2010 Mammaen Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Nei. Vi har klart oss helt utmerket uten.
Mango86 Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Siden vi bor i blokk og må gå maaaange etasjer ned og ut med søppel, så kommer til å bruke hundeposer til avføringsbleier, knyter godt igjen og hive i søpla. Om det skulle lukte for mye så kan vi alltids sette søppelbøtten på verandaen Kommer ikke til å bruke penger på en slik fancy bøtte, riktignok er jo selve bøtten gratis, men en må vel anskaffe poser inni, og da blir det plutselig dyrt.
Fuglemamma <3 Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Nei!! Du trenger ikke mer av en 5.del av det som står på utstyrslisten. Bleiebøtte vil jeg personlig kåre til det mest unødvendige:p
Camillok Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Synes den er veldig kjekk jeg kommer til å bruke den etter vi er ferdige med barn også. Korbell er merket vi har, fikk med da vi kjøpte vogn. Har brukt i ca 200 i poser så langt, babyen er nå 7 mnd. Tips er uansett å kjøpe poser på ebay, ca halve prisen. Men det er selvsagt ikke noe man må ha - er vel derfor msn får de, så oppdaget man at de er veldig kjekke og så fortsetter man å kjøpe poser. Jeg innrømmet det gjerne - jeg er solgt...
Februargullet2013 Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Bleie bøtte vil jeg ha også når den tida kommer
Mini&Meg Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Vi har brukt hundeposer og kommer til å bruke det nå og
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Bleiebøtte er flittig brukt her i allefall såhar vært nødvendig her i heimen:)
Lisjtuppa Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg kommer til å bruke hundeposer som kastes ute i "shit dunken" til hundene. Funker fint for stankbombene deres:)
Ms.Smith Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har hatt et barn uten bleiebøtte og et barn med, og jeg må si at jeg er veeeeldig glad for at jeg har den! Blir mange turer ut til søpla om man skal slippe unna stank ellers. Bleiebøtte er genialt!
:o) :o) :o) Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Vi hadde bleiebøtte til nr 1, og jeg syntes det luktet ganske sterkt av de posene. Blandet med "bæsjelukten" fra bleiene, ble lukten helt forferdelig. Dette er 6 år siden riktignok, mulig de posene har blitt bedre nå. Nå med nr 2 har vi ikke bleiebøtte. Pakker bæsjebleiene inn i poser, og tømmer søpla ofte. Jeg kommer ikke til å skaffe meg noen ny bleiebøtte hvertfall, da det er mye mindre lukt på badet nå Nå er det veldig lett for oss å løpe ut med søpla om det skulle være en bleie som lukter riktig ille en dag, for vi har bad nær utgangsdøren og søppelbøtten rett utenfor døren.
Kremtopp Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 (endret) Brukte det med nr1, men etterhvert ble lukta sittende fast i bøtta uansett hvor mye vi vasket den mellom kast av bleiene, valgte derfor å bruke hundeposer da vi fikk nr2. Nå har jo Libero kommet med såkalte wastebags så disse brukte vi da nr3 ble født og bruker de enda. De er supre og vi kommer kun til å bruke disse nå som nr4 ventes. Bleiebøtter er totalt meningsløst og unødvendig etter min mening. Endret 1. november 2012 av Macheriè
cindy85 Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 På barnas hus får man jo gratis bøtte ,så jeg hentet en der:) hørt av fler at de er veldig nyttige og flittige brukt
Cmyk Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Hos oss skal bleiene i matsøpla, så vi legger dem rett i matsøppeldunken (som har lokk) - så tar vi den ut ca en gang i døgnet.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Vi hadde til førstemann, men den ble ikke brukt. Fant noen parfymerte poser i England og de er helt genial! Kjøpte en hel haug, og håper jeg finner igjen resten. Hvis ikke har de lignende nappybags på Boots apotek.. En ting er at de er lett parfyrmert, alt som skal kastes i forbindelse med et bleieskift, går oppi posen og rett i bosset.
Jettanicole Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Bleiebøtte får du jo gratis på barnas hus. Jeg vil nå si at det er nødvendig pga av lukten og du slipper å gå ut med søppla hver dag.
4Smil Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 Jeg har hatt bleiebøtta fra Barnas Hus. Svært dyre poser selv om bøtta er gratis. Den må tømmes hver dag hvis ikke stinker det noe helt forferdelig. Dette vil jeg ikke ha igjen. På siste ungen benyttet jeg brødposer som jeg kastet direkte i søppelet som ble tømt daglig. Billig alternativ for meg som jeg syntes fungerte bedre. Det gjør jeg denne gangen også.
lUmlUm med tulla si Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 Er det plass til ei hel bleie i en hundepose, altså? Holder det lukta ute? Jeg har jo hund, og det lukter ikke særlig mye fra hundeposene, men jeg tenker at ei bæsjebleie kan bli noe ganske annet... Nå følte jeg meg grønn og uvitende, hundeposene jeg har, er STORE, da hunden er stor, og mengden avføring skal jeg ikke nevne engang... Men hvor stor er da ei bleie? Tenker da ei som er full av tiss og evnt avføring, og bleier for litt større barn enn nyfødt, er det virkelig plass i en hundepose?
Kremtopp Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Er det plass til ei hel bleie i en hundepose, altså? Holder det lukta ute? Jeg har jo hund, og det lukter ikke særlig mye fra hundeposene, men jeg tenker at ei bæsjebleie kan bli noe ganske annet... Nå følte jeg meg grønn og uvitende, hundeposene jeg har, er STORE, da hunden er stor, og mengden avføring skal jeg ikke nevne engang... Men hvor stor er da ei bleie? Tenker da ei som er full av tiss og evnt avføring, og bleier for litt større barn enn nyfødt, er det virkelig plass i en hundepose? Ja, det er det.
Pesta Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Er det plass til ei hel bleie i en hundepose, altså? Holder det lukta ute? Jeg har jo hund, og det lukter ikke særlig mye fra hundeposene, men jeg tenker at ei bæsjebleie kan bli noe ganske annet... Nå følte jeg meg grønn og uvitende, hundeposene jeg har, er STORE, da hunden er stor, og mengden avføring skal jeg ikke nevne engang... Men hvor stor er da ei bleie? Tenker da ei som er full av tiss og evnt avføring, og bleier for litt større barn enn nyfødt, er det virkelig plass i en hundepose? Det er mer enn nok plass ja. For miljøets skyld vil jeg anbefale såkalte Bio-bags, koster ikke veldig mye mer enn vanlige hundeposer - og vi nruker dem både til hundedritt og bæsjebleier ;-)
lUmlUm med tulla si Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Okey, da skal jeg heller prøve det enn bleiebøtte. Jeg har ikke vært særlig fan av det tidligere, jeg synes søpla kan kastes hver bidige dag om det ligger bleier i den, eventuelt flere ganger om dagen om den lukter... De jeg kjenner som har bleiebøtter, drøyer til den er full, og det kan fort ta et par dager eller mer... Grøss! Så hundeposer virker genialt! Skal få tak i bio-bags, så forurenser jeg ikke mer enn med engangsbleier i hvert fall
Pesta Skrevet 1. november 2012 #23 Skrevet 1. november 2012 (endret) Okey, da skal jeg heller prøve det enn bleiebøtte. Jeg har ikke vært særlig fan av det tidligere, jeg synes søpla kan kastes hver bidige dag om det ligger bleier i den, eventuelt flere ganger om dagen om den lukter... De jeg kjenner som har bleiebøtter, drøyer til den er full, og det kan fort ta et par dager eller mer... Grøss! Så hundeposer virker genialt! Skal få tak i bio-bags, så forurenser jeg ikke mer enn med engangsbleier i hvert fall Hehe, det samme tenker jeg. Bleiene forurenser mer enn nok, så da er det greit posene er nedbrytbare Vi hadde bleiebøtte i starten vi og, men slutta kjapt med det ettersom bleiene begynte å lukte mer. Endret 1. november 2012 av Bobbert
Nangiliama Skrevet 1. november 2012 #24 Skrevet 1. november 2012 Gratisbøtta funka fint til bleiene stinket skikkelig.. D begynte bøtta også å stinke! Men nå har jeg kommet med den mest perfekte løsningen mtp lukt og økonomi; Detdu trenger er to ting; http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Utstyr/Plastbotte-10-l-362770/ Oooog http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Utstyr/Plastlokk-362772/ Sleng på en vanlig pose fra rull på butikken, og du har en duftfri bleiebøtte som er billig både i innkjøp og drift:-) funker alle tiders - selv på varmekablene her...
Wopi Skrevet 1. november 2012 #25 Skrevet 1. november 2012 Vi bruker bare bleiebøtta til bæsjebleier. Mest pga de dyre posene! Men funker utmerket til det!! Andre bleier går i restavfallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå