kamik Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har en manducasele som jeg har lyst til å bruke mer fremover. Babyen er snart fem måneder, og jeg kunne tenke meg å bruke sele fremfor barnevogn ved henting og levering av storebror i barnehagen for da kan vi gå snarveier hvor vogna ikke kkmmer frem. Men det er jo både kaldt og vått nå, så hva tar jeg på babyen? Er det noen som har noen gode tips? Jeg har hørt om bæreomslag og bærejakker. Noen som har prøvd noe av dette? På forhånd takk for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Mini har på seg ullundertøy, tynn ulldress eller tykkere alt ettersom temp. Tykke ullsokker og ulllue. Ytterst hel fleecedress med lukket fot/arm og hette. Når det regner/blåser kan du bruke en regnponcho(klipp av forsiden) ta hetten over hodet på baby og pakke rundt så blir baby skjermet for vind og regn. Fikk tips av en bærselebruker jeg tilfeldigvis møtte som hadde det på, har ikke prøvd selv...
Appelsinpiken Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 har en reimadress til slik bruk og snøsokker på beina
kamik Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar og bra tips! Noen som har erfaring med bæreomslag?
lille sprelle Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Fotposer til ungen. Det blir for varmt med dress. En stor god jakke til deg som gjør at du kan lukke igjen glidelåsen utenpå barnet.(dra selvsagt ikke helt opp, da blir det dårlig med luft...) Pass på at hender/armer og hode er godt beskyttet for barnet.
Fuglemamma <3 Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar og bra tips! Noen som har erfaring med bæreomslag? Jeg hadde bærejakke til 1. Mann . Solgte den til en venninne, men nå skal jeg investere det igjen:D
Fru Blåbær Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Bæreomslag og bærejakke er genialt! Da slipper du ekstra yttertøy på barnet (utenom lue) og har hele tiden kontroll på om barnet er passe varmt. Den eneste utfordringen er å få dekket glipen mellom din hals og barnet, men det finnes doble halser som du kan dele med barnet. Jeg brukte bæreomslaget under en vanlig jakke, med ca 10 cm av glidelåsen lukket. Gikk veldig fint så lenge det ikke blåste. Men du kan sikkert ha bæreomslaget utenpå jakke også. Bærejakken min er veldig varm, så den var perfekt de kaldeste dagene. Men jeg brukte mest bæreomslaget hvis det ikke var så kaldt.
Ikkesåallerværst Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg bruker bæreomslag til manduca, og det er genialt! Også bruker jeg et ekstra sett med litt store ullsokker på bena. Dessuten bærer jeg mest på ryggen, og det er genialt! Må øve litt på å sette barnet på, men mye bedre for ryggen, og letter ifht henting og levering i bhg da du må ha med deg litt. Regner det tar jeg en regnjakke, tar hetta over hodet til babyen og knyter armene rundt livet. Endret 31. oktober 2012 av Ikkesåallerværst
Madolyn Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg brukte jakka til gubben utenpå meg selv og ungen (magebæring i angelpack) Deilig å gi og dele varmen med babyen <3 Endret 31. oktober 2012 av Madolyn&Muffin
kamik Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar! Tror kanskje jeg skal gå for et bæreomslag, den varmeste typen som heter deluxe hos lotusbarn.no...
kamik Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2012 Bæreomslag og bærejakke er genialt! Da slipper du ekstra yttertøy på barnet (utenom lue) og har hele tiden kontroll på om barnet er passe varmt. Den eneste utfordringen er å få dekket glipen mellom din hals og barnet, men det finnes doble halser som du kan dele med barnet. Jeg brukte bæreomslaget under en vanlig jakke, med ca 10 cm av glidelåsen lukket. Gikk veldig fint så lenge det ikke blåstet. Men du kan sikkert ha bæreomslaget utenpå jakke også. Bærejakken min er veldig varm, så den var perfekt de kaldeste dagene. Men jeg brukte mest bæreomslaget hvis det ikke var så kaldt. Hvilket bæreomslag brukte du? Jeg vurderer det varmeste som heter deluxe hos lotusbarn. Dette er vanntett og vindtett.
kamik Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #13 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg bruker bæreomslag til manduca, og det er genialt! Også bruker jeg et ekstra sett med litt store ullsokker på bena. Dessuten bærer jeg mest på ryggen, og det er genialt! Må øve litt på å sette barnet på, men mye bedre for ryggen, og letter ifht henting og levering i bhg da du må ha med deg litt. Regner det tar jeg en regnjakke, tar hetta over hodet til babyen og knyter armene rundt livet. Hvilken type bæreomslag har du, og husker du hvor du kjøpte det? Bære på ryggen er jo praktisk, men jeg klarer ikke å få det til uten hjelp... Må øve :-)
Ikkesåallerværst Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg bruker denne: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=530_336&zenid=8lkej2ji5f49na6vus2bm2dkj0 Kjøpte den brukt på nett til 200 kr inkl frakt. Når jeg løfter han opp på ryggen løfter jeg ham under armene og liksom svinger han opp på ryggen (vanskelig å forklare..). Syns det er lettere enn å flytte han rundt fra magen til ryggen.
AO3 Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg har prøvd begge deler. - Bærejakke: Personlig likte jeg det ikke så godt, syntes det ble litt "bomsete", altså selve jakken var så stor... Jeg bar også på ryggen, og jeg fikk aldri teken på å få på (og ikke minst av) jakken uten assistanse. Men veldig mange er fornøyd med disse. Hovedfordelen er at babyen er inne i jakken, og dere nyter begge godt av felles kroppsvarme. Du trenger ikke ta på babyen så mye klær. - Bæreomslag: Dette bruker jeg selv mest. Jeg synes det er enklere, men det er selvsagt en smakssak (jeg bærer på ryggen, gutten min er nesten to år). Minus: Du må kle på barnet mer, siden det er utenpå jakken og ikke får så mye varme fra deg. Pluss: Du kan ha på deg en hvilken som helst jakke eller genser. Endret 31. oktober 2012 av meg80 Okt08gutt + Jan11Gutt
AO3 Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har også MaM bæreomslag, deluxe-typen (som er vanntett).
kamik Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #17 Skrevet 31. oktober 2012 Takk igjen, for gode svar! Tror jeg har bestemt meg for MaM deluxe omslag :-) Babyen er liten, jeg er bære-nybegynner-kløne og kommer nok til å bære på magen. Da ser jeg for meg å ha selen under egen jakke, altså ta egen jakke på til slutt etter at babyen er plassert i selen med omslaget på, og ha jakken åpen eller lukket neders slik som Fru Blåbær beskriver. Dette kjenner jeg at jeg gleder meg til:-)
Fru Blåbær Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 Bæreomslag og bærejakke er genialt! Da slipper du ekstra yttertøy på barnet (utenom lue) og har hele tiden kontroll på om barnet er passe varmt. Den eneste utfordringen er å få dekket glipen mellom din hals og barnet, men det finnes doble halser som du kan dele med barnet. Jeg brukte bæreomslaget under en vanlig jakke, med ca 10 cm av glidelåsen lukket. Gikk veldig fint så lenge det ikke blåstet. Men du kan sikkert ha bæreomslaget utenpå jakke også. Bærejakken min er veldig varm, så den var perfekt de kaldeste dagene. Men jeg brukte mest bæreomslaget hvis det ikke var så kaldt. Hvilket bæreomslag brukte du? Jeg vurderer det varmeste som heter deluxe hos lotusbarn. Dette er vanntett og vindtett. Jeg tror at det er den typen jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå