Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har i flere uker vært plaget med vondt i korsryggen og forrige uke var det veldig vondt og jeg hadde vanskeligheter med å gå. Det var kun i korsryggen jeg hadde smerter. Høyre fot hele veien ned føltes litt "rar" og føltes som om den skulle sovne - den føltes også tyngre enn venstre fot. I dagene etter var det helt ok men har hatt vondt i skinka. I dag har jeg hatt vondt i skinka og nå føles det også som om høyre arm sovner! Legen sa at det kunne være en liten prolaps, men er det normalt å føle at armen sovner??? Da legen undersøkte meg hadde jeg ikke særlig med smerter. Er det noen som har fått påvist prolaps og kan fortelle om det føltes som dette?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har hatt prolaps under svangerskapene mine. Litt vanskelig å forklare akkurat hvordan det føles, men skal forsøke. Jeg hadde kjempe vondt i korsryggen, akkurat som om det var noe tungt som lå oppå hele tiden. Spesielt vondt var det å sitte og stå stille. Var i tillegg veldig hoven der til tider pga betennelse. Ellers gikk det nedover beina og rompa også.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har hatt prolaps under svangerskapene mine. Litt vanskelig å forklare akkurat hvordan det føles, men skal forsøke. Jeg hadde kjempe vondt i korsryggen, akkurat som om det var noe tungt som lå oppå hele tiden. Spesielt vondt var det å sitte og stå stille. Var i tillegg veldig hoven der til tider pga betennelse. Ellers gikk det nedover beina og rompa også. Jeg er ikke gravid. Hadde bekkenløsning i alle svangerskapene mine men absolutt ikke så vondt i korsryggen, da gikk det mer på symfysen. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du har prolaps i ryggen er det normalt å kjenne det i beinet, men ikke i armen! Nervene ut i armen kommer fra nakken!! Ryggsmertene og armproblematikken har absolutt ikke noe med hverandre å gjøre i alle fall.. Men kan jo være to ulike problemer som opptrer samtidig da..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Forresten - om det er et prolaps så går det som regel tilbake av seg selv i løpet av 3 mnds (eller kortere) tid. Beveg deg så naturlig som mulig, og vær nøye med arbeidsstilling. Kan få en henvisning til fysioterapeut for å få treningsøvelser og lignende eventuelt, men høres ikke ut som noe alvorlig prolaps. Hvis du blir svak i beinet, inkontinent eller andre mer alvorlige problemer - kontakt lege!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå