Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Var det vondt? Og hvor mange dager/uker tok det før fødsel startet?
Gjest peacock Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Ja, ble strippet i uke 38 og fødte 39+3. Tror ikke det gjorde så veldig mye forskjell, ungen kommer når h*n er klar Var ikke veldig vondt, men blødde litt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Au, ja helt grusomt. Jeg grøsser bare av å tenke på det ennå det er snart 6 år siden. Begynte å blø og fikk kynnere samme kveld som bare ble sterkere og sterkere ei hel uke. Så fødte jeg.. Jeg sov seriøst ikke den uka før fødselen pga de kynnerne...ikke sammenhengende mer enn en time ihvertfall...urk. Ikke gjør det! Auauau!!!!!
Mø schæl! Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Au. Ja. Men det var effektivt, da! Ble strippet på ettermiddagen fredag, og lørdagsmorgen startet riene for fullt. Da kom jenta på termindato.
Appelsindyret Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 første barn: ganske vondt og fødsel startet 7 dager senere andre barn, ikke særlig vondt og fødsel startet 4 dager senere slimproppen gikk etter noen timer etter strippingen begge gangene
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Ja, ble strippet på formiddagen og fødte dagen etter. Jeg synes ikke det gjorde vondt, litt ubehagelig men ikke vondt.
L-8 Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Ble strippet på overtidskontroll 10 dager på overtid. Var moden da, og stripping var ikke vondt, men litt ubehagelig. Vannet gikk kvelden etter, og jr kom på kvelden dag 12.
sologsommer Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Hva gjør de når de stripper? Gjør de det på alle?
Puppemamma Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 De stikker fingrene oppi livmor halsen og tøyer. Det gjorde helt jævlig vondt spør du meg, sterke menssmerter resten av kvelden. Riene startet kvelden etter :-)
TPK Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Ble strippet på overtidskontroll. Fødsel startet over ett døgn etter. Gjorde ikke vondt, men jeg var nok godt moden.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Det kommer nok an på hvor moden du er tror jeg. Jeg syns det var veldig vondt, men jeg var ikke moden da det ble gjort. Skulle settes i gang dagen etter og gynekologen gjorde det uten å si fra på forhånd. Ble tøyd/strippet 2 ganger til dagen etter også, da de satte inn modningspillene. Husker faktisk mye bedre den smerten enn smerten under fødselen. Ubehagelig var det, rett og slett!
Hybelkanina Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Hvis du er umoden kan stripping være ganske ubehagelig, og min egen erfaring etter to svangerskap med flere strippinger og tøyinger begge ganger er at stripping når jeg har vært umoden har hatt fint lite for seg. Har bare resultert i maserier. Hvis det er modent og mykt kan det hjelpe, for da kommer de lettere til, og hensikten er jo å løsne fosterhinnen innenfor livmorhalsen. Er du moden er det ikke spesielt vondt heller, bare husk å slapp av.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde 2 cm åpning når hun gjorde det, så jeg syntes ikke det var så vondt. Dette var kl 12, også fikk jeg lette rier kl 13... fødte på natta
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Ble strippet to ganger i samme svangerskap og det var jævlig vondt (unnskyld uttrykket). Hjalp ikke heller. Måtte indusere fødsel noen dager etter og det tok laaang tid.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Har i begge svangerskapene mine blitt strippet på overtidskontroll, rundt 12 dager over termin. Temmelig ubehagelig og litt vondt, men det var fort unnagjort, og ikke noe jeg gruer meg til å eventuelt gjøre igjen. For øvrig super effekt - begge gangene gikk vannet et halvt døgn senere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå