Gå til innhold

WOW, snakk om å ta et hint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utelyset er slukket. Lyset i yttergangen er slukket. Lyset i rommet som peker mot utgangspartiet er slukket. Døra er låst. Likevel...

..... Så RINGER DE På!!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er et skikkelig verdensproblem du har fått i hendene der gitt :P :P :P

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at jeg selv tenkte på det som liten, da vi gikk julebukk. Noen har jo så store hus at de fint kan sitte i rom nr 5-6-7 med mye lys ;)

Skrevet

Hallo, det er barn, syns ikke man kan forvente at de kan "reglene".

SMIL! Det går nok bra skal du se. :P

Skrevet

Dumme unger.

dumme kjerringer (å unnskyld, jeg mente ikke flertall, det var til deg spesifikt)

Skrevet

hihi, mye morro her inne! ;) Greit nok at barna kanskje ikke skal ringe på når lyset er slukket, men er da ikke verre enn å gå å si ifra, på en hyggelig måte.

Barn er ikke frekke og dumme fordi de går rundt på halloween. Blir helt sjokkert over at folk kaster ut det hele tiden her inne! Tenk om noen pratet sånn om ditt barn!

Skrevet

Vi har hatt en hyggelig runde her vi bor. To hadde ikke og da fikk de ett søtt knep.

Prøv å smile litt så får du ett tilbake.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og problemet er? Ungene kan ikke noefor at foreldrene dems ikke har lært dem reglene der, gå heller ut å forklar demat når utelyset er avslått på huset, så betyr det at de i huset ikke deltar på halloween, så skal du se dette "problemet" stopper.

Skrevet

Jeg gidder ikke å slå på lys og låse opp døra for å gå ut og fortelle ungene at jeg "ikke" er hjemme.

Skrevet

Sånn er det her og. Vi har koblet ut ringeklokken, men de dundrer og banker og river i ytterdøren. Skulle tro de prøvde å rive huset.

Da er vi bra ivrige etter litt godteri altså... :)

Skrevet

Og problemet er? Ungene kan ikke noefor at foreldrene dems ikke har lært dem reglene der, gå heller ut å forklar demat når utelyset er avslått på huset, så betyr det at de i huset ikke deltar på halloween, så skal du se dette "problemet" stopper.

Nope, det gjør ikke det her, iallefall. Vi fikk like fullt huset pepret med kokte poteter i fjor... Sjarmerende;-)

(ikke HI)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nope, det gjør ikke det her, iallefall. Vi fikk like fullt huset pepret med kokte poteter i fjor... Sjarmerende;-)

(ikke HI)

Da tar man kontakt med foreldrene

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg gidder ikke å slå på lys og låse opp døra for å gå ut og fortelle ungene at jeg "ikke" er hjemme.

Er det noen som har sakt du skal gjøre det? Jeg foreslo at du gjør dem bevist på regelen rundt dette med lyset jeg.

Skrevet

Er det noen som har sakt du skal gjøre det? Jeg foreslo at du gjør dem bevist på regelen rundt dette med lyset jeg.

Du er så veslevoksen og frekk. Om jeg må gjøre dem bevisst på det så må jeg jo åpne døra og da vet de jeg er hjemme. Jeg vil jo at folk skal tro jeg er borte så jeg slipper å skuffe barn med null godteri.

Jeg synes bare det er komisk at de ringer på når det er absolutt null tegn til at folk er hjemme her. Også komisk hvor lett sånne som deg lar seg irritere over ting man ikke trenger å bry seg med.

Skrevet

Enig. Eldre barn har nok hørt om dette, men synes likevel foreldre kan ta en "runde" med ungene ang regler rundt Halloween, og enkelte kunne nok hatt godt av å gå gjennom the basics for normal folkeskikk osv...

Blant annet si "takk" om de får noe i kurven/nettet/bagen sin.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du er så veslevoksen og frekk. Om jeg må gjøre dem bevisst på det så må jeg jo åpne døra og da vet de jeg er hjemme. Jeg vil jo at folk skal tro jeg er borte så jeg slipper å skuffe barn med null godteri.

Jeg synes bare det er komisk at de ringer på når det er absolutt null tegn til at folk er hjemme her. Også komisk hvor lett sånne som deg lar seg irritere over ting man ikke trenger å bry seg med.

Irriterer meg ikke, bare påpeker at i stedenfor å late som om man ikke er hjemme, så kan man fint lære ungene hvordan det egentlig funker.. Føler du deg virkerlig så sikker på at de tror dere ikke er hjemme? Unger har lettere for å oppfatte ting enn du tror, og da er det nok også lettere for dem å "prøve å rive huset", akurat fordi du later som om du ikke er der, når de vet du er der, og de ikke kan reglene her.

Og hva mener du med at jeg er veslevoksen og frekk?

Jeg poengterer bare at unger kan ikke noe for at foreldrene ikke har opplyst dem om hva som gjelder her, og at du/vi som nabo fint kan informere om det.

Skrevet

å ja, som om du er så mye bedre?

Hun prøver hvertfall å være voksen (veslevoksen synes jeg ikke), du gjemmer deg bak gardinene (og Annie-knappen......) i stedet for å oppføre deg etter alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...