke altså Men jeg tåler ingen bedøvelser, alt går "rett i fletta" på meg og jeg blir liggende i mange timer når jeg kommer hjem helt i ørska. Og når bedøvelsen har den effekten må den jo påvirke noe annet enn bare tenna? Får hjertebank og besvimer av bedøvelse med adrenalin, så jeg får en annen type. Må ha minst 4 doser for at det skal virke noe særlig. Nei, jeg er ikke særlig mottakelig for bedøvelse! Holder på å rotfylle ei tann, der er nervene betente så bedøvelse virker ikke likevel.... Ei annen tann skal rotfylles, og det er ikke særlig godt uten bedøvelse. Det gjør vondt med og, så kan ikke tenke meg å ta uten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå