Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir aldri suget seg?

Har vært røykfri i snart åtte måneder og kjenner fortsatt et røykesug hver dag, tar det aldri slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro du er over det verste nå :) Jeg er superhappy over å være røykfri hver dag... Savner det aldri :) Har ikke tatt så mye som et trekk på 10 år.

Skrevet

Kjente sug sporadisk gjennom hele graviditeten, men etter at lille ble født har jeg ikke merket noe til det. Han er 7 mnd nå.

Skrevet

Jeg sluttet sommeren for 2 år siden ( opphold under graviditet og amming, men begynte igjen etterpå) - og det tar laaaang tid før lysten helt blir borte...Er vel individuelt, men endelig har suget sluppet taket hos meg :-)Tok vel nesten 2 år

Skrevet

Jo det tar som regel slutt, men det kan vare lenge. Jeg tror det kommer litt an på hvor lenge du har røyket og hvor mange inarbeidede vaner du har på situasjoner hvor du pleier å ta deg en røyk. Jeg sluttet for 3 år siden, og det tok en stund før jeg ikke tenkte på røyk etter et måltid f.eks, men nå er det ikke innom tankene mine engang.

Eneste gang jeg får lyst på røyk nå er hvis jeg drikker eller har kranglet skikkelig med mannen. Sikkert fordi det skjer såpass sjelden at jeg ikke har fått inarbeidet vanen enda om å ikke røyke i de situasjonene. ;)

Skrevet

Her ga suget seg ganske raskt sånn til hverdags. Hender jeg får lyst til å røyke i sosiale sammenhenger, så jeg mistenker at jeg aldri egentlig var fysisk avhengig av røyk (selv om jeg røyka mye i 15 år), men at det var en sosial greie.

Skrevet

Har aldri hatt røyksug etter jeg sluttet, over 7 år siden nå.

20 om dagen i 13 år før jeg sluttet

Skrevet

SLuttet for snart 10 år sidne, og nå og da drømmer jeg at jeg røyker! :) Men suget forsvant fort, men det tok tid og bli kvitt "småsuget" osm kom i forbindelse med når man var på fesat, etter gode middager, og andre "spesielle" anledninger.

Det var som regel verst FøR man kom opp i situasjonen røyk normalt ville vært digg... Første frokost uten røyk og kaffe etterpå....Første middagsselskap uten cognac og sigarett ute på trappa, første fest uten røyk, første kurs, hvor man IKKE ble kjent med nye folk på "røykehjørnet", måtte finne andre arenaer og prate med folk på osv osv...Men når man først var der, så var det ikke så ille, som når man satt der FøR og bare grudde seg til og sitte og savnn røyken :)

Og disse situasjonene må man gjerne møte flere gang før "Lengselen" etter røyk er helt borte. Men tenkt litt på det, når du først ER på festen og ikke skal røyke, så er det ikke så ille, som før man har dratt ivei :) Og det er dette som blir svakere og svaker til du plutselig ikke tenker på at "huff, nå skal jeg på fest og kan ikke røyke" :)

Skrevet

Har ikke røykesug, men det er fordi jeg fremdeles går på Champix. Gruer meg litt til den dagen jeg skal slutte på dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...