Gå til innhold

Regler for å adoptere stebarn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

 

Biologiske far vil ikke ha noe som helst med barnet sitt å gjøre. Jeg har gjort alt jeg har kunnet for å opprettholde kontakten, men han gir totalt faen.

Nå har han sagt at det hadde blitt bedre for alle om stefaren adopterer h*n.

 

H*n kaller stefaren for pappa. De har et fantastisk forhold sammen, stefar betaler alt for h*n stiller opp hele tiden og oppfører seg en far skal.

 

Men jeg er usikker, vil ikke h*n miste mye rettigheter da? Slipper den biologiske faren unna alt ansvar? Kan det være det han ønsker?

 

Noen som har erfaring fra dette som har gjort det eller tenkt på det men ikke gjennomført det?

 

Setter pris på alle innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den biologiske faren mister da alt av krav og rettigheter i forhold til barnet. Barnet vil heller ikke arve sin biologiske far.

 

Jeg og min eks vurderte stebarnsadopsjon. Eksen kom inn i livet til sønnen min da han var nyfødt. Og han har siden det vært en pappa som alle andre pappaer. Men det er en veldig lang prosess å gjennomføre en slik adopsjon, og første kravet er at man må være gift. Ei jeg vet om har gjennomført det og det tok mange år! Mange møter, mange år.

 

Jeg og min tidligere samboer har flyttet fra hverandre istedetfor å gifte oss, men eksen har samvær med min sønn på lik linje som med vårt felles barn. Så selv nå som vi ikke bor sammen, så er han som min sønns pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...