Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hva er symptomene dine, hva gjør du for å holde det i sjakk? Fungerer du fint i hverdagen? Skjelver du noen ganger når du hviler?
Miss Chocolate Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 (endret) Ja, jeg har lavt. Fikk diagnosen for mange år siden. Gikk til legen fordi jeg gikk litt opp i vekt (4-5 kilo, men det er mye for meg), var kvalm, ekstremt sliten, osv. Får Levaxin og Lio etter en lang kamp for å få riktig medisinering. Symptomene nå er at jeg blir fortere sliten enn før jeg ble syk, tåler mindre stress/påkjenninger, får angst dersom verdiene mine er dårlige, osv. Kroppen stopper opp dersom jeg glemmer å ta medisiner.. Spes Lio. Skjelvinger kan forekomme, men jeg har ikke vært plaget av det. Må ta en rekke kosttilskudd for å fungere i hverdagen: b12, selen, jern, omega3 osv Endret 1. november 2012 av chocolate
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Jeg har mye av samme historien og symptomer som anonym over her. Jeg har hatt det fra jeg var barn, men var først riktig medisinert med Levaxin og Lio i slutten av tyveårsalderes. Jeg slet med angst og depresjoner, særlig angst, fra begynnelsen av tyveårene. I ettertid ser jeg et mønster med at stoffskfiteverdiene mine var lave i de dårlige periodene mine psykis. Jeg gikk lenge på antidepressiva, type flere år, men sluttet etter at jeg fikk helt riktig medisinering for stoffskifte ved hjelp av en indremedisiner. Etter graviditet og fødsel slet jeg en del igjen med å få stoffskiftet regulert, men nå ett år etter er jeg veldig godt medisinert og har lite symptomer også psykisk. Trodde i mange år at jeg virkelig hadde et alvorlig problem med psyken, men nå som jeg er rikitg medisinert på stoffskiftemedisiner så viser psyken min seg å være ganske robust. For meg er det slik at ganske små variasjoner i stoffskifteverdiene gir store utslag, jeg kjenner det godt om verdiene bare går litt ned.. Skjelvninger og angst kan man få om stoffskifteverdiene er for lave, jeg har fått det, men det er også et symptom på at stoffskifte kan være for høyt. Nå skriver jeg om hva jeg har slitt med ifht stoffskiftet men jeg har også klart meg veldig bra gjennom det. Har åtte års utdannelse (med noen opphold pga sykdom) og god jobb. Men jeg fikk et helt annet liv etter at jeg hadde fått hjelp av indremedisiner, før det måtte jeg posjonere ut den energien jeg hadde; uten at jeg egentlig forstod at jeg var slik, fordi sånn hadde jeg hatt det så lenge.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Takk for svar. Godt å høre at det går fint med dere til tross for problemene med stoffskiftet. HI
L-8 Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg har latent hypothyrea. Går ikke på medisiner. Trener mye og forsøker å spise sunt, og er jeg flink til det går det bra. Legger jeg meg derimot på sofaen har jeg lett for å bli liggende, og da blir jeg veldig slapp og frossen. Har også lett for å legge på meg rundt magen. Så for min del er det som funker å "holde meg i gang" om du skjønner. jeg fungerer så og si uten noen utfordringer i hverdagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå