mamma.no Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 ....i så fall; fikk du estimert ca. størrelse på barnet og målt fosterlyd? Har termin om 3 uker akkurat og fikk målt den lille til å være ca.2,6kg i går. Syns det var litt lite jeg da (sammnelignet med min to første), men fosterlyden var god og sterk på 154, så det var ingenting å bekymre seg for. Legen regnet med at den ville bikke rundt 3kg ved fødsel... Når dette er sagt, så kan det jo forekommer målefeil også, så jeg tar det med fatning (håper jeg...). Hodemålet var helt spot on Noen med lignende erfaringer og hvor stor var babyen ved fødsel?
Jaffs Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 De tar ofte feil ved vekt estemering. Jeg fikk vite at gutten min lå 17 % under vekt i uke 37. Og at han kom til og veie omtrent 2,9 kg ved fødsel. Men gutten kom 1 uke før termin og veide 3544 gram. Så han var ikke så himmla liten Skal du ha gutt eller jente? Jeg lurer siden din lille har en hjertelyd på 154 så derfor lurer jeg på om du venter jente og om det er noe i dette med at hjertelyd kan inndikere hvilket kjønn som er i vente??
kjm87 Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Vi var også på ul noen uker før termin i mitt første svangerskap. Ble estimert til ca 16% under "normalvekt" og kom til å veie ca 3000 g ved fødselen. Gutten kom 5 dager på overtid og veide 3380 g. Så lenge barnet ikke var mer enn 25% under normalvekt trengte vi ikke bekymre oss sa legen :-)
mamma.no Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2012 De tar ofte feil ved vekt estemering. Jeg fikk vite at gutten min lå 17 % under vekt i uke 37. Og at han kom til og veie omtrent 2,9 kg ved fødsel. Men gutten kom 1 uke før termin og veide 3544 gram. Så han var ikke så himmla liten Skal du ha gutt eller jente? Jeg lurer siden din lille har en hjertelyd på 154 så derfor lurer jeg på om du venter jente og om det er noe i dette med at hjertelyd kan inndikere hvilket kjønn som er i vente?? Hei Jeg vet ikke hva vi venter, så det er litt spennende akkurat det. Har to gutter fra før, så en jente hadde så klart vært både nytt og morsomt, men jeg tenker egentlig ikke så mye på det for ut kommer det jo en som har vært bestemt siden tidenes morgen Du da? Er du gravid nå og evnt hvor langt på vei? Og du har en gutt fra før? Takk, greit å vite at de kan ta feil selv om hun var meget nøyaktig og målta mange ganger. Belager meg på en som er litt mindre enn storebrødrene, men den blir nok helt passestor nok likevel
Jaffs Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar Jeg har 2 gutter og venter barn nr 3 i april Hadde jo selvsagt vært moro med ei jente nå, men vi gleder oss selvsagt masse uansett til og få nr 3 Jeg skal på ordinær ul termin 12 novenmer så regner med og få vite hva som gjemmer seg i magen min da Vi viste heller ikke hva nr 2 ble så vi var veldi spendte da men vi har bestemt oss for og vite det denne gangen Lykke til
HH80 Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Min første ble estimert til 4,7 kg et par uker før termin.... Han kom 2 uker på overtid og veide 4 kg : ) De bommer ofte tror jeg
mamma.no Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Takk for svar Jeg har 2 gutter og venter barn nr 3 i april Hadde jo selvsagt vært moro med ei jente nå, men vi gleder oss selvsagt masse uansett til og få nr 3 Jeg skal på ordinær ul termin 12 novenmer så regner med og få vite hva som gjemmer seg i magen min da Vi viste heller ikke hva nr 2 ble så vi var veldi spendte da men vi har bestemt oss for og vite det denne gangen Lykke til Ja, det er spennende tider Har du opplevd noe annerledes denne gang da? Var det likt med guttene dine? Fosterlyd? Jeg opplever ikke de store forskjellene, men så er det litt vanskelilg å huske alt også... Endret 31. oktober 2012 av mamma.no
Pesta Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Var på UL i dag for å bestemme leie og er i uke 38+6. Gutten ble målt til å være ca 3,6 kg nå og om dette stemmer vil vise seg når han kommer ut ;-)
mamma.no Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Var på UL i dag for å bestemme leie og er i uke 38+6. Gutten ble målt til å være ca 3,6 kg nå og om dette stemmer vil vise seg når han kommer ut ;-) Så flott! Det kan jo fort bli en god gutt på 3,8kg det Spørs vel hvor mye han får i seg de neste 10 dagene. Lykke til Endret 31. oktober 2012 av mamma.no
Pesta Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Var på UL i dag for å bestemme leie og er i uke 38+6. Gutten ble målt til å være ca 3,6 kg nå og om dette stemmer vil vise seg når han kommer ut ;-) Så flott! Det kan jo fort bli en god gutt på 3,8kg det Spørs vel hvor mye han får i seg de neste 10 dagene. Lykke til Takk for det! Lykke til selv
Turtelduen Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Ble estimert til 2950 ved min uke 38, mens jeg er kun 36 ifølge ultralyd. Jeg har bare født barn på rundt 3000, så min kommer nok før om dette stemmer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå