Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Minstejenta her hadde litt feber søndag og mandag. Var oppe i 38,5, men hun var i fin form. Vi merket at hun siklet mer enn vanlig, og at hun var plaget med "noe". Vi tenkte det var en tann på vei (hun er 1,5år, så det kommer stadig nye). Tror det var på søndag/mandag vi oppdaget at hun hadde noe rødt utslett på haka. Vi tenkte det kom av sikkel og mye smokkebruk de siste dagene. Nå har det blitt mer utslett, som blemmer. Kan også se ut som hun har noen inni munnen, men dette er noe usikkert da hun nekter å vise dette frem... I går oppdaget jeg noen prikker på innsiden av albuen, mens jeg idag oppdaget en masse små,små røde prikker nedover begge beina. Har forsøkt å søke litt på nett, og det mest nærliggende jeg finner er hånd, fot og munnsyken... Dette har også gått i bhg i høst. Hva tenker dere etter å ha hørt min beskrivelse? Er min nr.3, men er første gangen jeg er borti dette her.. Allmenntilstanden hennes er veldig god, og hun var i bhg idag og hadde en vanlig dag.
eliona Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Det virker sånn ja. Allmentilstanden til sønnen min var dårlig når han hadde dette, men han hat astma i tillegg så det kan være det var som gjorde han ekstra dårlig.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar Ei jeg snakket med idag mente at det ikke kunne være dette da huden i hendene/under føttene ikke flasser av? Jeg kan ikke se noen blemmer el.l. noen av disse stedene. Finner samtidig ikke noe annet som "matcher" hennes symptomer. hi
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Høres ut som om det kan være det ja. Her går det i barnehagen om dagen, så er vel bare hell hvis ikke poden snart blir smittet.
Neffi78 Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Kan være 4 barnesykdom. Den starter med et par dager med feber og utslett som kommer etter ca 3 dager
Neffi78 Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg og barna har hatt munn hånd syken. Hadde da små blemmer i munn hender og på føttende. Min datter hadde også i skrittet. Det var flere i barnehagen som hadde det til samme tid
Gullungen <3 Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Her hadde vi dette hele fam i sommer. Fikk det påvist av to leger. Lett feber før skikkelig vonde blemmer i munnen var våre tegn. I 25 % av tilfellene får man ikke blemmer på hender og føtter. Er det blemmer andre steder på kroppen så er det nok noe annet som herjer. Tulla her hadde så mye i munnen at hun kun mottok flytende i 1 uke..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Hmm, kan være 4.barnesykdommer og, men samtidig mener jeg å huske at hun hadde dette i våres... Min jente har heller ikke hatt høy feber, også har hun blemmer rundt munnen. De små prikkene er nedover beina, og ikke på resten av kroppen (enda). Håper det holder seg hos henne, så vi andre slipper unna hvertfall. Passer jo aldri å bli syk hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå