Gå til innhold

Syk ansatt - hva kan jeg kreve her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra en ansatt i dag 30 minutter før h*n skulle begynne på jobb. Da er det så kort tid, at det er umulig å dekke inn vakten, og det blir dobbel jobb for de som er igjen. Greit nok , det skjer av og til.

Men nå skal vedkommende jobbe i morgen også, og denne syken er sånn som kan gå veldig fort over, eller vare noen dager. Ikke så lett å vite i starten, men nå er det mange timer siden h*n sa h*n var syk.

Jeg har ikke hørt noe om morgendagen, og har sendt sms for å høre hva tilstanden er uten å ha fått svar.

Er det ok å forvente at jeg får beskjed i kveld om h*n ikke kommer i morgen, slik at jeg får sjangs å få noen til å ta vakten - eller er det greit om jeg får melding en haltime før i morgen også ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde forventet å få, og gir selv alltid beskjed så snart som mulig. Har jeg en misstanke om at det ikke blir noe bedre neste dag så gir jeg beskjed. Skulle da natten utføre underverker selv om jeg har meldt mulig fravær, ja så drar jeg på jobb. Dette gjelder i mitt tilfelle som regel syke barn-dager, men det spiller egentlig ingen rolle. Fravær er fravær.

Et alternativ for deg er å dekke opp vakten og så får de heller gå oppå hverandre, om den syke dukker opp, eller sende hjem ekstravakten tidligere.

Skrevet

Det er helt greit at du ringer og spør hvordan det ligger ann i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...