Gå til innhold

Hvordan klippe tånegler på kilne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er så kilen på tærne at jeg kan knapt komme borti de før han begynner å rykke til seg foten. Det er ikke snakk om å klare og sitte stille for neglesaksa!

Har prøvd å distrahere med alt, tv, leker, bøker, musikk og sang, pappaen... Og nå begynner jeg å gå tom for ideer. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode tips, dessverre. Her holder vi henne fast mens hun hyler. Skikkelig kjipt.

Skrevet

Jeg klipper neglene på min kilne toåring når hun sover på det dypeste (på kvelden, en time eller to etter leggetid). Kanskje det kan fungere for dere også?

Skrevet

Om du holder fast: Hold et fast grep i foten med en hånd, og prøv å holde den i ro. Jeg er veldig kilen selv, og det verste er om noen er såvidt borti meg eller veldig svakt, eller hvis det er fingre litt over alt så jeg ikke har oversikt. Hvis noen skal holde meg fast så er det bedre at de holder så fast at det gjør litt vondt enn så løst at det kiler.

Skrevet

Har ikke prøvd det, men kom akkurat på at kanskje det kan hjelpe å pakke foten inn i et håndkle, slik at tærne såvidt stikker frem? Så kan du holde der det er håndkle??

Skrevet

Takk for innspill! Tror vi bare må gå for å holde fast. Synes det virker skummelt å klippe mens han sover, da er det uansett så mørkt at jeg ser knapt noenting. Hvis jeg skrur på lys våkner han (det har skjedd før).

Skal prøve med håndkle rundt også, men det er like ille om vi holder fast eller om vi holder løst. Tror den gutten bare er forferdelig kilen uansett ;)

Vi får ta en team effort i kveld, så kanskje det går.

Skrevet

Fast grep i foten, det kiler ikke. Toåringen her innfinner seg med at vi må klippe fordi det gjør vondt å ha på sko hvis neglene blir for lange. Men jeg kjenner mange som klipper på barna mens de sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...