Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Har de siste par mnd vært midlertidig ansatt og har nå blitt sykemeldt (langvarige gravidplager). Hva skjer når kontrakten går ut mens jeg er sykemeldt? Lurer også på om jeg har rett til sykepenger da jeg ikke har jobbet så lenge.(har tjent over en halv G)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Dersom du er for syk til å være en aktiv arbeidssøkende etter at kontrakten har gått ut så har du rett på sykepenger. Man kan være sykemeldt fra å være aktiv arbeidssøkende / arbeidsledig.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 sørg for å bli sykemeldt hele tiden
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Om jeg er sykemeldt fra aktivt jobbsøk, hva beregnes sykepenger ut i fra? Blir mest sansynlig sykemeldt ut svangerskapet og jeg er bare litt over halvveis....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Det som er avgjørende her er varigheten på kontrakten din. Om du har jobbet i 6 mnd eller har en kontrakt på over 6 mnd vil du kunne få sykepenger også etter at kontrakten er gått ut - forutsatt at du fortsatt er syk selvsagt. Har du en kontrakt på under 6 mnd vil du gå over på dagpengegrunnlag når kontrakten er over forutsatt at du har rett på dagpenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå