Miss Dynamite Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Kjempe fine var de. Men vi blir nå ikke bare de nye i gata men også de kjipe. Hadde ikke noe til idag. Derfor var lys skrudd av... hele nabolaget kom. Inkludert foreldre...sukk
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Dere er ikke de kjipe, dere er de eneste i nabolaget som følger "reglene" rundt feiringen..
Miss Dynamite Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg trodde jo at hvis jeg skrudde av alt utelyset så kom de ikke. Iallfall ikke m voksne. . Er flere grunner til at j ikke har no å gi dem, derfor ville jeg ikke ha de på besøk. For å ikke skuffe mer. Men lærer ikke voksne barna reglene, evt hvorfor følger ikke de voksne det selv? Lite nabolag, stempelet er satt...
Gjest sug lut Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Reglene er ikke etablert, fordi feiringa knapt er ti år gammel for de fleste. Men du behøver jo ikke å lukke opp.
Miss Dynamite Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2012 Har en ivrig 4åring som ikke hadde hørt om dette før idag. Hun vet hva halloween står for, hun visste ikke at barn kunne gå dør til dør.... før idag. Det har vel ringt på bortimot 30 ganger nå, litt vanskelig å la vær å åpne merker jeg...
☆☆☆ Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Eg har allereie ete opp halvparten av karamellene, så dei som vil ha bør kome snart.. Forklar dei vaksne når dei kjem kvifor lysa er av, så gir du litt lærdom.. Endret 31. oktober 2012 av ★
Miss Dynamite Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har sagt det til alle. Rart at ingen av ungene visste dette. Oh enda ferre vet bakgrunnen med dagen. Men det er nå så.... men det med lyset trodde jeg foreldre fortalte om.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Har sluttet å åpne døra etter at minstemann i huset ble livredd.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis det fortsetter å komme barn selvom lyset ikke er på, så ville jeg hengt ut en hyggelig lapp om at du ikke feirer halloween
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ante ikke det med lysene før jeg leste om det her inne nylig... hvor skulle man vite det fra liksom? Her har jeg ikke noe imot å få unger på døra, men vil gjerne at de banker på. Vet ikke hvordan jeg kobler ut ringeklokka. Kan jeg henge opp en lapp, eller går unger som ikke kan lese alene?
L-8 Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Vi bor i enden sv en gate, og jeg har da panoramautsikt til alle husene nedover gaten. Det er tydeligvis veldig få unger som kan reglene, for et eldre par har slukket lyset ved inngangspartiet og jeg overdriver nok ikke hvis jeg sier 50 unger har ringt på der. En guttegjeng på 10-12 år var særs standhaftige og ringte på en rekke ganger før de ble stående og dundre på døren. Meg selv: jeg har ikke ringeklokke ;-)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Halloween-reglene står bakpå Ringobladet som dumper ned i postkassa ei ukes tid FØR Halloween..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ante ikke det med lysene før jeg leste om det her inne nylig... hvor skulle man vite det fra liksom? Her har jeg ikke noe imot å få unger på døra, men vil gjerne at de banker på. Vet ikke hvordan jeg kobler ut ringeklokka. Kan jeg henge opp en lapp, eller går unger som ikke kan lese alene? Samme her Jeg hadde aldri hørt om dette før jeg leste om det her inne for et år siden eller så. Vi har nesten aldri utelysene på, men det er ikke fordi vi ikke ønsker gjester, bare fordi vi ikke tenker på å skru dem på når vi ikke venter noen. Har aldri falt meg inn at utelys hadde noen betydning på besøk/ikke besøk, men er jo logisk da
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Her var så og si alle lysene på, men ingen hjemme. Hvorfor har ingen for talt de det?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ante ikke det med lysene før jeg leste om det her inne nylig... hvor skulle man vite det fra liksom? Her har jeg ikke noe imot å få unger på døra, men vil gjerne at de banker på. Vet ikke hvordan jeg kobler ut ringeklokka. Kan jeg henge opp en lapp, eller går unger som ikke kan lese alene? Lapp på døra fungerte. Kom en gjeng og banket på like etter at lillegutt hadde sovnet, og takket pent for godteriet gjorde de også.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 Her har ungene lært om Halloween på skolen, og der ble de fortalt at hvis utelyset er slått av vil ikke de som bor der ha besøk av halloween - unger Synes det er greit at skolen har litt fokus på dette, ettersom denne feiringen er såpass ny i Norge og ikke alle har fått med seg hva det egentlig handler om.... Dessuten er det vel en regel at det skal være en tent lykt/halloweenlykt på trappa hos d som ønsker besøk? Mener å ha lest det et sted i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 Halloween-reglene står bakpå Ringobladet som dumper ned i postkassa ei ukes tid FØR Halloween.. Dette med lyset er neppe kjent for alle, og hva i all verden er Ringobladet? Har ikke jeg sett i hvert fall. Her var det folk med utelyset på som ikke lukket på, men ingen unger som ringte på der det var mørkt. Mange hadde pyntet tydelig til Halloween ute, så da er det jo greit
Miss Dynamite Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 31. oktober 2012 Det kom over 50 barn totalt. Absolutt koselig sånn sett, og fine var de! Men...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Halloween-reglene står bakpå Ringobladet som dumper ned i postkassa ei ukes tid FØR Halloween.. Dette med lyset er neppe kjent for alle, og hva i all verden er Ringobladet? Har ikke jeg sett i hvert fall. Her var det folk med utelyset på som ikke lukket på, men ingen unger som ringte på der det var mØrkt. Mange hadde pyntet tydelig til Halloween ute, så da er det jo greit Reklamebladet til Ringo. Det kom her iallfall, mulig det sendes kun ut der det er butikker? Anyhow, de reglene er gull verd, iallfall. Reglene 1. Man går Halloween kun den 31. oktober - frem til klokka 21.00 2. "Knask eller knep" er kun for moro. Hærverk er ikke tillatt 3. Slukk utelampen dersom du ikke vil at noen skal ringe på. (evt en lapp med "tom for godteri") 4. Ikke skrem små barn eller eldre mennesker 5. Husk refleks 6. Voksne skal være med barn ut på kveldstur dersom barna Ønsker det
marsgutt 2013 Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 Her var det bare 2 stk som ringte på. fine var de og kjempe glade for at noen endelig hadde noe til dem. Dette med lyset er noe jeg først har hørt om de siste dagene her inne. Og er jo heller ikke alle som har ute lys, eller utelys som virker. en lapp er greit nok.
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Her kom det ingen. Så nå har jeg masse godteri jeg ikke har så lyst å spise alene.... Tror jeg tar det med på jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå