Gå til innhold

Har 11.500 kr å leve for frem til den 20.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal dekke mat, vennefest, bursdagsbesøk til minsta, mat og ellers underholdning vi skal. Lite, passelig eller mye? Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel kanskje litt lite ja, bør kanskje kuttet ut den vennefesten da.

Skrevet

Hadde jeg hatt så mye å leve for hadde jeg vært sjeleglad...

Skrevet

Syns det er kjempe bra med penger, mer enn nok. Vi lever med rundt 8000 i mat, og jeg må si at det syns jeg selv er mye. Har lyst å trappe ned en del...slutte med små handlingen...tenke mer økonomisk når det kommer til dit. Er ihvertfall planen, spare mer penger som blir til overs.

Skrevet

Det var mye.. Vi har 6000 kr frem til 29 nov.. Slik er det hver mnd.. Og denne gangen så er det også 2 bursdager i huset.. Men det blir hva man gjør med det.. Vi klarer oss, og klager ikke..

Skrevet

Det skal dekke mat, vennefest, bursdagsbesøk til minsta, mat og ellers underholdning vi skal. Lite, passelig eller mye? Hva har dere?

Hvis alle regninger er betalt, så vil jeg si at det er normalt / litt mye etter min standard. Jeg har ca. 22000 utbetalt, og ca. 12000 av disse går til regninger (av og til mer).

Så beløpet du nevner, gjør vel at du kan leve helt greit. Ikke kjempestore utskeielser, men heller ikke snu på hver krone!

Skrevet

11500? Uff, da hadde jeg slitt altså. Du får skrive handlelister og krysse fingrene for at det går bra!! Kanskje kjøpe vennefest antrekk på Lindex (hah, ja lindex liksom:)

Skrevet

Det er det vel bare du som kan svare på, du vet vel ca hva dere pleier å bruke på div i mnd? Eller prøver du bare å provosere dem som har dårlig råd? Dårlig forsøk i så fall, vennefester og underholdning er ikke noe man prioriterer om man føler man har for lite. Det skjønner de fleste.

Skrevet

11500? Uff, da hadde jeg slitt altså. Du får skrive handlelister og krysse fingrene for at det går bra!! Kanskje kjøpe vennefest antrekk på Lindex (hah, ja lindex liksom:)

Tulleinnlegg eller? Trenger hun kjøpe nytt antrekk i det hele tatt, egentlig? Har vel vært på noen fester før og hatt antrekk da også, antar jeg?

Skrevet

Synes det var mye jeg. Det er mer enn det vi har å leve for en hel måned etter regninger og lån er betalt. Men det handler om å prioritere.

Underholdning kan du gjøre ganske rimlig. Gå en tur i skogen, ta med matpakke eventuelt grill pølser på bål. Og med kakao på termosen i tillegg så synes nok barna det er flott "underholdning"

Skrevet

Prøver ikke å provesere noen. Bare skrev et innlegg for å hvite hva andre har igjen etter betalte regninger. Har litt utgifter med besøk og styr denne mnd. Sorry visst det virket at jeg skulle skryte. Overhode ikke meningen.

HI

Skrevet

Ca 1000,- mer enn jeg har, og jeg klarer meg iallefall kjempegodt til den 20. Ikke rom for de helt store utskeielsene, men slipper å snu på krona.

Skrevet

Ca 1000,- mer enn jeg har, og jeg klarer meg iallefall kjempegodt til den 20. Ikke rom for de helt store utskeielsene, men slipper å snu på krona.

Rettelse, jeg har 2000 mindre, men helt greit med penger det. Verre de mnd strøm og forsikring skal betales ;)

Skrevet

Det er dobbelt så mye som vi har frem til 20. det...

Skrevet

Mye.

Jeg har rundt 9000 på konto nå, får ikke penger før 20.

Disse pengene skal dekke alt, selv regninger jeg har å betale (bl.a. barnehage).

Etter å ha betalt regningene tror jeg at jeg har ca. 2500 igjen på kontoen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mer enn vi sitter igjen med etter faste utgifter, vi sitter igjen med 4000-6000 etter faste utgifter, og klarer fint å holde familien gåen på mat og klær, 2 voksene og 2 små barn.. Handler om prioriteringene, og se hvor man kan spare inne litt.

Skrevet

I prinsippet skal det gå helt fint og enda litt finere.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mange dere er? Om det er kun du og tuppa, så har du nok råd til hele pakka ;) Vi bruker sette av 8000/mnd til mat, samt klær til ungene. Blir av og til litt lite, men går som regel. Vi er 4 stk. :-)

Skrevet

Hehe, ja det er 2000 mindre enn det vi lever for HVER mnd. Og det skal dekke husleie , barnehage, mat, bil og fornyelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...