Gå til innhold

Tips til rimelig dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten å gjøre noe særlig selv. Tenker da på å lage mat etc. Kan godt lage et par-tre kaker, men vil slippe å dekke opp og styre og ikke minst rydde etterpå.

Vil ikke bare ha kaker og kaffe, men det blir ikke 3-retters middag heller. Et sted midt i mellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe jobb må du jo regne med om du vil at folk skal spise... Broren min serverte snitter/ smørbrød. Eller hva med en gryterett? Tapas er godt, men en del jobb å lage til mange da...

Skrevet

Bestill snitter eller smørbrød hos et cateringfirma. Det er godt og ikke allverdens dyrt. Eller smør selv på morrakvisten.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Hva er rimelig da? Hvis du ikke er interessert i gjøre noe særlig selv har jeg vanskelig for å tro at det kan bli spesielt rimelig.

Vi leide lokale til 750,- kjøpte dåpskjole med tilbehør til 1250,- venner og famile hjalp til med å bake kaker, min far betalte maten som kom på 5-6000. Kjøpte inn to-tre kasser brus. Fikset lokale selv før festen og fikk masse hjelp av venner og familie til å rydde. Hvis du har et nettverk som stiller opp og kan hjelpe deg så blir det ikke så mye å gjøre.

Skrevet

Du vil ha det billig uten å måtte gjøre så mye som å dekke bord eller rydde opp etterpå. Da er det enkleste å droppe å invitere gjester. Ha sermonien i kirken og gå hjem etterpå.

Skrevet

Rimelig er jo selvsagt relativt! Jeg er villig til å legge 15.000 kroner i det. Får man f.eks. buffet og kaker kaffe (der de fleste kakene er medbragt) for denne summen på et hotell?

Antall gjester vil være ca 25 + et par tre barn under 2 år.

HI

PS: Jeg vil ikke lage verken tapas eller smørbrød selv. Som sagt noen kaker kan jeg lage, men vil ikke leie lokale der jeg må dekke og pynte samt rydde opp etter oss. Av samme grunn vil jeg ikke ha det hjemme.

Skrevet

15000 er jo ikke akkurat rimelig for en dåp. Vil tro at du kan få det til på et hotell ja. Er bare å ringe å sjekke :)

Skrevet

Har litt telefonskrekk så derfor jeg forhører meg om sånt er i det hele tatt er mulig før jeg kontakter et par steder.

Skrevet

Har litt telefonskrekk så derfor jeg forhører meg om sånt er i det hele tatt er mulig før jeg kontakter et par steder.

Vet jo ikke hvor du bor eller noe... Men du må nok bare begynne å ringe. Eller få noen til å gjøre det for deg? Leie av lokale, oppdekking, mat og rydding... det blir fort dyrt..

Lykke til! :)

Skrevet

Dåpen skal feires i Bergen. Sør.

Er det mulig å spørre en bekjent som er flink til mat og pynt og sånt til å fikse? Dvs pynte og dekke, ta i mot maten (hvis det er catering) på selve dagen og lage i stand kakebord og kaffe samt rydde etterpå? Vedkommende er flink med mat og sånn men det er kanskje en kjedelig jobb? Betaler henne selvsagt for det!

Da kan man jo leie et hyggelig lokale og likevel få det som på hotell.

Skrevet

Betalte 8000 kr+ for buffetmiddag på hotell - var ca 20 stk. 3 år siden Kaker fikk vi lage og ta med selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...